OFFROAD TOIMITTAJAT

Kirjoittaja: ANTTI IIVONENMitä ihmettä, onko lehden toimittajat taas unohtaneet lehden etusivun.MITÄ LUKEE OFFROAD pro kannessa.MOTOCROSS-ENDURO-TRIAL-JÄÄRATA-SPEEDWAY 3viimeiseksi mainittua lajia 2-3juttua vuodessa voi voi .MUTTA MÖKKÄRI JUTTUJA. MILLOIN OFFROAD AUTOT TULEVAT JUTTUIHIN NIISTÄ RIITTÄÄ KYLLÄ TARINAA .HYVÄ SE SIVUVAUNUJUTTU.Numero 07.2006 HYVÄ MUTTA MÖNKIJÄT EI KUULU TÄHÄN LEHTEEN MAKSAAVAT MITÄ MAKSAAVAT.Vastatkaa lehden toimittajat perustelkaa, sen te kyllä osaatte. ODOTAN VASTAUSTANNE OMALLA NIMELLÄ KIITOS.

Kirjoittaja: Kees van NiftrikOn sitä kuunneltukin ;)

Kirjoittaja: Kees van NiftrikOle hyvä vaan Pentti. Asiat eivät tosiaankaan aina ole sitä, miltä ne kuulostavat, mutta onneksi on olemassa tällainen informatiivinen keskustelufoorumi, josta voi offroad-harrastaja (aina) useimmiten tarkistaa asiain laidan.

Kirjoittaja: Pentti RaittilaHuh,huh... jopas on kiivasta sanailua edellä. Kun juttu alkoi tämän lehden toimituksen linjasta, niin tältä palstalta ei ainakaan kannata ottaa mallia! Keesille: Kiitoksia, että avarsit historian tietojani. Hectorin laulun "Sipoon kirkko", jonka luona Laineen Pirkko itki oli tosiaan se Tullinpuomin rakennus. Laulu on Asfalttiprinssi, kannattaa kuunnella. Niin ja sitten sadan vuoden päästä kun joku historiantutkija ihmettelee näitä bittiavaruudesta löytyneitä hieroglyyfejä, niin varmasti nimeää tämän porukan Offoad-hihhuliheimoksi. ;)) Pappa

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONiin no, kaikki on niin suhteellista. Lue nyt vaan oma aiempi tekstisi läpi. Kyllä tuolla asenteella ollaankin uhan alla. Eikä todellakaan pätkääkään miellytä jos enskaspoori on uhan alla mönkkärimiesten tötöilyjen vuoksi. Niin kuin ei varmasti eräällä toisella suunnalla maata miellytä, että kelkkareitti on uhan alla kun sillä vastoin lupia ajetaan myös krossipyörillä. Ja tiedän hyvin enduron ajamisestasi, siksi provo-kommenttini heitinkin, kun tuntuu että mönkkäreihin siirryttyäsi et enää ymmärrä tai muista mitään mm. tuosta spoorista

Kirjoittaja: Marko LaineKaanaassa muuten on tiettävästi ollut mahdollista ajaa tiettynä päivänä Supermotoakin eli ihan luvan kanssa. Toki Kaanaan rataa joudutaan harjaamaan kartingautojenkin jälkeen, siinä määrin ulosajoalueet ovat hiekkaisia.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOHerneitä nenuun ottamallahan nuo asiat toden totta muuttuukin!
Eipä ole ollut latukonetta perässä noilla Kaasulinjan ladun sileeksi vetäneillä kelkkailijoilla, mutta eipä ole sullakaan asenne ihan terve! Mietippäs nyt vähäsen, pitäisikö kelkkojen tosiaan saada vetää ladut sileiksi siksi kun ne ladut on kelkoilla tehtykin? Joka muuten ei pidä tässä tapauksessa edes paikkaansa.

