Mistä hankitte varaosat?

Räjäytin -10 mallisen CRF250R moottorin joku aika sitten. Kiertokangen alapää oli totaalisesti hajonnut, pehmeällä radalla en vain heti huomannut voiman uupumista ja ajoin aivan liian kauan. Joutui laittamaan koko kampuran, laakeri + stefat, öljypumppu, mäntä, sylinteri, tiivisteet + muuta. Vahinko olisi ollut osina paikalliselta liki 1500€ miinus noin satasen alennukset, jenkeistä taas pikarahteineen 863$, Alvien ja tullien kanssa sama euroina. Ja kaikki siis Hondan OEM tavarana.

Jää ihmetyttämään noin iso hintaero. Kymmenen vuoden jälkeen oli eka nelari joka poiki kunnolla ja oli melkoinen yllätys osien hinnat. Mä kyllä suosin Suomesta ostamista, mutta en tuolla hintaerolla. Mistä kaikki omalla rahalla ostavat oikein osansa hankkivat?

Täältä ostin, yhteydenpito ja kaikki muu toimi kuin sen vanhanaikaisen junan vessa: http://www.hondapartshouse.com/ , UPS tracking koodilla sai seurata koska soi ovikello (tilauksesta 8pv).

Foorumit

Jenkeistä olen hankkinut jo jonkin aikaa koneen osat ja ym...
Homma on toiminut hyvin. Suomen puolella osien hinnat huomattavasti kalliimmat.

http://www.midwestactioncycle.com/

No ompa tullut kalliksi pelkät osat.Kaverilta räjähti ison crf:n kiertokanki niin remontti maksoi töineen alle 700.

Töineen???

Hondalla ei ole kai kiertokankea irto-osana, vaan koko kampura. Menin uusin renkain Lohjalle sateen jälkeen ja jo 100m ajon jälkeen ihmettelin puutunutta tunnetta. Jatkoin ajoa kun luulin että pehmeä rata vaan syö voimaa, kunnes 4,5 kierrosta myöhemmin kone jumitti. Mäntäkin oli "sulanut" sylinterin seiniin, ihme ettei veivi katkennut. Toinen kiertokangen prikoista + jokunen laakerilieriö oli metallimoskana pitkin moottoria. Kyllä tuolla osalistalla siitä vaan hintaa tulee, vaikka tiivisteistä en tarvinnut kuin sylinterin tiivisteet.

Melko halpa korjaamo tuo Jukan mainitsema, tein varmaan +12h hommiä tämän kanssa, enkä usko että ammattilainenkaan aikaa puolittaa. Yksistään petilaakerit oli Suomessa yli satkun pari, niitäkään tuskin on vaihdettu tässä tapauksessa. Jenkeissä ne oli 18$/kpl, en nähnyt syytä olla vaihtamatta. Samoin stefat laitoin uudet. Tällä oli ajettu 57h ennen räjähdystä ja huollot oli tehty aina viiden tunnin välein. Uusin mäntä oli 12h ikäinen.

Muuten täytyy vaan ihastella tuon koneen helppoutta. Toki mulla on workshop-manuaali, mutta onpahan helppo kone kasata. Tuntuu joidenkin muiden moottoreiden jälkeen siltä ettei tuon osia tarvi kuin harjalla työntää nurkkaan ja ne löytää kyllä toisensa.

No, onpahan nyt entisöity koko rakkine.

Töineen ja alkuperäisellä kampiakselilla.

Tullilasku tuli. 864$ oli 604€ luottokorttilaskulla ja UPS hoiti tullauksen yht 140€. Koko läjä siis 744€ kaikkine kuluineen ja rahteineen. Lähes 50% Suomen alennettuun hintaan. En ymmärrä. Joku tässä yhtälössä on liian ahne, vaikka volyymi ison veden takana varmasti on toinen kuin kotimaan varaosamenekki.

Yllättävän kallis oli suomi hinnat, jota ihmettelin mulla meni 450 k-kanki ,hajotti samalla lohkot ,pytyn jne. tuli uutta lohkot,kampi sarja.laakerit,mäntä ,pytty ,imu vent,ym h-n,1300e

Piti ihan laskea otsikon aloittajan osalistan perusteella ja ohjehinnaksi noille tuli aika tarkkaan 900€ alkuperäisinä osina. Kannattaa ehkä kysellä useammastakin liikkeestä osahintoja jos tuollaista heittoa on eikä suoraan tilailla ulkomailta. Liikkeessä aika normaali veloitus konerempasta on irtomoottorille 4-6 tuntia. Ja kyllä, olen merkkiliikkeessä töissä, mutta tämä nyt ei ole mikään mainos niin turha mainita missä päin Suomea.

Japanin koneisiin olen tilannut OEM-osat täältä:
http://www.servicehonda.com/

Ja suora linkki varaosaselaimeen mistä löytyy räjäytyskuvat hintoineen:
http://www.servicehondapsn.com/fiche_select.asp