Päitsille kunnon spooritreenit

Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMIwww.msmk.fi (löytyy infoa MSMK:n kisoista)

Hyvän kahden päivän treenin Päitsille saat 17-18.3.2007.

Mäntän Seudun Moottorikerho järjestää 17.3.2007 ja K-SMPK Kurussa 18.3.2007 kunnon spoorikilpailut.

Luntahan on molemmilla seuduilla tuohon aikaan mukavasti ja spoorit/jalkaurat ovat ehtineet tamppautua hienosti. Ja Tammivuoren reitillähän Sirkku ja muutamat muutkin ovat käyneet MP69:n parissa Enduropöräyksessä.

Ei muuta kuin rasti kalenteriin tuolle viikonlopulle ja majoitus kuntoon niin saa etelän miehetkin kunnon kaksipäiväisen spooritreenin Päitsin alle.

Teretulemas ja Hyvää Joulua kaikille

-mt

Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMIKelien ollessa "talviset" taidamme täällä ylimmäisessä Pirkanmaan peräkorvessa olla juuri sopivasti jonkun "säävyöhykkeen" rajan pohjois/itäpuolella. Vaikka kelit on olleet plussalla nippa nappa, on onneksi vesisateilta vältytty toistaiseksi. Nytkin tulee lunta hissukseen.

Jos säästytään isommilta vesisateilta ja lämpötila tipahtaisi kisan alla pakkaselle, olisi vielä talviset spoorit olemassa. Eilen oli vielä reitti hyvässä kunnossa, eikä pohjat olleet pettäneet. Olihan tuossa hiljan 37 asteenkin pakkasia, joten tuskin nuo pohjat mihinkään pettääkään. Pakkasta tietysti toivotaan MSMK:n kisan alle, jotta spoorin reunat kovettuisivat taas.

Sinänsä outo talvi. Kelit on joko plussalla, tai sitten pirusti pakkasta :)

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOEi kun nimenomaan niin, ettei voi ottaa rennosti! Tuohan tarkoittaa sitä, että tuolla voikin noussa sinne B:hen kesän rientoja varten. Eli täysiä pitää koittaa kun tietää ettei ole "miinoja" tulosa ;-)

Nooh, mä nyt en yli 5min. kerrallaan edes osaa ajaa se veren maku suussa, joten se siitä. Tuun sitten Temmillä tai Skyteam

Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMITäällä ei ole ihme kyllä ole kovin syvät spoorit. 10-15 cm
Yhdellä Tammivuoren pohjoisrinteellä on enemmän, mutta siellä pohjalla on kallio, joten alla ei ole "savispooria"

Muutenkin (Tammivuoren MK1) reitti on säilynyt ilman kesällä tulleita uria, tai siis ne muutamat paikat mihin niitä on tullut, on kierretty. Kesällä täällä korvessa ei kauheaa ajaja ryysistä ole, joten pääosa reitistä säilyy talveksi ilman "saviuria". Syksyllä pakkasten alla reittiä muutetaan ongelmakohdissa ja talvella on tällä korkeudella aina sen verran pakkasia, että pohjat jäätyy kunnolla.

Nuotiopaikan mäki (Sirkku muistanee?) on siellä pohjoisrinteellä, missä on hieman lunta enemmän. Jos ei nyt ihan kitkarenkailla ole liikkeellä, pitäis kohtuullisella yrityksellä kivuta rinne ylös. Esim Kärmes rinteeseen verrattuna aika kesy mäki. Eikä edes kovin pitkä. Pituuttahan MK1:llä on reilusti, 10,5km josta 9 km metsässä pujottelua (2-3 vaihteella), joten kannattaa harrastajan jättää hieman puhtia toisellekin kierrokselle ;)

MK2 Kaltilanmäki on loivassa rinnemaastossa, missä ei vesi pääse kerääntymään.

MK3 Ruokosen pelto on hyvin ojitettua rinnepeltoa ja jäässä.

Joten Sirkkukin voi ottaa rennosti.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMitäh?
Mutta onko sielä jossain paikoin jotain syvää mutaspooria jo pohjalla, Riksun tapaan, jotta joutuu kummiskin käsin kiskomaan mopoo eteenpäin vai onko tosiaan alle 25cm kautta linjan?

Jos tää on totta niin sit tarvii kyllä lähtee "veren maku suussa" sysään sinne Mänttään ja käyttää edellisviikonloppu Skyteam-testeihin! Riksussakin oli tänään tosi vähän lunta, ei 15cm, ja NRT:n kisa vs. viime talven 100km/h jäätynyt paljas kynnöspelto, hyi hel.....lunta nyt alle 10cm sillä korkeudella.