Eipä taida paljoa kannattaa rakentavassa hengessä ehdottaakaan itse kunkin oman porukkansa vahtimista, kun heti otetaan asenne, että sinnekö sitä tarttis lähteä vahtimaan. Eikä taida teitä mönkkärihemmoja hirveesti kiinnostaa luvallisia ajopaikkoja hankkiakaan, suosittelisin kokeilemaan joskus lumispooria niin SAATTAISIT ymmärtää että se menee täysin P******I jo ihan yhdellä mönkijän tai kelkan jäljellä!

Mutta kerro nyt Marko ketkä kisakuskit siellä teillä päin vetelee yleisillä teillä, törkeitä tilannenopeuksia ja pitkin kevyen liikenteen väyliä?

Kirjoittaja: Marko LaineUsko tai älä, olen ajanut myös enduroa, jopa ihan SM-kisoissa saakka. Ihan turha sitä ihmisiä on eri kasteihin jakaa. Multa löytyy tallista edelleen kaksipyöräinen jolla tulen ensi talvena ajamaan kilpaa, vaikka mönkkärijutut tulevatkin olemaan päälimmäisinä. Edelleenkin olen sitä mieltä että jokainen on vastuussa omista tekemisistään, eikä kukaan muu. Enhän minä lähde ojentamaan ketään autoilijaakaan, vaikka ojennettavia näkee joka päivä. Poliisit ovat sitä varten. Soita siis poliisille, jos asia niin paljon häiritsee. Ethän sinäkään tule tänne noita junnuja komentelemaan.
Kuskien nimiä en viitsi näin julkisesti ilmoitella, mutta helposti ne löydät kun menet naapurien pihoja katsomaan missä pyöriä on.
Eli koitahan Sirkku hyvä rauhoittua, moottoriurheilijat ovat kaikki saman uhan alla suuren yleisön silmissä oli pyöriä alla kaksi tai useampi.
Ja tämän viestiketjun aihehan oli mönkkärit OffroadPro -lehdessä...

Kirjoittaja: Marko LaineJaa että tuollainen virsi tällä kertaa. Mitenköhän tämä nyt liittyy esim. mönkkäreillä kisaamiseen SML:n alaisena lajina tai OffroadPro:n sivuilla?

Itse näen hyvinkin usein kun kilvettömillä crossipyörillä ajetaan julkisilla teillä, sattumoisin joskus kuski on vielä kisakuski. Sitä kun pitää kokeilla toimiiko pelit ennen kuin lähtee treenaamaan. Että sellaista täällä suunnalla.
Mönkkäreitäkin näillä mailla on näkynyt kaduilla, mutta kaikilla on ollut ihan oikeat rekkarit takana.
Sirkku, kun asia on mun ja muiden mönkkärikuskien etu, niin pitäisikö mun nyt lähteä sinne teidän kulmille metsästämään luvattomia reittejä ajavia, vai mikä oli ehdotuksesi? Meidän tavoitteena on antaa kilpailutoiminnalla vaihtoehto yksinäisiin pörinöihin lähimetsissä. Jos crossiradoille ja muille "kaksipyöräisen" mestoille ei ole asiaa, niin älkää ihmetelkö että kuskit ajavat jossain muualla. Vaikka itse en ajakaan kilvettömällä yleisillä teillä, niin en myöskään voi olla kaikkien kuskien vartija. Jokainen siis ottaa vastuun itsestään ja tilaisuuden tullen toki voi muitakin opastaa. Itsekin olen pari crossipyörällä kurvaillutta ottanut neuvonpitoon ja se on tuollanut tulostakin.
Ne ladut muuten tehdään yleensä moottorikelkoilla, joten ankeat olisi ladutkin, jos kelkoilla ei olisi sinne mitään asiaa. ;)

Kirjoittaja: JARKKO KAINULAINENKerran olen todistanut tilannetta, jossa kaksi mönkkäriä kiersi Kaanaassa vuoronperään crossirataa ja mikroautorataa. Ei niille tullut mieleenkään ajaa sitä rallicross pätkää, jos kerran asfalttia piti saada pyörien alle. Varmaan mikroautoilijat tykkää siitä hiekasta siellä mikroautoradalla. Kuinka moni on nähnyt crossipyörien tekevän vastaavaa, tuskin kukaan. Ei hyvää päivää...

