Muistiinpanoja mx-lajiparlamentista

Kyseessä on siis lista keskustelua herättäneistä aiheista, joista ilmenee muun muassa kerhojen edustajien mielipiteitä erinäisistä motocrossasioista. Varsinaiset sääntömuutosehdotukset lajiryhmä on esittänyt Suomen Moottoriliiton hallitukselle, joka joko hylkää tai hyväksyy ne.

Uutinen: Muistiinpanoja mx-lajiparlamentista

Foorumit

Supercrossissa siihen kuuluvat radat eikä mitään lyhennettyjä normaalicrossiratoja. Supercrossiin supercross radat!!

Supercrossissa siihen kuuluvat radat eikä mitään lyhennettyjä normaalicrossiratoja. Supercrossiin supercross radat!!

Jep, kyllä teikäläisen kommentti katsottiin läpi lajiparlamentissa. Hienoa että tulee kuskeilta palautetta suoraan lajiryhmälle, eikä olla vaan kuulopuheiden varassa. Ensi kaudelle ei ole tietääkseni tulossa muutosta takaisin normicrossin puolelle, vaikka tuossa niin lukeekin.

Tän vuoden radoista muutama kommentti:

Lahti:
- Ei juurikaan loukkaantumisia, Koskelan pannut johtuivat vääränlaisesta lipasta siinä pikku kasassa. Velipoika tuli juuri ennen treenien alkua sanomaan, että toi on pakko muuttaa, mutta aikataulu painoi päälle ja sanoin että korjataan treenien jälkeen. Sitten vaan näin kun Koskela lähti sarvien yli...olisi pitänyt heti muuttaa.

Turku:
- sääolosuhteet olivat katastrofaaliset, joten siitä on vaikea objektiivisesti sanoa mitään.
- kuivalla kelillä rata oli ok, vaikka monessa kohti röykyt ja hyppyrit oli liian jyrkkiä ja teräviä.

Siilinjärvi:
- rata oli tosi hyvä, ja loukkaantumiset oli ihan normaalia kisatapahtumia jotka voisi tapahtua missä vaan (ne patit jossa Harri ja Toni kolaroivat oli normicrossipatit, jotka voi olla normiradallakin).

Hyvinkää:
- ehkä vaarallisin, koska lähdön jälkeen oli patit jota ei voinut hypätä vaan piti keulia yli. Lähdössä toisena olevat eivät voineet pitää vetoa päällä (koska olisivat ajaneet edellä ajavan päälle), jolloin lähti etukautta ympäri. Eli siinä olisi pitänyt olla helpot tuplattavat patit.
- pikkupatit oli huonossa kohdassa, koska niihin pystyi ajamaan liian kovaa. Pikkupatit kannattaa laittaa 180 asteisen kurvin jälkeen jolloin vauhti ei kasva liian suureksi ja tulee useita linjoja. Hiekka radalle ei välttämättä kannata laittaa patteja jos ne ei pysy kasassa.
- Hypittävät patit varikon vierellä taas oli liian pitkällä jaolla, josta aiheutui vaaratilanteita.

Mutta joka tapauksessa mielestäni ei kannattaisi mennä takaisin normicrossiin, koska sitä varten meillä on jo MX1 ja MX2 SM:t.