Mutta Marko, kaino pyyntö, älä tuu takalokariin kiinni, etten suotta väistle takaa tulevaa joka kurvassa ;-)

Kirjoittaja: KIMMO HÄMEENAHOSuperi ei pohjasta jää kiinni, maavaraa on sen verran paljon. Ja kunnon ketjuohjuri on ihan vakiona niin kuin pitääkin. Piti nyt viikonloppuna reenatakin, ettei jäisi viime tippaan, mutta C-luokan kuskiin iski A-virus? Enkä edes ole syönyt B-luokan makkaraa. Kuntoluokkaan en voinut mennä kun ei ole kuntoa. Noh, onneksi kisaan on vielä pari viikkoa aikaa, eiköhän se tästä.

Kimmo

Kirjoittaja: AHTI KOIVUOikein Mika !
Onneksi olkoon !
Älä nyt kovin isolla autolla tule täytyy sitä Serlaa jäädä kilpailijoille.
Josko säkin verran laadukasta WC paperia kuitenkin lohkeisi.

Sirkku pieni vesi sade ei lumia pysty viemään ja pohjat on ajeltu pitkin syksyä siihen kuntoon että ne on jäässä.
Siis spooria piisaa ja on hyvä kuntoista.
Tietysti jos pari viikkoa vettä sataa niin voi olla spoori jo vähän huonoa.

Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMITarttis se 2 pytty saada ensin omaan talliin, ennen kuin sen voi ulos ajaa sieltä...

(Kipa)Ei se pohjasta kiinni jääminen, mutta ketjuohjureihin kannattaa panostaa... ;)

Mutta jos MSMK:n kisassa ottaisi nollpyöräkäyttöön superin, niin voisi ottaa muutaman konerikkoisen ym. hinaukseen... Noin ainakin tehojen puolesta... ?

Mutta kuten Kipa aina muistuttaa jonkun sanoneen taannoin "on mulla toinenkin pyörä tallissa", joten silläpä lähden mm. Sirkkua peesaamaan nollapyöränä.

Lunta on nyt sopivasti, ei liikaa Sirkun pyörällekään. Jos nämä suojat ei jatku viikkotolkulla, on spoorit ainakin "sen tuhannen jäässä" :)

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJahas, vai 2-pyttynen kotari. Se taitaa jäädä kantamaan pohjapanssarista jo ennen kuin pikkuinen swingistä ;-). Siinä onkin sitten kisan läpi ajaminen yhtä lailla hatun noston arvonen suoritus kuin Arskan KaMoKe-SM -05 möhkö-DR:llä! Onnea ja Tsemppiä!

Kirjoittaja: KIMMO HÄMEENAHOKTM 950 Superendurolla, tavoite oli saada näitä neljä viivalle, mutta Sahuri on ilmeisesti saanut jonkun Espanjaan tarkoitetun yksilön, koska se ei tarkene kuulemma ennen kevättä ulos. Timo ja Harri on haastettu myös mukaan, Harri on jo lupautunut, Timo empii...?

Kimmo

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMillasellas möhkömopolla se Kimmo nykyään oikein päästelee?
Mitenkäs Mänttä, nyt kun lupaa vesisadetta ja lumet sulaa pois, ajetaanko kisaa ellei lunta ole ja maa on pehmeenä? Ei kuulostakaan enää niin syviltä spooreilta ;-)
Hitsarikin ilmoitti, että Skyteam

Kirjoittaja: MIKA LUHTALA> Kilpailu liityen palkintoihin:
> Mainos sanoo:
> "...... sen olla pitää" mitä se silloin on?
> Voittaja palkitaan kilpailupaikalla tuotepaketilla.

Veikkaan "Serlaa sen olla pitää"

Kuinka isolla autolla tulen hakemaan tuon "enduro-embo" - kasan ?

-Mika

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOVoi Ahti ;-)
No, kiva kuulla että joku palkinto on kerrankin luvassa ;-)
Syvä spoori koituu kyllä pikkupyörällä juuttumisten myötä kohtaloksi, mutta teidän kisaa en kyllä jätä väliin ellei jotain mullistavaa tapahtu! Luulisi, ettei tänä vuonna voi enää enempää sattua...seuraavaksi jalka poikki?
Ei, kyllä sinne Mäntän maastoihin on ehdottomasti ajamaan päästävä, ja toivottavasti jompi kumpi Skyteam -versio on iskussa siihen mennessä!