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOVoinpa sanoa, että ainakin meidän perheessä alkaa kyllä tämänviikonlopun pohjalta kehkeytyä yhä vahvempaa kelkka- ja mönkkäri"vihaa".

Ensin tuoreimmat, eli viikonlopun tapahtumat.

Lähdimme perheen kanssa kävellen sukset kainalossa tuohon kilometrin päähän, mistä alkaa hiihtolatu. Kyseessä on kaasulinjan pohja, jonka huoltotie (moottoriajoneuvolal ajo kielletty -merkit jokaisessa kohdassa missä ylittää tien) toimii talvisin hiihtolatuna, ja itse kaasulinjan päällä kulkee kelkkareitti. Eikös prkl se viime viikonloppuna sinne tehty latu oltu vedetty koko matkan (6km) moottorikelkoilla sileeksi! Samaa tapahtui viime talvenakin, joka ikisen ojan kohdalla vellihousu-kelkkahemmot koukkaa ladun kautta ja ipanat rivissä ketoon kun mäen alla on latu tohjona! Samaiset vellihousut on niin patalaiskaa porukkaa, ettei viitsi sitten kyhätä siltojakaan, vedetään vaan mistä päästää, oikeita "euroopan omistajia"! Pitäisikö sitten löytyä jotain sympätiaa tätä sakkia kohtaan, joista muuten yhä suurempi osa on myös mönkkärimiehiä?

Olimme sitten kaverin kanssa tänään lähdössä ajamaan spooriin samaisen kaasulinjan toisessa päässä. Ellen olisi ollut autossa juuri pukemassa kun ensin mönkkäri, sitten kelkka, tulee ohi läpi teollisuusalueen miljoonaa ja jatkaa siitä sitten surutta kevyenliikenteen väylää (latua) samaa vauhtia, olisin heittänyt vaikka bensakannulla päin! Kyseiset sankarit oli sitten käyneet jälleen luvattomalla alueella ensin, sössimässä meidän spooria sen mihin asti olivat päässeet, sitten siihen ladun päälle kun ei muualla kulkenut. Mönkkäreillä ei edes ole mitään lupaa tuolla ajaa, mutta mitenkä se nyt voisi tätä kuskia mitenkään hetkauttaa, kun vedellään kevyen liikenteen väyliäkin kun siltä sattuu tuntumaan!
Meiltä menee lupa ylittää spoorilla se latu kun tämä peli jatkuu. Siipä negatiiviseen suhtautumiseen on hyvä syy ja epäilisin, että ihan samaa peliä ne pitää muuallakin.

Viime talvena pari mönkkärimiestä lähti tuosta talomme kohdalta suoraan metsään, ilman minkäänlaista lupaa siinä ajaa. Kunhan näytti hyvältä paikalta. Siinä meni tohjoksi tämän kylän lasten pulkkamäki, oli nimittäin jälki sellaista, ettei siinä kenekään laskemisesta enää mitään tullut.

Olemme täällä menettäneet myös ison osan yhdestä ajopaikasta kun mönkkärimiehet kävivät omine lupinensa vähän ajelemassa. Ajoivat taimikkoa ristiin rastiin, se siitä sitten.

Noilla laitteilla, niin kelkoilla kuin mönkkäreilläkin, pitäisi laissa kieltää kaikenlainen tiellä ajaminen. Ja jokainen joka sellaista havaitsee, heti luuri kouraan, rekkari ylös ja soitto poliisille. Tuo meno on nykyään aivan hulvatonta, krossimönkkäreillä ajelleen pitkin teitä, mennään maastoon mistä lystää ja tehdään ihan mitä huvittaa. Kelkoilla vedellään jopa H:ki-T:re MOOTTORITIETÄ! Luulisi siis olevan Markon et co. yhteinen etu saada kuriin nämä tällaiset ajelemiset, sillä ei kukaan pysty erottamaan kelkan tai mönkkärin luvallisessa paikassa nähdessään onko kyseinen kuski niitä, jotka öykkäröi ja tekee ilkivaltaa. Prätkät on sikäli hyvin kurissa, että pääsääntöisesti sama käytös liittyy kilpipyöriin ja mopopoikiin, kilvetöntä pyörää en muista esim. kevyen liikenteen väylällä tai moottoritiellä nähneeni.

