Moto-Seinäjoen Mutkamäki Enduro II

Kirjoittaja: MIKA LUHTALAMoro,

Ennakkotietoa Moto-Seinäjoen Mutkamäki 2 SM-enduron kilpailureitistä:

EK 1/4/7 on Jouppilanvuoren laskettelurinteeseen tehty erittäin vauhdikas ja viime vuona paljon kiitosta saanut noin 10-15 minuuttia kestävä yleisö-ek

EK 2/5/8 on perinteisempää nopeaa polkua Raskun vauhtipuistossa, joka on monen paikallisen mielestä aivan ykkösbaana. Kesto noin 15 minuuttia.

EK 3/6/9 on 90% Rintamäen pelloille tehty Kuraroadracing pätkä, jossa on mutkia enemmän kuin alpeilla serpentiiniteillä. Kesto +10 minuuttia

Yleisesti ottaen kaikki pätkät ovat aika nopeaa maastoa, jossa ei voittajaa ei ratkaista suohon upotuksien määrällä vaan enemmän kellolla..

Koko reitin pituus on noin 70km johon sisältyy eekoiden lisäksi jonkin verran betonitietä, sorateitä ja muutama kunnon siirtymä.

Kilpailukeskus on Nurmossa Moto-Seinäjoki mopokaupan pihassa, jolloin myös liike on auki koko päivän, joten öljyjä ja tarvikkeita ei tarvitse kaukaa hakea.

Nyt ilmoittautumisia peliin, huom! ATV- ja sivuvaunu-luokat vaativat toteutuakseen vähän enemmän kannatusta, ilmoittautumisten muodossa.

-Mika Luhtala, E-PMMK

Kirjoittaja: Tanja MalinenMuistan joskus jossain nähneeni, että tälle palstalle etsittiin "moderaattoreita"? Niitä ei sitten tainnut löytyä? Uusintahaun voisi käynnistää mielellään pikaisesti.

Seinäjoella oli ainakin katsojalle loistava kilpailu ihan ilmoja ja säitä myöten ennakkotiedotus mukaan lukien.

SM-mitaleista ja muista sijoista oli tiukkoja mielenkiintoisia kamppailuja seurattavaksi aina viimeisen pätkän maaliin asti. Sivareiden ja mönkkäreiden suoritukset olivat pitkästä aikaa mahtavaa ja hauskaa seurattavaa. Yleisö EK ei enään parempi olisi voinut olla palveluiden kannalta ja kolmospätkältä löytyi euroajan edullisin kahvikuppi.

-Tanja
Satunnainen netinkäyttäjä & enskaharrastaja

Kirjoittaja: Jouni PatjasHupsista

Enpäs huomioinut tuota päitsin kuntoluokka osanottoasi, myös lajiryhmän kakkoskisa jäi laskuista pois kun en muistanut, että siellä julkaistiin myös yksilötulokset. Pyydän anteeksi osaamattomuuttani.

Eikös kuitenkin ole niin, että jos kuitenkin kommentoitaisiin vain niitä kapinoita joihin olemme itse osallistuneet :)

Kuitenkin viime vuonna kehuit kisaamme, vaikket päässytkään kuin kaksi pätkää, eikä niitä pätkiä ollut sen enempää C:ssä. Ajoaikaa kuitenkin yli 50 minuuttia kumpanakin vuotena ja muutenkaan ei ole tarvinnut tiellä sahailla turhia.

Täytyy käydä rykimään vielä viimeiset herneet nenästä ennen yöunia ;)

T: Jouni

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONiinhän se Timo on. Mutta ei tuo kuvaamasi entisaikojen malli huonolta kuulosta. Ihan kiva olisi lähteä metsään "tuosta lähdet ja seuraat merkkejä, seuraavat 100 kilsaa". Retkelle, tulostasosta viis, aja mistä pääset. Kärme kustaa on lähinnä tätä, muualla en ole mm. sillattomia ojiakaan tavannut. Kuuden päivän trialissa oli kuulemma armeijan maastoajoneuvoilla tuotu bensaa kilpailijoille jonnekin maastoon, tankkauspisteelle, niin sitä reittitietoakaan ei tarvittaisi etukäteen. Vaan tuskinpa tämmöinen on ainakaan eteläisessä Suomessa enää mahdollistakaan. Ja mikähän haloo siitä nousisi kun kilpailija eksyisi reitiltä naapurin maalle?