Kirjoittaja: KIMMO HÄMEENAHOIhan Taivaalliseen Joukkueeseen en pääse, mutta jos Sirkulla on pikkupyörän kanssa kiinnijäämisongelmia, niin katsotaan kuinka meikäläisen käy vähän isommalla. Teho ei ainakaan lopu... Tosin ajan vain oman kerhon kisan eli Kurussa.
Onpahan katsojillekin hupia.

Kimmo

Kirjoittaja: JÄMSÄN LIIKENNEKOULUNyt on ilmoittautuminen avattu..

Kirjoittaja: AHTI KOIVUNyt on spooriakin.
Reitti ajettu suojalla lävitse ja on siisi hyvässä kunnossa.
Sirkku voitti nopeimman ilmoitautujan palkinnon ja saa myös sen jos tulee ajamaankin. Nousu B-luokkaan voisi onnistua näin loistavissa spooreissa.
Kantiinista saa jauhelihakeittoa, lihapiirakkaa nakilla ja ilman, makkaraa, kahvia ja munkkia kohtuu hintaan.
Muovi raha ei kelpaa joten ottakaa kahisevaa ja kolikoita mukaan.
MSMK:n sivuilta löytyy lisää tietoa ja kohta hinnastot.
Niin luokkavoittajat lähtevät kädet täynnä palkintoja (pehmopaperia) ja kolmosellakin on vielä vaikeuksia viedä palkintoja pois.

Kilpailu liityen palkintoihin:
Mainos sanoo:
"...... sen olla pitää" mitä se silloin on?
Voittaja palkitaan kilpailupaikalla tuotepaketilla.

Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMIJos rupee näyttämään liiaksi suvelta, tuolloin, tätyy mennä kysymään Gigantista isointa arkkupakastinta ja pitää "minihalliendurokisat", siellä arkkupakastimessa.

Kirjoittaja: KIMMO HÄMEENAHOJa jostain syystä 18.3. KURU-enduro on hävinnyt Kalkun sivuilta. Kisaa ei ainakaan vielä ole kuitenkaan peruttu! Sahurihan tuossa aloituksessa lunta lupasi, ilmeisesti hyvät lumitykit on tiedossa :)

Kimmo

Kirjoittaja: KIMMO HÄMEENAHOTaas näkyy Kalkun sivuillakin. Kyllä se siitä kun vähän potkii....

Kimmo

Kirjoittaja: Jukka OittinenSirkku.Sinussa olis aineksia kirjailijaksi..Sirkun Siniset Savut...

Kirjoittaja: JÄMSÄN LIIKENNEKOULUKoneospalvelu enduron ilmoittautuminen näkyy olevan avattu Kalkun sivuilla, tosin vielä pelkällä ENDURON nimellä. Kuka ehtii ilmoittautumaan ekana... ekaan Mänttäläisten järkkäämään kisaan t.Timo

Kirjoittaja: JÄMSÄN LIIKENNEKOULUOho, kävi pikku moka.. ilmoittautuminen aukeekin vasta helmikuussa.. mut saa silti nähdä kuka ehtii ensin. t.Timo

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKiitokset!
En tiedä olitteko asian miten pitkälle valmiiksi laskeneet, mutta hiukan kerkisi jo käydä mielessä, että tulikohan sitä perskules astuttua taas jonkun varpaille ja suututettua...joten iiiso "huoh" ,-)

Näin kun asiat on jo "valovuosi" etukäteen neitssä, on hyvä suunnitella viikonloppua ja kevättä. Eihän kaiken tarvitse olla vielä valmista, muutoksia tulee ajan myötä ja jos/kun ne sitä myötä päivitetään nettiin niin hommahan todella toimii! Vielä jos tässä on jotain vuorovaikutusmahdollisuuksia, niin aina parempi.

Tarvii tosin sanoa, että ihan tyytyväisyydellä katselin noita kisasivuja. Hyvältä vaikuttaa ja hienoa, että saa rupukuskiluokatkin ajaa saman määrän. Sitä paitsi 38km spoorissa on jo ihan kohtuudella C:lle, tänä talvena lyhin KOKO KISA oli lyhyempi! Eikä tainnut MK-kilsoja tulla enempää missään? Joten älkää vaan tätä muuttako...ajakaa spoorit koviksi...muttei syviksi...paikalliset saa luonnollisesti harjoitella reittiä etukäteen ;-)

Kirjoittaja: AHTI KOIVUHyviä huomioita.
Tämä alustava aikataulu on laadittu siten että C ja D luokassa on 60 kuljettajaa ja A,B ja V luokissa 60 kuljettajaa.
C ja D luokkiin on huomioitu hitaat kuskit (kuten minä, eli olen pyrkinyt vaikuttamaan siihen että aikataulu toimii) joten ei pitäisi ongelmia tulla.

