Ohjauslukko

Kirjoittaja: Petri UutelaOnko kenelläkään kokemusta miten sais teetettyä avaimen kotarin
rattilukkoon? kun pyörän mukana ei tullu avaimia, niin eikös ne pitäis
pystyä teettämään esimerkiksi rungonnumeron mukaan jossakin?

Kirjoittaja: ARI LEVOMÄKIJuu, se on sillä nastalla vain kiinni.

Älä sitten katkaise nastaa. Se on kierteellinen, eli kierrä se auki kuin ruuvi (hyvillä pihdeillä kunnon ote nastan kannasta).

Sitten vain uusi palautusjousi ja pesä sisään ja sitten pienellä vasaralla koputtelet uuden nastan paikoilleen.

Se on siinä !

Kirjoittaja: Petri UutelaSe lukkopesä on ilmeisestin sillä pienellä nastalla vaan
kiinni mikä on siinä lukon yläpuolella.
Löysin Ktm:n OEM osista tommosen varaosanumeron:
"71003007000 - STEERING HEAD LOCK"
Se lukkopesä on ilmeisestin tuo, hintaa näytäis olevan abaut 20 dollaria.
pitänee pistää tilaukseen.
Kiitos vastanneille.

Kirjoittaja: ARI LEVOMÄKIHelpoin, halvin ja nopein konsti on ostaa kokonaan uusi ohjauslukkopatruuna. Patruunassa on uudet avaimet mukana. Varaosa ei löydy suoraan KTM:n varaosakirjoista mutta itse sain ko. patruunan avaimineen Racing Bike Sidecarista (tai paikallinen huolto tilasi sen sieltä). Hintaa satsilla tais muistaakseni olla jopa alle 20 euroa. Vaihto kestää 40 sekuntia.

Mikään yleisvaraosa-ohjauslukkopatruuna ei sovi kotariin (koetettiin huollon kanssa muutamaakin erilaista). Ne oli kaikki liian paksuja ja evät siis mahdu siihen lukkopesään.

Kirjoittaja: PAULI HÄNNINENAuto-avain Helsingissä osaa varmasti auttaa, vuosien kokemus erilaisista ajoneuvojen lukoista! Puh: 09-710 176

No niin ensimmäinen kommentti palstalla, tulipa hankittua pojalle Husqvqrna sm 125 ja eipä tullut sovitettua ostaessa avaimia ohjauslukkoon. (Virtalukossa ne toimii moitteetta) Ja todellakin avain ei käänny kuin vähän ohjauslukossa,ja lukko on siis nyt auki asennossa no hommasin uuden ohjauslukon ja poistin tuon ketjussa mainitun nastan ja lukon suojalevyn mutta itse lukko ei suostu tulemaan ulos. Pitäisikö tuon palautinjousen työntää lukkopesä ulos ? niin ja lukkoa ei tosiaan noilla pyörän mukana tulleilla avaimilla uskalla kääntää kun jumittaa ja avain on hepposen näköinen. Onko muuta vaihtoehtoa kuin porata lukkopesä pois ? Olisi kiva saada lukitus toimimaan jottei sitä niin helposti varastettaisi.

Niin ja vielä vinkkejä mistä ostatte osia tuommoiseen pyörään ? Lpr:ssa ei maahantuojan myymälää ole, eikä mitään kauppaa josta voisi ostaa alkuperäisosia.
Entä onko kellään tuommoista varaosapyöränä ?

Eipä ole kovinkaan aktiivinen sivusto, kun ei yhtään vastausta,,, no tänään kärsivällisyys loppui. Joten suunitelma B käyttöön ja kas kummaa niin lähti vanha lukkopesä pois että heilahti. Ja seuraavaksi uusi patruunapesä paikoilleen niin ajokausi voikin alkaa jo lähestyä.
Edelleen jos tällä palstalla ylipäänsä on mitään elämää voipi vastailla noihin muihin kysymyksiin.

Joo toimivalla avaimella tai poralla on vaihtoehdot. Palautinjousen tehtävä on palauttaa/pitää lukko auki.