Pakoaukkon säädin

Kirjoittaja: Kenth ÖsterbergKysyisin vain kuika tavalista on että vanhemissa pyörissä (-98 125 rm tässä tapauksessa) pakoaukkon säädin katkee! Ei ole mikään halpaa lystiä vaikka tässä tapauksessa särkyi säätimen lisäksi vain mäntä, kun sattui miltei tyhjäkäynissä. kieroksilla varman suurempi haaveri. Mietin vaan että kannattako vaihtaa samalla molemat säätimet, nyt kun katkes vaan toinen, vai suosiolla molemmat vaikka ovh hinta 120 kpl. Kaverin pyörä tosin, mutta itellä 2 v vanhempi 250 rm....

Kirjoittaja: Jätä se ehjä paikalleen toimintaan ja puuttuva avonaiseksi..Kaasaria ehkä joutuu rikastamaan neulalta kompensoimaan osin avonaista pakoaukkoa,mutta sehän onnistuu sitten koeajun jälkeen.

tein silleen jotta tukin metalliputkella sen aukon josta rulla puuttu... ja toisen rullan jätin auki...

hyvin pelittää nytten, tosin suutin liian pien, joutuu ryyppypäällä ajamaan ja piikki aika olematon. (ei saa pensaa tarpeeks)

Kirjoittaja: tomi räsänenjoku puhui materiaaleista niin ainakin 125 -92 kx:n pakoaukon/kanavien säätimen kaikki osat ovat metallia.

kellään tietoa mistä mahtaisi löytyä 89-91 vm. 125 kawasaki kx.ään nämä pakoaukon säätimen rullat?

kytkimen puoleinen säätörulla kokonaan puuttuu...

vai pystyykö pyörä toimimaan suhkot normaalisti kokonaan ilman säätörullaa?

Kirjoittaja: Pyörän iän huomioiden sen voi jättää pois.Toimii just niin hyvin kun sen enää tarviaakaan toimia.Uusiakaan kun ei ole enää suuremmin tarjolla jos ei jostain hyllyn alta löydy.

nii että tukinko sen jollain putkella, vai jätänkö avonaiseksi?

ja otanko sen toisenkin puolen rullan pois, vai jätänkö senkin tukkoon?

Kirjoittaja: Matti HoikkalaIltaa!
Miten pakoaukonsäädintä voi säätää?
Jouset? vai miten muuten, paljon maksaa jouset?
Keskikierroksille tarvisi siis voimaa.

Kyseessä siis -02 piikki kawa.

-Matti

Kirjoittaja: tomi räsänenvarmaan uudemmassa pyörässä nuo systeemit on palijo hienompia mutta 10 vuotta vanhemmassa mitä muistelen kun joskus sitä järjestelmää tutkin niin säätö tapahtuu hammastuksen jakoa hammasakseleissa ja hammaspyörissä vaihtamalla ja kokeilemalla.
akseleissa loppuu tiettyyn kohtaan hammastus joten liikekin rajaantuu siihen kohtaan ja jossakin akselissa/akseleissa liike rajautuu sille rakennetun "kolon" pohjaan.
itse säädin silleen että ilman kierroksia pakoaukon säätäjät olivat niin kiinni kun pystyy mutta kuitenkin sen verran ulkona etteivät pääse syliteriin asti ja näin rikkomaan mäntää.
ajattelin että tällä säädöllä tulisi mahdollisimman paljon alavääntöä.. ja täysillä kierroksilla niin auki kuin liikkeeissä löytyy muistaakseni ne menivät täysin auki.

pakokanavavien venttiilit säädin niin että osien liikeradan loputtua ne ovat täysin auki jolloin niiden pitäisi olla täysin auki kun ajetaan täysillä kierroksilla.

jos jollakin on oikeampaa tietoa miten kannattee säätää 125 kx:n pakosäätimet niin mielellään lukisin ohjeita.

Kirjoittaja: tomi räsänenkawa kx 125 - 92 yörässäni kävi niin että löysätessä kaasua kovan ajon jälkeen kone sammui eikä lähtenyt käyntiin enää.
oli mennyt toisen pakoaukon säätäjä varresta poikki ja käynyt männä päällä ja männän yläosa sen verran läjään että männänrengas litistynyt kiinni uraansa.
ei loppuunsa iso ja kallis remontti mutta osan odottelussa meni reilu kuukausi suitzamanilta josta se sitte tuli mutta oli väärä, joten laiton pois ja uusi tilattiin oulun motormanilta.
kesti alle 2viikkoa ku osa tuli japanista!
että siinäpä vähä erilaisista toimitusajoista ja tavoista.
säätimen hinta oli 40 euroa että onhan se kyllä kova hinta sekin pienestä metalliliuskasta mut pääasia että kuntoon tuli.

Kirjoittaja: JARI ROUVARISuitsaan voi teettää teräksiset säätimenosat suht edullisesti, jotka ei katkea.
Soita ja kysy: 0400 495 006

Kirjoittaja: HENRY ELDmulla omasta 125 vm.00 rm:stä kävi keväällä tolleen että toinen katkes ja mäntä meni paskaksi. toisen vaihdoin ja männän. tähän asti on kestänyt ihan hyvin ei mitään ongelmia. hyvän hintasethan ne oli.

Kirjoittaja: Timo Vesalomulta löytyy 98-99 pakosäätimet piikin suzukii jos on tarvetta. edullisesti. ajettu 1 talvi jäällä. ei muuten katkennut koko 6 talven jäärata hommissa +rossia kesäisin koskaan yhtään ainutta säädintä...liekkö tuuria vai mistä noi johtuu. myös pytty köytyy jossa säätimet kiinni. soittaa saa 044-5281971

Kirjoittaja: Jarmo NiskanenItsellä putosi 00 vuosimallin RM 125:sta molemmat säätimet kesän aikana.
Liekö vaikutusta että meikäläisen ajossa säätimet rumppaa koko ajan auki - kiinni, kun ei tuota torvea pysty pitämään auki koko aikaa.

Kirjoittaja: JAAKKO INKINENMorjes. Mullakin oli suzuki rm 125 vuosimallia-97 ja pakoaukonsäädin ongelmia turhan usein. Katkesi toinen pakoaukonsäätöventtiili ja iski mäntään ja melkein uusi mäntä paskaks, männästä pala pois ja rengas jumittui mäntään. Pakoaukonsäätimen avaus tanko tai mikä vipu onkaan joka tulee moottorin alakerrasta lähti muutamaan otteeseen irti yläpäästä kun on niin lapsellisilla muovikiinikkeillä toteutettu patentti.En tiedä millä muut merkit ovat sen toteuttaneet kun ei oo muista kaksitahdeista kokemusta.

Kirjoittaja: HARRI RIIHIMÄKINo ittellä on sama pyörä ja kävi muutama viikko sitten just tollai.
Vaihdoin vain toisen ja uuden männän. Viikonloppuna olis tarkotus
koittaa ajaa. Näkee sitten katkeeko toinenkin.