ongelmako? Vai remontin tekijässä vika?

Tässä kasannut nyt tuon honda cr125 moottorin,vaihdoin kaiken olennaisen kiertokangen,laakerit,männän jne..
Mutta nyt ilmeni ongelma?
Kun laitan kytkinkruunun paikalleen ilman kytkinpakkaa niin pyörii hyvin vapaalla. Kytkinpakan ja jousien kiristyksen jälkeen paikallaan rullasi huonosti vapaalla...
Tuntuu siltä kuin kytkin ei kunnolla irroittaisi? Ongelma korjaantui hieman sillä että vaihdoin kytkinlevyjen järjestyksen päinvastaiseen. Ilmeisesti alkuperäiseen että nyt tuntuisi että rullaa hieman paremmin.
Mutta kun olen kuullut jostain että kytkinlevyjen pitäisi yhden yön yli turvota? Että onko siinä se vika vai olenko kasannut kytkinlevyt väärtepäin (sekottanut järjästyksen vahingossa tietämättäni..) koska nyt kun vaihdoin päinvastaiseen järjestykseen niin alkoi jo rullaamaan hieman paremmin muttei kuitenkaan ihan niinkuin pitäisi?
Vai voiko kytkinlevyt olla niin kuluneet että vika olisi siinä? Vaihdoin myös kytkinjouset uusiin samalla.
Pyörä on vasta hankittu ja meni heti remppaan kun edellinen omistaja oli kettu kanan vaatteissa ja myi sian säkissä. Mutta kun säkki oli halpa ja jokapuolelta paikattu niin pitihän se riesaksi ottaa...
Mutta nyt on vauhtipyörä,kiertokanki,mäntä,kytkinjouset,laakerit,läpät sekä tiivisteet vaihdettu uusiks,eli täysi remontti tehtynä :)
Ja mieli on hyvä kun tietää että itse on laittanut ja vaihtanut kaiken. Eli koneremppa viimestä hienosäätöä vaille valmis :)

Foorumit

Jatkoa edelliseen.
En tiiä,kytkinongelma ratkesi kuin itsestään,mutta epäilyttävä oli myyjä joten sen kunniaksi tilasin silti uudet kytkinlevyt. Kun on vaihdettava myös vaihteensiirtäjät kun olivat niin kulahtaneet että jumittivat laatikon.
Mutta tilasin myös korjausoppaan samaan syssyyn niin ei tartte kysellä tyhymiä enää :)
Kaikenlaisia myyntimies mynttisiä sitä liikkuukin,varokaa sellaisia... Pyörä meinaan oli "justiinsa laitettu,kaikki o vaihettu..." justiinsa tässä laskeskellut että varaosiin mennyt nyt yli 700e helposti. Mutta se ei haittaa koska ajamaan on päästävä,makso mitä makso.

hmm..kuulostaapas kovin tutulta. Nimimerkillä kaksi tuntia "uudella" pyörällä ajoa ja täydellinen kone tuho". Tuolloin paloi rahaa about 2000€. Voin sanoo et syletti ja KOVASTI.

Justiinsa menossa hakemaan viimeset osat..takaiskari pitäs viel vaihtaa mutta noin arvio alkaa jo lähentelemään 1000e sitte ku ketjut ja takarataskin on uutta..sitte oon vaihtanu ihan kaiken tuohon...oikeen pirtee pyörä on mutta vaihteisto täytyy shimmata kohilleen vielä.. ehkä tänään pääsen ajeleen jos luoja suo..
Minua lähinnä nauratti se myyjämiehen velmuilu :) ku jos ei o miestä sanoo että se pyörä on 87 eikä 91 ..onneks sain tarpeeks aikasessa vaiheessa tietää sen että on 87 ettei tullu tilattuu vääriä osia ja ihmettellään siinä että minkä takia ei käy osat paikalleen...
kaikki taplailee tyylillään....

Justiinsa menossa hakemaan viimeset osat..takaiskari pitäs viel vaihtaa mutta noin arvio alkaa jo lähentelemään 1000e sitte ku ketjut ja takarataskin on uutta..sitte oon vaihtanu ihan kaiken tuohon...oikeen pirtee pyörä on mutta vaihteisto täytyy shimmata kohilleen vielä.. ehkä tänään pääsen ajeleen jos luoja suo..
Minua lähinnä nauratti se myyjämiehen velmuilu :) ku jos ei o miestä sanoo että se pyörä on 87 eikä 91 ..onneks sain tarpeeks aikasessa vaiheessa tietää sen että on 87 ettei tullu tilattuu vääriä osia ja ihmettellään siinä että minkä takia ei käy osat paikalleen...
kaikki taplailee tyylillään....