Pääsylinterin ongelma, keinot loppu

Eli pyörä on -87 yamaha ja siinä edessä Nissinin levyjarru. Pääsylinterin sisukalut on uusittu mutta en saa silti mitään valumaan ulos banjopultin reiästä vaikka mitä tekee. Sylinteri vaikuttaa kuitenkin tiiviiltä koska kun kahvan painaa pohjaan ja laittaa sormen pultinreikään tuntee selkeän alipaineen sormessa. En saa tätä jarrua toimimaan. Kenelläkään ideoita mitä kannattaisi yrittää? Pohjassa olevat reiät on puhallettu puhtaaksi ja ilma tulee läpi niin että viheltää. Pienemmästä reiästä tulee ilmakuplia jos lyö sormella pultinreikään kun nesteet on sisällä.

Foorumit

Eli kyseessä perinteinen ilmausongelma? Jos näin niin oletko aivan varma, että jarruletku on ehjä? Voipi olla sisus rikki, ja tukkinut reiän. Jos letku ehjä, niin olen itse tehnyt kytkimen ja jarrun kanssa itse seuraavasti. Kahvan ruuvaan irti, koska tällöin ei varmasti ole mikään säätö päällä ja mäntä tuki reikää. Ja ruutalla satulan ilmausruuvista nestettä "perse-edellä ylöspäin". Kun neste on säiliössä, kahva paikoilleen ja pari ilmausta varmuuden vuoksi perinteiseen tyyliin. Jos ei toimi, on joku paikka tukossa..... mielestäni.....

Kiitos vastauksista! Letku on päällipuolin ehjä (teräspunos) ja ainakin ilma menee iloisesti läpi. En saa tuota nestettä ulos nestesäiliöstä vaikka mulla on kädessä pelkkä kahvapuolen kompleksi ilman letkua ja satulaa. Kyllähän sen pitäisi ruutata nestettä pihalle pultinreiästä, eikö? Jukka: mikä tuo seekeri on? Itselle uusi sana. Joskus ratapyörissä noiden banjopulttien reikien kanssa oli ongelmia ja joutu tuplaamaan prikkoja että osu reiät ja kehät kohdilleen.

Seekerillä tarkoitan tuota sokkaa jolla mäntä pysyy kasassa.

Joskus mäntä ei tule riittävän ulos avatakseen kanavan josta neste pääsee männälle. Rikan poisto,ohennus,viilailu auttaa asiaan.

Siellähän se vika oli. Kumma juttu kun orkkis on samankokoinen kun tämä uusi varaosa. Ei kyllä toiminut sillä orkkiksellakaan. Mitäköhän ihmettä tässä on tapahtunut? Mäntä ei pysy sylinterissä ilman prikkaa ja prikkaa ei pysty enää kaventamaan. Kokeilin jopa kuoria alkuperäisestä männästä millin pois "tukireunasta" toisen tiivisteen vierestä jotta mäntä tulisis enemmän ulos. Reiästä kyllä näkyy että sylinteri ohittaa sen mutta ei toimi siltikään. Ilman prikkoja ja lukkoja pumppaamalla mäntää täysin ulos niin että toinen tiivisteistä tulee aivan siihen reunalle niin sitten toimii.

Ei nyt vaan onnistu. En saa sitä tomimaan vaikka laitais minkä prikan tai mitä yrittäis. Nyt on kyllä tyhmä olo koska itse systeemi on aika simppeli. :)

Onhan huulistefa oikein päin(huuli jouseen päin) ja stefa oikeassa urassa(sen korkean kohdan sisäpuolella urassaan)? Kuvassa piirretty väärin tai kasausjärjestykseen. Oikealla uralla tarkoitan numeroiden 3-5 välistä linjaa jossa kuvassa tummennus.

Kaikki on oikein kasattu. Nyt on ideat loppu.