Kirjoittaja: Marko LaineKappas että sama henkilö jaksaa valittaa toimitukselle samasta asiasta kaksi kertaa saman vuoden aikana. En tiedä mistä Iivonen on mönkkärivihansa saanut, mutta pahasti näyttää iskeneen.

SML:ssä mönkkäritouhu on kilpamielessäkin otettu hyvin vastaan, kiitos heille siitä. Laji on taas noussut hyvin ja siitä osoituksena on myös Suomen Cup -arvot, jotka on ATV-luokalle myönnetty kaudelle 2007. Vuonna 2006 järjestettiin mönkkäreille virallisia SML:n alaisia kilpailuja neljässä eri lajissa, jäärata, supermoto, motocross ja enduro. Kaikki siis lajeja jotka luokitellaan tämän lehden vaikutuspiiriin. Ihmisten täytyy myös ymmärtää että offroad-moottoripyöräily Suomessa ei ole vain enduroa tai motocrossia, vaan se on paljon muutakin. Myös pyörien määrä ei ole se ratkaiseva tekijä. Sivuvaunuja on ollut motocrossissakin vuosikymmeniä, mönkkäreitä oli kisaradoilla jo viime vuosituhannella.

Ne jotka eivät noita laitteita tunne, niin kerrottakoot että kaikkien uusien 450cc crossimönkkäreiden koneet perustuvat crossipyörien koneisiin ja suuri osa osista sopii ihan suoraan laitteesta toiseen.

Tuota enduroa varten mönkkäreistäkin löytyy malleja jotka sopivat sinne paremmin kuin toiset. Esim. Polaris on tehnyt crossimallin jossa on takana erillisjousitus eikä kiinteää taka-akselia kuten suurimmassa osassa crossimalleista. Ns. työkoneissa tuo taasen on ihan normaalia että maavara on suuri. Ei kai mikään estä viemästä enduropoluille nelivetoja, jotka pääsevät haasteellisimmistakin radoista läpi. Näistä peleistä kun löytyy jo valkokilpisiäkin malleja, joten aina ei tarvita edes punakilpipapereita.

Vuosi 2007 tulee toivottavasti muuttamaan ihmisten käsitystä noista laitteita ja niitä tulee varmasti näkymään radoilla muutenkin enemmän. Mahdumme kaikki samoille radoille kun muistamme että jokaisella laitteella on omat ominaisuutensa.

Kirjoittaja: TOM NORDMANNe jotka seuraa USA:n markkinoita ovat huomanneet lähes avoimen sodan mönkkäri ja kurapyöräväen kesken. Syynä on se että juuri näillä nelipyöräisten takia USA:ssa on suljettu monia ajoalueita. Eikä Jenkkienkään lehdissä juurikaan näitä kahta asiaa sotketa. No, itse olen sitä mieltä että mönkkäriporukat pitää ottaa mukaan yhteiseen toimintaan: lehtiin, kerhoihin yms. eikä ruveta avoimeen taisteluun, joka johtaisi vain tilanteeseen että noilla ajellaan aivan missä sattuu.