Isompaa tankkia on TM:ään vaikea saada, sillä se on runkoputkien välissä. Ikinä ei ole kulutus ennen ollut ongelma, mutta toisaalta en noita luukutuskisojakaan ole oikeastaan ajellut. Kivikossa bensa on riittänyt mainiosti, menty jopa 65km kun on unohtunut tankata.

Vajaaksi jäi ehkä vain pari desiä. Olin laskenut, että jos 8dl saa niin varmasti riittää ja 3-4dl niin jo luultavasti. Ykkönen söi enemmän kuin arviossa, kakkonen vähemmän. Mariella oli palanut eka välillä 7l, josta jäin pohtimaan, että miten se bensa oikein A-luokassa Hondan piikillä riitti? Mikäli niissä semmoinen 7l tankki nykyäänkin on.

Kirjoittaja: Timo TähkäpääJoskus 80-luvulla ei kisasta tiedetty etukäteen periaatteessa mitään. Lähtöpaikka ja jokin epäselvä kartta jossain huussin takaseinällä, lähinnä huoltoa varten. Kunhan kuski tiesi mihin suuntaan lähtee ja seuraa merkkejä. Jotka oli paljon harvemmassa kuin nyt. Pallomerkkejä ei ollut. Vaara-merkin jos joskus jossain näki niin ihmetteli mikä tuo on ja hups.. Merkit oli, ettei eksyisi reitiltä, ei siksi että tietää minne päin käännetään jos polussa on mutka. Ja tulokset näki seuraavan kuun Vauhdin Maailmasta, ellei jaksanut odottaa 4 tuntia.

Nyt tietoa saa aina vaan enemmän ja suurimmalla osalla siitä ei kuitenkaan tee mitään. Vai säätääkö joku pyöräänsä reittiselostuksen mukaan?
Tiedotuksen myötä myös palautetta tulee aina vaan enemmän.
Ihan positiivista kehitystä pääsääntöisesti. En tosiaan kaipaa entistä tässä suhteessa.

Välillä tosin alkaa touhu muistuttamaan TV-mainosta, jossa lossilla tarjoillaan meriaamiainen ja taikuri vetää hatusta pupun.
Koskahan kisajärjestäjät velvoitetaan pesemään pyörät. Niiden kuraahan se on.

Voisimme keskittyä oleellisiin asioihin. Ajopaikkoihin, ääniin ja harrastuksen muuttumiseen aina vain kalliimmaksi.

Ja joutavassa keskinäisessä henk. koht. kinastelussa kannattaa muistaa mitä sanotaan viisaammasta ja väistämisestä.

Kieltämättä harmittavan pieni tankki Sirkun temmissä. Paljonko jäi vajaaksi?

Kirjoittaja: JARKKO KAINULAINENNiin ja rakentavana vinkkinä: Jos rakentelette pyöriä enduroon niin laittakaa sellainen tankki jo samantien jolla riittää löpö sääntöjen määrittelemälle maksimitankkausvälille. Paljon meni tänään bensaa itselläkin, sen myönnän.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONiko hyvä, olen sen verran pienikokoinen, ettei enduron harrastamisesta kertakaikkiaan tule mitään normaalikokoisella enduropyörällä. Ja kyllä tuo minun pyöräni on nimenomaan enduroon tarkoitettu, se on ihan TM:n tehtaan tekemä enduroversio junnukrossista, 99.8cc moottorilla.

Päijänneajoon oli etukäteen hyvissä ajoin tiedossa, että tankkausväli on poikkeuksellisesti 60km. Polttoaineen riittävyyden kanssa ei ongelmia tullut, eikä olisi tullut, sillä ongelman pystyi ratkaisemaan sääntöjä noudattaen etukäteen. Olihan se hyvissä ajoin tiedossa.

Mutta ette te Raittilan kanssa ole mielipiteinenne yksin. Eikös se ollut Silvani päitsillä, joka oli sitä mieltä, että huippukuskeja ei ne säännöt koske?

