Paukuttaa putkessa

Onkos kaasarin säädöt rikkaalla vai laihalla kun paukuttaa putkessa ja antaa vähän liekkiäkin kaasua löysätessä?
Suuttimet (TK ja pääsuutin)sekä seosruuvi nyt isommat kuin tehdasasetus.
Tasakaasullakin hieman rätkii. Vetää kyllä muuten hyvin.
RMZ 450

Foorumit

Laihaa ennustaisin.Onko rätkiminen alkanut jonkun remontin jälkeen?
Kuumakäynnistimen männän katsoisin ensin että on herkkä ja että päässä oleva ehjä kumi pääsee pohjaamaan.

myös pakoputken tiiviys sylinterin päässä kannattaa tarkastaa.

Pakoputken tiiveys tarkastettu.

Hot starter liikkuu kyllä normaalisti ja pohjaa napsahtaen, männän päässä jäljet kontaktista mutta mitään kumia/tiivistettä männässä ei ole??? Messingin värinen mäntä vastaan alumiininen kaasarin runko.

Mitäs tuolle nyt tekis?

Männän voisi hioa päästä tiiviksi meisselillä pyörittäen hammastahnalla,vahalla yms..kahtoisin ventt. välykset ettei oo muuttunu.isontunut välys kertoo karstasta.luistin lätkän kunto ja asento tärkeä samoiten kun laakerirullat ja itse neulakin.

Mihinkäs se Sami Suontakainen-Rönkkö on nyt hävinnyt näistä jutuista? Ihan vaan nyt täältä Pappa-osastolta sanoisin, jotta jos paukuttaa putkessa, niin laita putkeen tulppa. :P

S S-R:ää ootellessa tuli mieleen jotain yksinkertaistakin remonttia sotkemaan..Tulpanhattu ja tulppa pitää olla kunnossa.

Säädin neulaa yhtä lovea rikkaammalle ja vaihdoin tulpan.
Tulpan vaihto vähensi paukutusta. Edelleen puoli/tasa kaasulla hieman paukkuu.
Hot starterin mäntä hiottu. Neulassa ei kulumia.
Mitä tarkoitti luistin asennon tärkeys?

Luistin irtoläppä ei saa olla väärinpäin