Kirjoittaja: Pentti RaittilaJaaha että nyt mennään sitten ihan oikeasti historiaan. Ensinnäkin: en ole mikään historian tuntija sen enempää Sipoon, kuin Helsingin asioissa. Sen kyllä tiedän, että Hector oli kirjoittanut v.1959 Otavan Sahan taukotuvan seinään tekstin: Hector -59. Näistä asioista voi lukea juuri ilmestyneestä kirjasta: Ulkomailla Otavassa. En ole kirjakauppias, joten se siitä. Jos nyt kuitenkin pysytään jotenkin alkuperäisessä aiheessa. Kyllä tämä lehti ja netti sivut ovat ihan huippujuttuja. Tuo offroad-autopuoli ja mönkkärit hakevat vielä asemaansa tässä harrastuksessa. Edellä on todettu, että siellä on toiminta kyllä selvästi suurempaa, kuin täällä "mopoliiton alla". Kuitenkin on selvää, että jos pelkillä virkamiesasenteilla yritetään viedä asioita eteenpäin, ei se onnistu. Tämä lehti on viisaasti rajannut alueensa SML:n reviiriin. Sitten on ihan toinen asia, onko SML ollenkaan ajantasalla. Kaikki näkevät, että se on pudonnut kelkasta. Ihmeellistä on myös , että lajiryhmien luottamusmiehet eivät laita asioita kuntoon. Odotukset olivat suuria toim.joht. vaihdoksessa, nyt on aika ajanut ohi. Ovatko kerhot valinneet ihan väärät henkilöt luottamuselimiin? ??? Pappa?

Kirjoittaja: Kees van NiftrikSipoon kirkko on Sipoon kirkko, eikä mikään "Sipoon kirkko". Eiköhän Hector ole Töölön Vesoja vai missä Hesperiassa se nykyään mahtaa hengailla...

Kirjoittaja: Kees van NiftrikOhessa Pentille lainaus kaupunginmuseon nettipalstalta "Sipoon kirkko"?

Kirjoittaja: Kees van NiftrikPapalle tiedoksi, että Sipoon kirkko oli Tullinpuomissa ennen kuin se purettiin...

Kirjoittaja: Pentti RaittilaMielestäni Sipoon keskustassa on edelleen komea punatiilinen kirkko. Olen aina luullut, että Hectorin laulussa:" Luona Sipoon kirkon Laineen Pirkon mä itkevän näin" se on just se kirkko. Mutta voidaanhan niitä kirkkoja purkaa ja siirrellä, onhan tämä meidän kylän kirkkokin Terijoelta siirretty "Ryssän huvila". .. ja voihan perskule, viime kesänä jäi se lupaus pitämättä, että meillä soi kellot kuin Maranellossa, kun pojat voittavat Jämsän äijät... dementia vai ;-) Pappa

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJep, niinhän se on, että lukijakunnan vähäisyys huomioiden meillä on sentään hieno julkaisu markkinoilla. Eikä nuo mönkkärit niin paljoa pasltatilaa täytä, että siksi pitäisi lehden tilaamista lopetta.

Kirjoittaja: juha koskiNo just joo...Hei olisiko parempi jos ei tulisi koko lehteä?
Jos tässä aletaan oikein kaivamaan niin ei Suomessa ole
ikänä vielä ollut tuon tasoista lehteä hienoo kuvaa ja
paperin materiaali ei todellakaan mitään vessa sellasta!
Mielellään siitä maksaa hitusen enempi ku saa laatu
tuotteen eikä mitään alehinnalla tehtyä vessapaperia.
Ja tähänkin lopuksi mikä koskee 95% palstan keskusteluja
tää on täysin vapaaehtoista.

Kirjoittaja: Pentti RaittilaLasit on ollut nenällä jo reilut kymmenen vuotta. Ja tyypilliseen tapaan nyt puhutaan tätistä jonka alle olis laitettava pyörät, jotta siitä tulisi linja-auto. Sipoosta soi Hectorin laulu: Luona Sipoon kirkon... itkevän näin. Joten älkää hitossa antautuko Helsiingin herroille, silloin ei kurapyöriä sallita. PS Hector on myös näitä "meijän kylän poikia". Sitä en kyllä tiedä, mitä hän nähnyt "luona Sipoon kirkon". ;-) Pappa

Kirjoittaja: JARNO ANTTILAHommaa lasit pappa. Se siitä ;-)

Kirjoittaja: Kees van NiftrikHelsinkiläisten mielestä Sipoon Robin Hoodit ovat kunnostautuneet lähinnä evakuoimalla kaiken varallisuuden Helsingistä Karhusaareen. Nyt kun väen vähäiset ja maan hiljaiset Helsingistä nostavat vähän päätään, Sipoosta annetaan lähinnä kättä päälle. Se Sipoolaisista Robin Hoodeista...