Kirjoittaja: JARKKO KAINULAINENAnnetaan nyt palautetta kisastakin. Hyvä kisa ja monipuolinen ja erittäin hyvä reitti. Se laskettelurinteen pätkä oli varmasti yleisön mieleen ja yleisöä oli myös saatu paljon paikalle. Risuja WC tilojen vähyydestä kisakeskuksessa, liikennevaloista siirtymillä ja nimismiehen kiharoista niillä metsäautoteillä. Meinasi vatsa krampata toisella kiekalla :)

Tuun toistekkin, on ne Pohjanmaan maisematkin niin hienoja :D

Kirjoittaja: NIKO HONKANENJos kaikki asiat on huonosti ja päin persettä eikö silloin kannattaisi lopettaa?!? Jos harrastaa jotain lajia vaikka se olisi mitenkä perseestä vaan niin kannattaisi harrastaa sitä vaikka ihan siihen lajiin tarkoitetuilla peleillä. Sen jälkeen voi ruveta natisemaan reiteistä ja bensojen riittävyydestä. Esimerkiksi Road Racing olisi hyvä harrastus. On tasaista ja tankkaamaan saa mennä milloin haluaa!

Ja ennenkuin rupeaa toisia syyttelemään herjauksista yms. pitää olla HYVIN varma, että itse ei ole sellaiseen syyllistynyt mistä toisia syyttää!

Offroad Pron väen kannattaisi ruveta pikku hiljaa miettimään banneja näille palstoille...

T: Niko
Sivusta seurannut

Kirjoittaja: Pentti RaittilaEi tässä muuta, haluan vain auttaa. Esitän vertauksen: Jos Finlandia hiihdossa 865 sijalle sijoittunut alkaa ykskaks määräillä mitä koko hiihtoliitossa pitää tehdä, suositellaan varmasti ystävällisesti psykiatriasta hoitoa. Arvaa oma tilasi, sanois psykiatri... sanois varmaan moni muukin ;) Pappa

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOSe alkaa Raittila olla sillä lailla asia, että kohtapuoleen menet tuossa henkilökohtaisessa milloin panettelussasi, milloin herjaamisessasi vahingossa sen verran pitkälle, että alkaa tulla harmia.

Timolle sen verran kysymystä, että mistähän ihmeestä ja kummasta TIEDÄT, että olis tullu Mikkelissä SM-siirtymällä AT:t täyteen? Onko ihan noin perusteluja asialle? Mitä nyt siellä ajaneiden kommentteja olen kuullut, niin kyllä mulla kunto kestää ajaa sellaista vauhtia kivikossa vaikka 50km. Vaikka MAKSIMIVAUHTI ei RIITÄkään pärjätä pätkillä.

Jouni, 10 kisaa? Siis mitä ajamiani kisoja ei lasketa kisoiksi, vai etkö osaa laskea!?

Itse Seinäjoen kisasta. Omasta mielestäni siltä osin mihin asti pääsin oli reitiltään aika kaksijakoista, mutta keskimäärin oikein hyvää. Sieppasi muutenkin äkäsille fiiliksille lähteä vielä suoraan tiesiirtymältä maastokokeelle ja mm. se loputon radan huoltotiesuora oli kyllä ihan p:stä. Kuitenkin se MK1-MK2 välinen siirtymä ja tosi hyvät maasto-osuudet oli hieno positiivinen yllätys jotain hiekkapatikkoa odotettuani.
Toisaalta kuitnekin ilman sitä perällä ollutta siirtymälenkkiä olisi mullakin bensa riittänyt. Joka taas olisi kyllä heikentänyt reittiä siirtymien osalta pirusti.
Eli ihan OK reitti, mutta ihan perseestä reittiä koskevien tietojen panttaaminen viimeiseen päivään. Niin, kuulin että moni oli saanut kuskipostin jo TO.

Kirjoittaja: Timo TähkäpääLuokat senkun lisääntyy.
ABCKD ja Vetskut.

Nyt on lisää tämä NETskut.

Kirjoittaja: Pentti RaittilaSML:n urheilusäännöstö toteaa C=endurossa aloittelevien luokka. Nyt on yksi aloitteleva daamerna luokan kuljettaja ylitse muiden. Viisaampi kuin kukaan muu lajissa. Vanha viisas Vikke Espoosta sanoi: "Se on tässä lajissa ajettava sitä mitä annetaan". Siinä on viisautta koko porukalle. Suomen maa on erilainen joka kolkasta, ja sadat asiat vaikuttavat siihen minkälaisen kisan järjestäjä voi tehdä. Se on myös lajin suuri rikkaus. Siinähän sitä... ei muuta kun Sirkku uusia pyöriä ostamaan ja aikaa netin ääressä kuluttamaan, siitähän se ajo kehittyy. Kestämistä kaikille ;) Pappa

Kirjoittaja: MIKA HAGRENTässäkun näitä kisakommentteja on lueskellu nii tuli mieleen että ajetaanko suomessa enduroa vielä muussa luokassa kun c:ssä?Voishan sen kisamaksun periä ajetun ajan mukaan niin sillonhan se olis kai tasapuolista..

