pikkunelarin huoltotiheys ?

kymysys kuuluu ,miten usein (tunneissa mitattuna) olisi viisasta vaihtaa pyörään kuluvia osia?
-mäntä
-nokkaketju
-venttiilit
-kiertokanki
-kampiakseli
ym.ym

ed. omistajan huoltohistoria on tiedossa mutta kiinostaa tietää miten muut tuon homman hoitaa...

minun ajoni on tod. huonon kuskin mantsapolkua lähinnä 1-3 vaihteilla...

ja pyörä on jammu yz250f -05, eka nelari minulla ja 6v tauko muutenkin enskasta .

Foorumit

tolLa ajolla ei varmaan kauheeesti tarvi vaihtaa kun mäntää ja sitäkin jokun 80-100h välein

Pikkunelari vaatii huoltoa kuskin tasosta riippumatta ei pysy kunnossa muuten. Jakoketjun kannattaa vaihtaa noin 30-50h välein koska kulunut ketju kuluttaa kampiakselin alarattaan piloille. Mäntä joku 60-80h.Venttiilit kestää varmaan 80-100h jos tarkistaa venttilivälyksiä ja vaihtaa ilmanputsarin säännöllisesti ettei pöly pilaa venttiilejä.Kampiakseli, laakerit jne. kestää harrasteajoa varmaan 120-200h kun vaihtelee öljyä riittävän usein.

moro

Meillä vaihdettiin kiertokanki n.70 tunnin kohalla ja se ol valmis kaljapullonkorkin avaajaksi.Mekaanikko kehui et 5min vielä ja isoremppa(lue kallis)olis ollut aiheena.Venat,mäntä ja ketju vaihtoon samalla.Eikös niin et huono ketju syö kampuran ratasta?. Muut asiaan kuuluvat huollot tehty asiallisesti.

jw

^laatupeli ;)