Kirjoittaja: Pentti RaittilaSe on kyllä aikamoista pilkun .... viilausta jos tässä aletaan fontin koosta keskustelemaan, mutta on näitä seniori-ikäisiäkin lukijoita aika paljon, ja ne tykkää isoista kirjaimista. Se siitä. Toimitukseen on tullut uutta Vihriätä voimaa, tervetuloa. Uuden lehden ensimmäisen aukean kuvateksti olisi voinut olla:"Näkyykö Sysmä". Aikanaan legendaarinen Hesarin pakinoitsija Pii lanseerasi tämän lauseen. Se taas taisi lähteä siitä, kun Mäntyharjun pojat 60-luvulla kävivät "riiuureissuilla" Sysmässä. Palatessa sitten toiset kyseli:"Näitkö etes Sysmän". Rehvakkaimmat vastasi, jotta koitinkin. (Koitti on pakkakunta Sysmän kupeessa). Niin ja Sipoo: julistakaa sota helsingille, kyllä täältä urheita Robin Hoodeja offroadmetsistä liittyy taisteluun kapungistumista vastaan. ;-) Pappa

Kirjoittaja: JARNO ANTTILAFontti pienemmäksi ja enemmän tekstiä! Lehdessä on liikaa tyhjää sivutilaa.
Tsemppiä lehden kehittämiseen.

Kirjoittaja: STEFAN LINDQVISTNikkanen & Pappa on oikeilla urilla, ottakaa tiukka pipo päästänne. Ne jutut jotka ei kiinnosta , voi ohittaa lehdestä. Ei niitä kovin montaa oo ollu.
Offroad lehtikin voi mainita muista asioista kun 2-pyöräsistä offroad-MP laitteista, onhan mönkkärissäkin satula sekä tanko ohjaimena joten sopii vallan mainiosti Crossiin, en tiedä siitä "mettään" menemisestä?
Supermoto jutut kiinnostaa erityisesti vaikka niillä vedetäänkin sileemmällä pinnalla välillä.

Sipoo rules, Terveiset Hkiin:"Näpit irti Sipoosta" ;-)

Kirjoittaja: Pentti RaittilaOffroad, mitä se on? Sitä voi käydä ihmettelemässä vaikka Google-hakukoneen kautta, jos haluaa istua siististi sisätiloissa? Oikea offroad on jotakin ihan muuta. Se on myös sitä, jota parhaillaan autoilla ja ATV-laitteilla ajetaan täällä Otavan ja Hirvensalmen maastoissa. Upea suunnistuskilpailu, jossa hyvä mieli ja talkoohenki oiken huokuvat kaikkien mukana olevien kasvoilta. Suomen suurin offroad tapahtuma on tämä, kertovat mainokset. No ehkäpä Päitsi on jotenkin suurempi??? Tiiä häntä. Enduron MM-kisat ovat kyllä selkeästi pienempiä. Ja sitten muutama sana niistä "mönkkäreistä". Niitäkin on niin monenlaisia. Ne crossimönkkärit, joilla on yritetty ajaa enduroa, eivät kyllä sinne maastoon sovi. Ensimmäinen harvennushakkuun kanto, ja siihen jäi taka-akseli. Varmasti lajissa on mahdollisuuksia, mutta se taas vaatisi sitä, että SML:n lajiryhmät tekisivät ihan oikeasti yhteistyötä. Tämän lehden toimitus se "vuoan päeväpäevältä paranoo", sanotaan savoksi, de är bätre nu, kaiketi sipooksi käännettynä Lycka till... ;) Pappa