Kirjoittaja: TIMO TEPPONENNiin ja vielä tuohon Jounin kommenttiin lisäyksenä,että ei se B:ssä ajaminenkaan
herkkua ole,koska aikataulut on tiukempia,esim Mikkelissä ekan pitkän siirtymän jälkeen ois otettu kortti pois kun on at: täynnä,eli ei ois päässyt eka pätkälle.
Kun C:n kärki on kuitenkin jossain B:N puolenvälin huonommalla puolella.
Että turhaa valitusta että ei tuu tarpeeks pitkiä kisoja.
Että oikealaista harjoittelua vaan..
nim:ekassa B:n kisassa 45min.voittajalle hävinneenä..Timo Tepponen

Kirjoittaja: Timo TähkäpääSirkku, ei ollut tarkoitus aukoa päätä sinulle.

Mainintani tolueenista oli niille, jotka ovat ilmoittaneet dopingia käyttävänsä.
Ja niille, jotka ajavat endurolla (=lajiin sopiva tankki) eikä polttoaine riitä hyvin 50km.
Olen kyllä lukenut myynnissä olevasta 17 litrastasi.

Ja jos tankkisi on tosiaan noin pieni pitää uusia ennustus. Reittiä tuntematta. Loppuu 100m ennen maaliAt:tä tai jää 0,85L. Tai jotain siltä väliltä.

Eilinen pessimistinen ennustus perustui olettamukseen 7 litran tankista.
Ihmettelin itsekin onko TM 85:ssä 7 litrantankki, kuten TM ilmoittaa. Se riittäisi varmasti.

Kirjoittaja: Jouni PatjasKiitos Sirkku tästä arvokkaasta yhteenvedosta kauden kisoista.

Kun nyt alettiin vetämään yhteenvetoa, niin laskin tuossa pikaisesti tuloksesi tältä kaudelta. Olet ajanut ilmeisesti kymmenen henk.koht kisaa tänä vuonna. Yhteensä olet näissä kisoissa jäänyt C:n voittajalle 158 minuuttia, eli noin 15 minuuttia tullut takkiin nopeimmalle per kisa ja jopa kolme kertaa olet jäänyt voittajalle alle kymmenen minuuttia...

Kyllä se Sinullekin suotuisa kisa tulee vielä, ei muuta kuin tsemppiä nousun metsästykseen!

T: pohjanoteeraus Jouni

www.rck.urli.net

Kirjoittaja: Mika StanttonenSeinäjoen kisaan puuttumatta, eli alk.peräisestä otsikosta poiketen on pakko udella että mikä h:vetin kiirus jengillä on päästä Beehen jos ei kyyti riitä kisoissa kärkikäminöihin Ceessä ?
Saattaa Beessä tulla äkkiä motivaation puutos kun oma nimi löytyy tuloksista sieltä alhaalta...
Aikoinaan kävi niinkin että eräs velmeri nousi koti-kisasta Beehen, muutaman kilvanajon jälkeen edellämainittu ANOI itsensä takaisin Ceehen...no, tätä nykyä kaverin pyörä on varustettu keltaisilla nro-pohjilla, kiitos pitkäjänteisyyden ja maltin.

No hard feelings !

Olkoon enduro-jumalat seinäjoellä suosiollisia ja riittäköön kaikilla p-aine...käytti pääsuutinta tai nou.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOSori vaan jos astun jonkun varpaille. Tai no, se ja sama. Eipä tunnu saakeli olevan intoa kun aukoa päätään, toivonpa jokaiselle samaa kokemusta ihan itselleen niin saattaa JOKUS SITTEN ymmärtää tän pahan olon.

