Nelarien venttiilit

Terve.

Kertokaapas nyt rehellisesti muidenkin merkkien kuin hondan omistajat miten on venttiilien keston laita? Omassa 450 crf:ssa imuventtiilit kestää sen 50-70 tuntia ja sen jälkeen on vaihtokunnossa. Miten on muitten merkkien laita?

Aleksi.

Foorumit

450EXC-R '08 -168h: Ei kertaakaan tarvinnu edes säätää...

-H

Kiitoksia vastauksista. Jollain varmasti on myös kokemuksia muista japsi merkeistä. Kuulisin niistä mielelläni.

YZ450F -03, muistaakseni vaihdoin n.135 tunnin kohdalla vaikka olivat alkuperäisissä välyksissään. Varmuuden vuoksi vaihdoin kun pelkäsin että menevät vaikka poikki ja kun pyörän myin oli mittarissa jotain 180h. Faija taisi ajaa omallaan jotain 130h ennen kuin pisti vaihtoon.

YZ250F -07, vaihdettu jotain 70-80 tunnin kohdalla rosterisiin, sama syy kuin yllä. Noilla ajettu nyt sitten jotain toiset 70-80h, ei muutosta välyksissä.

YZ450F -08, ajettu alkuperäisillä venoilla nyt jotain 135h, ei muutosta välyksissä, enkä kyllä jaksa vaihtaakaan jos pitävät kutinsa tulevissakin tarkistuksissa.

Rauhallistahan toi meidän kummankin meno on, mutta faijalla oli pari CRF450R:ää ja niissä sai kyllä venoja vaihdella jonkun arvotun tuntimäärän jälkeen.

yz250f 2008 , 168h kerran säädetty (turruuttelua ajossa)

yz 250f -09 tarkastettu välykset 100h ja 200h kohdalla. Kunnossa, ei tarvittu säätää.

Seuraava pyörämerkki alkaa jo hahmottumaan... Vieläkö olisi Kawasaki tai Suzuki miehillä kertoa kokemuksia.

Muistat vaan olla sekaantumatta 04-05 kawaan ja suzukiin. Meillä kesti yzf 450 04 imu venttiilit jonkun 70h.
crf250 06 ollu joulukuusta 2005 asti ja kesällä tuli imuvenojen tunnit täyteen ja ajettu oli PALJON joka kesä n.2 kertaa viikossa ja joka talvi jäärataa

Me ajettiin -04 mallin kxf:ällä reilu 100 tuntia sinä aikana kun se meillä oli ja ILMAN mitään ongelmia, koneeseen ei vaihdettu tuona aikana mitään muuta kuin öljyjä ja putsareita. Tuohon pyörään oli tehty kanteen venttiilien seetimuutokset ja toimii. Että toimii tuon ikäinen kawa/suzuki ihan siinä missä muutkin.

Varmaan toimii jos muutoksia tekee. Kaverilla rupes venttiilit kantaa joka ajon jälkeen. Ja tiedän monta kawaa mitkä ei toimi. Hondaan ei tarvi tehdä patentteja. Kai noi uudet kawat ja suzukit on jo tehtaalta lähtien kunnossa. Ettei tarvi ottaa säätöpaloja vyölaukkuun ku lähtee radalle.:)

Hommaa 450 RMZ niin voit keskittyä ajamiseen, ei ole tarvinnut ainuttakaan venttiiliä vaihtaa yhteenkään 450 RMZ:n vuodesta -05

Terv. Vexi

Noniin vastauksia on tullut mukavasti kiitoksia niistä. Vielä jos löytyis joku Kawa mies tai nainen niin olisi aika kattava paketti kasassa.

-06 Kawa, venttiilit säädetty kerran 25h kohdalla, sen jälkeen ei mitään muuta kuin välyksen tarkastelua. Nyt 140h kohdalla toinen pakoventtiili paloi, eivät kantaneet vielläkään. -07 kawa arviolta jotain 80-90h imuventtiilit rupes nousee --> rosterit tilalle ja nyt on kestänyt.

Omissa isoissa CRF:ssä 02,07,08 ei mitään imuventtiili murheita. Säädötkin ollut lähinnä tekemisen ilosta tehtyjä lätkien vaihtoja. Yksi oleellinen juttu ollut oikean,perinteisen putsariöljyn käyttö ja se että ajettu niin vähän ja hiljaa.

oma pyörä 450exc -05 ja tunteja sysmän kisan jälkeen 323tuntia ja kerran olen tarkastanu välykset n.200tuntia sitte ja oli ok.