piikkirenkaat

onko kokemusta speedermanillä myynnissä olevista piikkirenkaista?

Foorumit

Aika suurpiirteinen mainos Speedermanin nettisivuilla. Ei merkkiä ym. Yhtä informoiva kuin \"myydään auto\".

Ei kokemusta kyseisen kauppiaan renkaista mutta kaupanteosta
kyllä muuten,sovitut asiat eivät pidä :(
>millään en pysty suosittelemaan tätä putiikkia!

Jos ne on nuo Kings tyres niin hommasin itselleni sellaiset ja on kyllä ihan p.skat enpä ole ehtinyt montaa tuntia ajaa niin jo noin 30 nastaa irti / poikki sekä pito jäällä ihan surkee, voipi olla ilmanpaine väärä mutta testannut 0.9, 2.0, 2,5 bar millään ei saa sellaista pitoa että saisi etupyörän nousemaan . Vertaan edelliseen pyörään kun siinä oli BF Goodrich pito kuin takiaisella parempi kuin kesällä.

Harmi taas meni turhaa rahaa.

Kingsit ihan ok renkaat hintaansa nähden,toki en menis ostamaan kuin kisarenkaalta tai satapiikiltä jotka osaa nastottaa kyseisen renkaan.Samalla antavat tiedot pyörimissuunnasta ja paineesta (0,7)ainoa miinus mitä omasta käytöstä voi sanoa et nappula rupee taipumaan kalliimpiin renkaisiin verrattuna (ratakäytössä) ja tietysti painoa kingseissä on enemmän. Talvi radalla (jäätyneellä hiekalla ajokertoja 12 nastoja irti 3kpl en pitäis pahana tappiona.

itselläni trelleborgit menossa nyt toista talvea, ja yhtään piikkiä ei ole irronnut :) Kalliimmathan trelikat on kuin esim. kingsit mutta ovat myös erittäin kestävät.

Vaikka Kingsejä pidänkin hyvinä hintaan nähden, niin itse käytän nykyään Mezellereitä. Syynä lähinnä paino ja nappulat eivät taivu alta pois. Nastoja kuitenkin katoaa sama määrä, mutta nastojen määrä vaikuttaa oleellisesti renkojen kestävyyteen. Omat renkaani ovat nastojen minimi määrällä (pito suurempi). :) Sivusta seurannut eri merkkisten renkaiden kestävyyttä ja suuria eroja ei ole silloin kun ammattimies ne valmistaa!

Ei kait sillä väliä kuka sen nastoittaa kun lähtee koko nappula irti tai nasta poikkee mutta suoranaista nastan iroamista ei ole , mielestäni pitäisi kestää kauemmin kuin 10 tuntia 250 4t crossilla .

Trellikoita suosittelen itekin, oli kingsit pyörässä ja ajoin kerran sellaisella radalla missä oli vähän tullu kiviä esiin mutta muuten jäässä ja takarenkaasta noin 50% piikeistä lentäny huis helvettii. Trellikoilla ajoin kerran sulalla kelillä ja oli kiviä esillä ja yhtäkään nappulaa ei ollut lähtenyt, trellikat menossa ny toista talvee.

Oikein tehdyissä Kings renkaissa paineet pitää olla alhaiset, muuten ei voi kun katsoa peiliin jos pitoa ei ole ja nastat/nappulat lähtee. Mutta takana 0.65-0.7 bar, edessä 0.7-0.8 ja kestää hyvin. Itsellä on nyt ollut pari Satapiikin tekemää Kingsiä takana putkeen ja ei voi kun kehua.

Edessä olen ajanut Trellikoilla, nyt on 434 ja edellinen 444. Molemmissa omat puolensa ja edessä haukkuu hintansa.

Itellä on Kingsit ja minulla toiminut todella hyvin.Paineet 0.8bar 20h ajettu eikä ole merkkiäkään nappulan irtoamisesta. Kuluuhan ne nastat pyöreiksi mutta niinhän se on kaikissa. Krossia ja spoori käytössä ollut. Hintaan nähden hyvä vaihtoehto.

No kait sitä on painanut kaasua sitten liikaa tai liian vähän , tai sitten on tullut maanantai mallin rengas.
Harmittaa vaan jos vielä tulee lunta ja hyviä kelejä niin joutuu ostaa uudet kumit.

sulla on ollut liian suuret ilmanpaineet kings taakse 0.7 jos oot ajanut noilla mitä ilmoitit en ihmettele vaikka ei kestä.mulla ainakin aina kestänyt kingssit hyvin ja ajanut pelkkää crossia radalla 450 nelarilla

Empä jaksa uskoa että liian kova paine poikkaisee nastat ja irroittaa paloja , ennemmin liian pieni voisi tehdä sitä.
Juttelin tänään erään kaverin kanssa ja sillä oli ihan sama ei mitään pitoa ja 50% nastoista poikki tai irti ja sillä oli ollut juuri 0.7 bar sekä vain sen 10 h ajettu.

Multa voisi kyllä lähteä edullisesti jos joku oikeasti haluaa Kings tyres kumia etu 21\" kyllä näyttää ihan uudelta mutta pitoa 0 takaa 19\" se mikä on. :(

Jarkko - kyseessä ei ole uskon asia. Asia vaan on niin että max 0.6 painetta tai muuten ei hyvä heilu. Minulla on ollut useita Kingsejä ja nastat saa poikki vain sillä että ajaa liian kovaa päitsin siirtymillä tai renkaassa on liikaa painetta. Myös renkaan leveydellä on oleellinen vaikutus kestoon. Jos pistät isoon pysyyn kapean renkaan niin nastoja katoaa aika vauhdilla. Esim. 250 nelarissa leveä Kings on päitsin jälkeen kuin uusi. 300:sessa savuttajassa kapea rengas on loppuu jo Joutsenlammella.

Mä en vieläkään oikein ymmärrä millä noihin Kings,eihin saisi pitoa nyt on ollut 0.6 ilman paine ja etupyöräkin on aivan kuin ilman nastoja ja takaakin nastat senkun lähtee pitoa ei saa kuin hyvin tampatulla tiellä ja hiekalla . Voisiko olla että löytyy eri mallisia jos oikeesti parempiakin löytyy ja jos joku vielä kisaakin King,seillä. :(

Kyllä itsellä ainakin kun oli kingssi eessä niin se pelitti hyvin mutta takana ei sitten millään. Edessä oli paineet kingsillä muistaakseni 0.8 bar ja kyllä se itsellä ainakin piti kun vaan luotti siihe renkaaseen. Siltikin suosittelen trellikoita, tänään taas huomasin niiden hyödyn, vaikka oli radalla tullu esiin umpijäätä niin eturengas piti silti, takarengas lipsu tietenkin jäällä mutta ei lähtenyt piikkejä irti vaikka oli hiekkaakin tullu esiin paikoittain. Ja ajo tapahtu 250 2-t.