Siitä B:hen noususta. Katoppas vähän taaksepäin tän kesän kisoja:

- Jämsä: annetaan nyt sen C:kin ajaa armo-MK5, mutta toiselle kierrokselle kokonaan, ei ei ei
- Orimattila: Armo-C (ja D) ajaa 45min. putkeen tiesiirtymää ja helpotetun maastosiirtymän, ajamista vissiin puolet vs. A ja B
- RCK: Kauden pohjanoteeraus! C ajaa 4MK, SM-luokat 9!
- Mikkeli: Savon ukkelit kokee todellisen näyn tai mitä lie, C ei aja pitkää maastosiirtymää lainkaan ja kaiken kukkuraksi kisa alkaa tiesiirtymältä, josta kylmiltään MK3:lle, täysin lapsipuolen heittopussiin asemassa, kokonaiset 4MK...ei vois vähempää kiinnostaa...
- Nummela: C ajaa puolet SM-luokkien ajomäärästä, rahastuksen suhteen ei epäselvyyttä jää kun C:lle sama 40e...tanakeletu

Tänä vuonna saldo kunnolla ajamista ja järkevä reitti myös C:lle: ISDE tuki I Puuppola, Kuru II, Sysmä.

Ainakin mulle on ihan oikeesti yks hailee jos ajelen siellä B:n viimesenä myöhästymisrajaa vastaan taistellen, on siinäkin jotain taistelua. Ettei ainoa tavoite ole saada isompaa reikää päähän että tohtis ajaa kovempaa. Ja saa sitä lopputalven perusteella jo joku B-kuskikin laittaa tosissaan hantiin ettei jää lumispoorissa taakse.

Näidne mietteiden kanssa tiedän varsin hyvin etten ole yksin. Sitten on toinen joukko, jolle se B:hen nousu on se itse tarkoitus, tavoitteen saavuttaminen, osoitus menestyksestä, ei niinkään se, että saisi ajaa koko reitin tai koko kisan.

Ja olen kyllä ehdottanut lajiryhmälle, että jakaisivat C:n toisin kuin nykyään, kisaluokkaan (josta nousee), harrasteluokkaan (ajaa SM-reitin) ja kuntoluokkaan (ajaa lyhennetyn ja helpotetun). Ei vaan kuulemma ollut siihen aihetta. No tässähän sitten prkl rämmitään tykäkisoja ne hitammat keille tekee tiukkaa pystyä siihen nousuun edes vaikka ajohaluaja olisikin!

Kirjoittaja: Timo TähkäpääHeräsi epäilys bio98 keskustelua lukiessa. Johtuukohan toluenista, ettei endurolla pääse 50 kilometriä.

Ja Sirkku varmaan toteaa huomenna, että jäi litra jäljellekin.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJoo, siitähän se johtuukin, siitä 17l mitä jäljelle jäi tonne varastoon!
Kyllä siellä tankissa on ihan Toijalan Nesteeltä 98E + H1R siinä 2.5-3% välillä ja tolueeni kokeilleet tietää kyllä, että jo pakokaasun esanssista tunnistaa. Eikä sen kanssa pääsisi mun tankilla edes 40km väliä.

Tankki nyt vaan sattuu olemaan 5.4l, tai kuumapullistuksen jälkeen 5.7l, joka tosin ei enää ole kuin 5.6l. Että kun kulutus on kuivalla savipellolla ja Kaanaan hiekassa 13.5l sadalle ihan tolla mittaribensalla, niin ei taida jäädä sitä litraa yli! Mutta pään aukomisestahan tää tunnelma tosiaan paraneekin! Kauankohan sen pitää emnnä huonompaan päin ennen kluin kurssi muuttu?!?

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONiin ja kiitos vaan jos olit tosissasi. Mulla on nyt rakennettuna mittatikku tankin sisälle, että näkee missä milloinkin mennään...ja niistä selityksistä: ykkösen vedän täysiä kuitenkin, joten jos sattuisi niin etten edes kaatuilisi, niin siitähän sitä voi kattella olisiko sitä saumaa koskaan voinut ollakaan. Luultavasti olen niin täynnä "pyhää vihaa" että vedän jo eka kurvin pitkäksi, hyvällä tuurilla tulee parempi aika kuin hyvällä tuulella koskaan tulisi...

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONo ei todellakaan, siis se B:hen nousu. Olin kaavaillu sitä Sysmään, mutta sitten leikkas kone kiinni. No eipä harmittanut yhtään sen jälkeen kun keksin Shercolla lähteä, eikä etenkään ensi kokeilujen jälkeen, ei sellaista hupia ihan yhtenään ole tarjolla. Kun olisikin osunu kunnon monsuuni Nurmoon niin sitten olisi voinutkin onnata siellä.

