Miten '04 EXC:n etujarru paremmaksi?

Jeesjees. Eli 450 exc:n etujarrua pitäs parantaa? Onko kellään kertoa mittään loitsuja moisen parantamiseen? Ilmaamalla siitä ei oikeen kovin kummosta saa, melekosen kumipallomainen on. Varsinkin jos säätää kahvan sopivalle etäisyydelle. Tietty jos sen ruuvaa aivan ulos niin saa vähän enämpi painetta lyötyä. Mutta ku ois ensiarvoisen tärkeää että jarru ois säädetty oikialle etäisyydelle ja ois napakka. Kannattaako edes harkita letkun vaihtoa. Teräspunokset on kunnossa, muovipinta on sit vähän "hapoilla". Jos kannattaa vaihtaa toi letkukin veke, ni ihan alakuperästä kehiin vai tarviketta? Ja saako tuosta letkuvaihdosta edes mitään hyötyö irti...? Levy on jo vähän kulahtanut, samoin palat. Mutta ku ei tuo ole ollut hyvä sillonkaan ku o levy ollu tuoreempi ja palat uudet.

Nyt saa neuvoa!

Foorumit

Helpommalla pääsee kun vaihtaa siihen Hondan(-92 tai uudemman) Nissinin pääsylinterin.
Yhtä siihen kannattaa kuitenkin koittaa.Viilata ylämännästä siivu pois siitä kohdasta, joka vastaa sokkaan.Silloin mäntä tulee varmasti riittävän ulos ja päästää nesteen oikeaan paikkaan vapaana.

Omalla kohdallani erään nimeltä mainitsemattoman Klaukkalalaisen jälleenmyyjän huolto hitsasi männän kahvaa vasten tulevaan tappiin vähän lisää pituutta. Jarrusta tuli kerralla hyvä ja napakka.

Tota saa parannettua aika helpoin konstein ja rapakon takana ihan vakiokamaa että tehdään toinen näistä modeista.

Vaihtaa kytkimen ja etujarrun \"pikasäätö-palikan\" päittäin, se kytkimen tappi kun on on pidempi. Tai hommaa vaan etujarruun sellaisen kytkimen säädön.

Sitä muovista säätönuppia voi myös lyhentää juurestaan jolloin se antaa lisää kiristämisen varaa ja jarrusta tulee voimakkaampi.

Juuh. Taidan ekana kokeilla tota kytkimen pikasäätönuppia, kun on yks ylimääränen hyllyssä.

Voi helekatti!

Empä uskonu että se tekkee nuin ison muutoksen! :)

Nythän se jarru tuntuu siltä että se voi jopa toimia ajossa! Samalla tuli vaihettua jarrunesteet eteen ja taakse...Taas päriää hetken matkaa!

Kiitoksia vaan kaikille vinkeistä! Vaikka aluksi epäilinki tota tapin vaihtoa ni kyllä se vaan toimii ja hyvin! TÄNX!

Täsä vielä pari kuvaa...

[img]http://i384.photobucket.com/albums/oo281/rh_1010/Mopohommat/IMG_2593_2…]

Mittojen kanssa...Ylemmät kytkimestä, alemmat prenpon vakiohilut....

[img]http://i384.photobucket.com/albums/oo281/rh_1010/Mopohommat/IMG_2587_3…]

Ylemmät kalikat siis kytkimestä, alemmat vakiot. Tein muuten silleen, että löin kytkimen tappiin jarrun säätönupikan. Säätönupikassa siis pyöreä sisusta, tapissa puolikuu. Sekä pistin jarrukalikasta tuon pallukan minkä läpi tappi huilaa. Ja miksi jarrunsäätönuppi kytkimen tapissa. Tuo säätönuppi on pitempi, joten mahtuu käyttään koko säätövaran läpi. Ku taas tuo punanen on ni palio lyhyempi ettei homma onnistu, alako ahistaan n. puolenvälin kohilla. Harmi ku en tajunnu ottaa sivukuvia nuista säätönupeista. Ja kuten huomaatte, tuo kalikka minkä läpi tuo tappi huilaa, on kytkinpaketissa pienemmällä halkasialla, eli väliä jarrulle...

Ei mulla muuta!