No Kilpailun lisämääräyksessä on lopussa teksti että kilpailu järjetetään SML:n sääntöjen ja määräysten sekä tämän lisämääräyksen ja mahdollisesti myöhemmin annettavien ohjeiden ja määräysten mukaisesti.

Eli jos kuskia alkaa pukkaamaan oikein pirusti niin silloin aikataulua muutetaan kuten tuo yllä mainittu mahdollisuus antaa myöten.
Lisäksi ajo kelit ja olosuhteet saattavat aiheuttaa muutoksia aikatauluun.

Olemme halunneet että kaikki saavat ajaa saman määrän. Enempään ei ole tällä hetkellä mahdollista koska lenkki on lyhyt siksi aikataulu rakentuu näin ja pyritään siihen että ajetaan päivän valolla koko kilpailu lävitse.

Toivotan Kaikki lämpimästi tervetulleeksi MSMK:n ensimäiseen KONEOSAPALVELU ENDUROON !
Kilpailun sihteeri Ahti Koivu

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOASIAA!
Se voi olla, että tulee yllättävä kilpailijarynnistys, kun teette jo alun alkaenkin hommat noin viimosen päälle...
Mutta mitenkäs tuo aikataulu voi toteutua?
Jos eka A-kuski on siis eka kierroksensa AT:llä 13:45 ja C:lle lasketaan 175min. ja max. 30min. myöhää niin sehän tekee jo 13:25 vaikka se hitain C-kuski lähtisi ensimmäisenä. Eli jos C-luokkiin tulee yli 40 kilpailijaa niin häntäpää jää A:n jalkoihin/tukkeeksi ennen kuin pääsevät maaliin asti???

Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMITähän aikatauluun vielä paneudumme tarkemmin...

-m

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJos ensimmäinen D-kuski lähtisi 9:30, niin sehän mahdollistaisi jo 60 C+D -kuskia lisää. En haluaisi olla sen viiimeisen C-kuskin housuissa, kun A-luokkaa alkaa tulla huutaen ja rähisten ohi, ei kerkiä väistöpaikkaa katsoa, niistä ajoista ei kovin kauaa minullakaan vielä ole kun aikataulusa pysyminen oli haaste nro 1.

Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMINo nyt toimii se kisalinkki www.msmk.fi sivulla...

Kirjoittaja: Marko MoisanenKiitoksia loistavasta tietopaketista; ei tarvitse arpoa, että mitä, missä ja milloin.

Yleensä kisoista tiedottaminen on ollut jopa merkillistä, mutta tämä on esimerkillistä.

Kirjoittaja: MARKO TAMMINIEMITammivuoren reitin ajoaika melkein puolittuu talvella, eli kaikki veteliköt on jäässä. Samaten pienet kallionousut on sangen ajettavia piikkirenkailla, verrattuna kosteaan kesäkeliin ja sammaleiseen kallioon...

Reitistä tehdään ajettava ja c-luokan häntäpään kuljettajillakaan ei pitäisi olla vaikeuksia reitillä.

Rakentelen kerhon kisainfosivulle tarkemmat kuvaukset kaikista maastokokeista ja siirtymistä (lyhyet) mahdollisesti jo tässä vuodenva

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOAi siis se pätkä millä oltiin 2005 Pöräyksellä? Ja sit se Pelto millä ajeltiin iltaan asti ja vedettiin auto traktorilla pois 2004 kun se mun surkeuden-huippu-KXF keitti 42km/h keskinopeudella ja +1?

No ainakin se -05 metsäpätkä oli kyllä hyvä, just sitä ajattelin, että ei tarviisi edes etsiä vaikeimpia mahdollisia syrjiä nousta kallioita ylös niin voisi tulla hyvää Hard Enduroo ;-). Mutta muistanko väärin, siellä taisi olla yksi vähän kinkkisempi kallionousu? Ei varmaan talvella paha sekään? Siinä alkupäässä?

Hyvä viikonloppu on tulossa ja tosiaan sitten sunnuntainahan ajetaan kansallinen + Lady Cup Kurussa, joka nyt on jo parin vuoden kokemuksella kiitosta saanut hieno kisa. Mäntässäkään ei voi mikään mennä pieleen jos C:kin saa ajaa, kun on maastotkin kerta kohillaan ;-)

Itse tykkäsin tänä vuonna Riksu+Kuru tuplaviikonlopusta vaikka Riksusta jäikin vähän paha maku kun tulokset viilattiin jälkikäteen AT-minuutteja rukkaamalla "sopiviksi". Jos vaan saatte Kyrösseudun malliin siirtymiä maastoon niin hieno homma!