Eikä mulla välttämättä noissa luukutuksissa ole mitään saumaa Maritaa ja Tarua vastaan, mutta on toi kammoluukutusvauhti noussu kesän aikana sen verran, että ainakin olisin halunnu tosissani yrittää! Kukapa ei!

Että kyllä täälläkin nämä faktat ihan tunnistetaan ja tunnustetaan, mutta yritystä ei olis puuttunu, matto vaan vedettiin jo etukäteen jalkojen alta.

Kirjoittaja: ari virtanenVoiko tästä vetää sen johtopäätöksen, että jos saisit bensaa tankkiin tarpeeksi ennen joka pätkää, olisi nousu B:hen taattu?

Vai onko tämä jo etukäteen petaamista sille, että vauhti ei vaan riitä mikä tietenkin on kaikkien muiden syytä...olosuhteiden, järjestäjän tai mitä nyt ikinä sillä kertaa saattaa siihen sahanpuruämpäriin tulla?

p.s. toivottavasti menovesi riittää vaikka joudutkin pienen tankin takia ajamaan vain tyhjäkäyntisuuttimella.

Arska

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOEn kyllä jaksa pitää enää suutani kiinni tästä asiasta.
Ensinnäkin se on todella harvinaista, että kisoissa tankkausväli edes on justiinsa sääntöjen sallimma max. 50km. Toisekseenkin on vielä harvinaisempaa, että reitti samaan aikaan sattuu olemaan varsin bensasyöppöä.

E-PMMK pimitti tietoja tankkauspisteen sijainnista ja sitä edeltävästä reitistä viimeiseen asti. Maastokokeiden osalta olisi voinut kertoa kilometrit, kun kerran arvioidut kestoajatkin oli tiedossa. Tietoa ei Luhtalalta saanut edes kysymällä, kuten edeltä voi lukea.

Jos minulla olisi ollut tieto maastokokeiden pituuksista edes tämän viikon maanantaina, olisin saanut teetettyä lisätankin pyörääni. Kiitos tämän tietojen pimittämisen vielä suht harvinaisen tilanteen osalta, jäi minulle kaksi tuntia arki-iltapäivää järjestää asia. Eipä onnistunut.

Tiedottamisen suhteen voisi tehdä vähän muutakin kuin laittaa pari ylimalkaista riviä ja Cellen mollaamiset. Luulitko Mika ihan todella, että Celle voi muuttua 50 mönkkärikuskiksi vai miten kuvittelit sen "lupauksen" olevan LUPAUS?

No, ei ole, eikä tule, lämpimiä ajatuksia tätä Luhtalaa kohtaan, joten siinä mielessä se ja sama mitä bensan mittatikku huomenna MK2:n lähdössä. Henkisesti kilpailu ja tapahtuma on täysin pilalla jo, kun tietää joutuvansa ehkä MK2/5 ajamaan ainoana tavoitteena päästä pienellä kulutuksella. Tavoitteita on aika turha asettaa.

Että kiitos vaan, toivottavasti menee sielläkin yhtä hyvin!

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKiitokset Paskin Jounille puhelimessa antamistaan tiedoista.

Muille referoituna:
Eka MK nopeata kovapohjasta laskettelurinteen maastoa 5-6km
Toka MK metsäpolkua, alku Super-endurollakin ajettavaa "kivikkoa", suurin osa hiekkaa, 7-8km
Viimeinen pätkä peltoa ja hieman pisempi.
Kaksi ekaa pätkää ekalla huoltovälillä, siirtymät pääosin teitä, ei rämpimisiä.

Meikä painuu kehitteleen lisälitroja tankkiin, näin ei riitä.

Kirjoittaja: MIKA LUHTALARatamestarit ovat kokeilleet ajaa pätkät ja ainakin 200cc 2T kotarin pienehkö tankki riittää hyvin A-luokan kuskin vauhdeilla. Päästä Sirkku siirtymät maltilla, aikaa varmasti on, niin sinunkin tankki riittänee.

Tästä yhteishuollosta: Se on täysin meiltä ilmaista palvelua, eikä tarkoitus ole ollut ainakaan negatiivinen, mutta se 9.45 on sen takia, että yksi auto voi hoitaa kaikki luokat.

Meillä on tässä nyt kädet täynnä töitä ja pinnat kiristyy, toivon että jätetään kisan arvostelu kisan jälkeiseen ajankohtaan.