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONiin, kovasti vaikeatahan sitä on sanoa faktaa olisiko Suomen Trial-maajoukkue yltänyt parempaan kuin kymmenenteen sijaan moottoriliiton jätettyä joukkue sinne lähettämättä. Hyvin todennäköistä kuitenkin on, että sijoitus olisi ollut MX-joukkueen unelmien paikkeilla.
Eiköhän Henri Himmanen ja Joa Hindren kuulu trialissa kuitenkin vähintään samalle tasolle kuin Seistola tai Pyrhönen krossissa.
Miikasn kriteerien perusteellahan Trialin pitäisi viedä valtaosa palstatilasta, onhan siinä ainakin ne korkeuserot kohdallaan ;-)

Itseäni ei nuo möhkönelipyörät kiinnosta pätkääkään ja taitaa se kuskienkin parissa olla enempi kelkkahemmojen urheilu. Silti niillä ajettiin Seinäjoen SM-endurossa, joten eiköhän ne jotenkin kuulu lehden linjaan.

Kirjoittaja: Nikkanen EeroKummaa aaltoliikettä. Vielä vuosi-pari sitten täällä toitotettiin mönkkäreitä niin tervetulleiksi, samoinkuin stadikka endurokisoja. Stadikoihin mm Sipoon helmikuisiin ilmoittautui alle 50 osallistujaa, joten peli piti viheltää poikki, eli ei ajettu lainkaan. Edellissyksynä siellä ajettiin mönkkäri luokka ja porukka piti kovasti. Samoin muistan ed. kesän Mikkelin SM crossin jossa nelipyörät temmelsi ja ohjelma oli varsin näyttävää.
Itse olen kyllä sitä mieltä että tähän porukkaan kyllä pitää mahtua kaikki lajit , 2 ,3 ja nelipyöräiset, joissa nyt ei ihan asfaltilla ajeta....hmm...supermoto on se seuraava kiinnostava kylläkin ja kovassa nosteessa tällähetkellä, että vedetään hieman takaisin.

Otetaan vaan ne tiukat pipot pois ja annetaan kaikkien kukkien kukkia ja jos artikkelit ei kiinnosta, niin ehkä lehden etusivuille olis hyvä laittaa ameriikkalaistyylinen varoitus, että se saattaa sisältää arvaamatonta teksitiä, jota ei suositella, jos asia ei kiinnosta. Voi ja saa ohittaa.

Mukavaa muuten nähdä, että kaksi edellistä kirjoittajaa taas mahtuvat pelmuamaan samalle hiekkalaatikolle.(Ellei tähän väliin jo joku tuupannut)

Kirjoittaja: Miika SavoTaas täällä palstoilla...
Pieni kommentti tähän. Eiköhän nuo offroad autot kuuluu autourheiluun eikä moottoripyöräilyyn. Joten EI OffroadProhon, kiitos. Ja eihän toisaalta speedwaykään ole mitään offroad mp:tä. Onkos se rata muutakin kuin tasamaata, kysyn vaan.. Ja Kosken Juha tuossa edellä mainitsi kyllä aika nasevasti että tehdään juttuja niistä lajeista, joissa on myös harrastajia. Ja joissa on myös Suomen taso on kohtuullisen korkealla. Onko trialissa ollut sitten Ahvalan huippuvuosien ketään suomalaista MM-sarjan todellista menestyjää?

Kirjoittaja: juha koskiJääradasta onkin kesällä hyvä painaa tarinaa meinaan tuolla järvellä
on paras tapa liikkua tällähetkellä moottoroituvene!
Ja Speedväy ajaako sitä edes kukaan enään missään päin
Suomea? Trialistahan on joka numerossa Himmasesta juttuu mikä
riittää aivan hienosti koska lajin harrstajia ei niin hirveästi ole!
Eli kyllä lehdellä on selvä suuntaus tarjota maksavalle enemistölle
juttuja Enduro,Motocross aivan asia linjalla lehti on! Älä/Älkää
nyt Suomen ainoaa tasokasta kurapyörälehteä alaspainako!
Tosin ne mönkkärit voisi pysyä munkin puolesta keltaisen pörssin
myyntipalstalla...