-Mika

Kirjoittaja: MIKA LUHTALA.... Ja kisakeskuksessa on se toinen huoltopaikka kierrosten välillä

-Mika

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOTeillä varmaankin on tiedot myös siirtymistä, eri osuuksien osuus laadullisesti ja määrällisesti. Voisikohan ne saada etukäteen?

Anteeksi, yhteishuolto on hyvä ajatus, jota itsekin olen muille kehunut. Majoituksen kanssa vaan ei ole lykästänyt ja ajattelin että on ehkä teillä tavoitteenakin vähentää huoltoatojen liikennettä.

Kirjoittaja: MIKA LUHTALAYhteishuollosta

Huoltopaikka sijaitsee ennen AT-asemaa 50 km lähdöstä joten tankin pitäisi riittää hyvin.

Yhteishuoltoon tulevat tavarat täytyy merkata hyvin ja tuoda yhteishuollon autolle viimeistään noin kello 9.45. Yhteishuolto jättää pöntöt huoltoon ja hakee ne huollosta. Kaikki VASTUU on kuskilla.

-Mika

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTO"Huoltopaikka sijaitsee ennen AT-asemaa 50 km lähdöstä joten tankin pitäisi riittää hyvin."

Olihan hyvä että tuli puheeksi! Vaikka säännöt rajaavatkin huoltopaikkojen välin enintään 50km:iin, sattuu se bensa riittäminen olemaan monelle (mitä olen kuullut) kaikkea muuta kuin "hyvin". Että se ei sitten passaa olla kilsaakaan yli, kenellekään.

Siirtymistä ei ainakaan omiin silmiini ole osunut mitään käyttökelpoista tietoa. Yrittäisitte ottaa Sysmän miehiltä mallia. 50km huoltoväli kokonaan maastossa ei taitaisi yhdelläkään rin-tin-tin

Kirjoittaja: TIMO HARTIKAINENaikataulu? montas kierrosta ajetaan?
kiitokset järjestäjille.

Kirjoittaja: MIKA LUHTALAKalkun sivuilta löytyy lähtöajat ja numerot

kierroksella on 3 ek:ta, kierros kestää 140 minuuttia

A ja B ajaa 2 kierrosta + yhden eekoon eli 7 ek (kokonaisajoaika 330 min)

C, D, V ajavat 2 kierrosta eli 6 ek

Sivarit ja mönkkärit ajavat 2 kierrosta, siten että he oikaisevat yhden eekon, mutta ajavat toisen kierroksen viimeisen ek:n kaksi kertaa, joten yhteensä 5 ek

-Mika

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOHienoo, että saadaan rupusakkikin ajaa kunnolla!

Mitenkäs se yhteishuolto muuten, missä se siis sijaitsee kisakeskukseen nähden? Eli kun kierroksella pitää jossain tankkauspistekin olla niin paljonko ajetaan sitä ennen? Onko toinen huoltopaikka siis kisakeskuksessa?

Niin, ja jos sääennuste pettää, eikä sadetta saadakaan niin kastelette luonnollisesti radan huolella...?;-)

Kirjoittaja: MIKA LUHTALAAjoaika riippuu kierroksien määrästä joka on 2-3, tosin aikatauluja ei ole vielä tehty. Heitetään nyt jotain luokkaa 5-6 tuntia koko kilpailu lähdöstä maaliin..

Kilpailijoille tiedoksi, että meillä järjestetään veloitukseton yhteishuolto, joten bensat + juomat voi heittää yhteishuollon mukaan (kannattaa merkitä hyvin, kaikki on sekaannukset ovat kilpailijoiden omalla vastuulla), joka vie ne sitten huoltopaikalle, joten huoltomiestä ei välttämättä tarvita.

Majapaikkoja kannattaa alkaa varaamaan viimeistään NYT, koska Seinäjoella on samana viikonloppuna jotkin mööpelimessut.

ATV kilpailijoita on nyt ilmoittautunut tasan 1, joka on jonkin verran vähemmän kuin lajiparlamentissa eräs G.S lupasi (vähintään 50)... taitaa luokka peruuntua jos ei esim. Sipoon suunnalta tule yhtä-äkkiä muutamaa lisää.

-Mika

Kirjoittaja: TIMO HARTIKAINENKauankos tulee ajoaikaa päivän mittaan A-B luokille.
kiitos.