Mikkeli SM-reitti
Kirjoittaja: TIMO TEPPONENNo niin,nyt alkaa olemaan reitti hahmottunut kokonaisuudessaan,elikä tässäpä tietoa:
SM-luokat.Aamu alkaa tositoimilla maastosiirtymä n.50min.sisältäen kaikenlaista maastoa
mm.edellisen sm kisan pari ekaa ek:ta.Tällä siirtymällä on at molemmissa päissä ja aikataulu on tiukka.Tässä ratkastaan osittain tuloksia,elikkä ne ketkä ei ole perillä siitä miten toimitaan kun at:ta tulee siitä kannattaa ottaa selvää ETUKÄTEEN!
Sen jälkeen pätkä tietä huoltoon,johon varattu aikaa n.7min.Huollon jälkeen taas maastosiirtymä n.20min.sisältäen hienoa metsäpolkua ja isoa voimalinjaa,tällä siirtymällä mennään metsälammen rantaa,taimikkoa yms,joten suotavaa olisi pysyä jo raivatulla polulla,aikataulullisesti ei niin tiukka väli,mutta at molemmissa päissä.Sitten päästäänkin jo ekalle ek:lle:
EK1=Nurmipohjaista peltoa ja nopeaa metsäpolkua,pituus n.7-8min.
Tämän ek:n jälkeen siirtymät tiellä ,joten kiirettä ei pitäisi olla,ja ne luupäät jotka vetää tietä täysillä,toivottavasti poliisi ottaa kortin pois!!
EK2=Soramonttu,ajettu MM-kisoissakin eli hienoa sorabaanaa,pituus 7-8min.
Taas siirtymä tietä 3ek:lle
EK3=Jo perinteinen lahnaniemen monttu,yleisö ek.Sora/murske pohjaa,taimikkoa,hieno pätkä!!Ja sitten tämän pätkän erikoisuus,tätä ajetaan kaksi kierrosta kerralla,niin kuin Ohkolassa oli jossain kisoissa.Pituusn.12min.Sen jälkeen tiesiirtymä huoltoon,jossa taas7min.aikaa.Huollon jälkeen toinen kierros samalla kaavalla.Toisen kierroksen jälkeen ajetaan vielä eka maastosiirtymä kerran ennen maaliintuloa,jotta toivon mukaan tuloksia ei tarvitse odotella koko iltaa.Päivä on pitkä n.7h.josta maastossa ajetaan noin 4 tuntia.Kilpailun järjestäjä pitää juottopistettä ekalla pitkällä siirtymällä,Huolto 80% varmuudella paikallaan,se selviää lopullisesti lähiaikoina.
C-VET= Eka tietä pitkin ek3:selle ja takaisin,sen jälkeen huolto ja sitten A/B Luokkien perään lyhyemmän maastosiirtymän kautta ek1 ja ek2 ja uudelleen ek3 ja maaliin,toivottavasti tästä selviää jotenkin kilpailun kulku.T-TIMO
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: Pentti RaittilaEipä ole Mikkelissä satanut. Vesipiste pitkälle siirtymälle on järjestymässä Korpikosken kaupalle Kosken Pappojen toimesta. Teemme kaiken minkä pystymme, osaamme ja jaksamme kilpailun onnistumiseksi. (Emme enempää). ;) Pappa.
Kirjoittaja: TIMO HARTIKAINENolix siel sit juoma piste ekalla pitkäälä siirtymällä.-
onkos mikkelissä sadellu yhtään!?
hyvää kisaaa
Kirjoittaja: Pentti RaittilaHarjoittelu aika reitillä on mielestäni nyt lopussa. Ihan vaan ystävällisesti tiedoksi kaikille niille, jotka aikovat osallistua kisaan. Myös on se näkökulma, että maastoihin on ympäristölupa vain päivälle su 30.07.-06. Nyt on jo paljon ärsyyntyneitä pärinään, joten eiköhän anneta rauha vain reittiryhmälle, joka tekee rauhallisesti työnsä. Mennään muut vaikka mato-ongelle?
Kesäterveisin Pappa.
Kirjoittaja: TIMO TEPPONENNyt on rataryhmä saanut suurimmalta osin ek:t merkattua,joten ne jotka aikovat niitä kävellä löytävät kyllä reitit.Merkkauksesa on käytetty paljon ns.porttimerkkejä
pun.vasemmalla ja sin.oikealla,näistä merkeistä on ajettava läpi,muuten ajajan katsotaan oikoneen.EK1:sellä on myös käytetty heinäpaaleja joista on tehty
ns.kuja jota myöten on ajettava.Paljon puhetta olleen ajolinjojen valintaan ei pitäisi olla suuremmin mahdollisuutta.Muuten EK:t ovat loistavassa kunnossa,toivottavasti viikolla sataisi muuten pölystä voi tulla ongelma,mutta se on sama kaikille..Maastosiirtymät ovat merkattu samaan tapaan porteilla ja koska eka pitkä siirtymä on tiukka niin siellä tullaan valvomaan tehostetusti reitillä pysymistä, joten ajetaan kaikki kisa samaa reittiä pitkin niin ei tarvitse puida tuloksia iltamyöhään saakka.T-TIMO
Kirjoittaja: TIMO TEPPONENTere,nyt on huoltohommat ratkennut,elikkä joudumme lisäämään yhden tankkaus paikan EK2 jälkeen,päähuollosta matkaa tähän on noin 21km.Tämä huolto EI ole välttämätön,ajoin itse kotarin exc piikillä lenkin ja bensa riitti,mutta kun kisassa olosuhteet voivat muuttua,ja on myös mukana ns"pienitankkisia pelejä" tähän ratkaisuun päädyttiin,jotta kenenkään kisa ei tähän syyhyn loppuisi.Kuntoluokalla tätä ongelmaa ei ole.T-TIMO
Kirjoittaja: HENRI PAUKKUNENkiitoksia näistä tiedoista! pientä alkukankeutta viellä enduron kanssa mutta eiköhän se siintä sitten.. paljonkohan on tulossa kilpailioita?
Kirjoittaja: Elina RaittilaHieman terveisiä samaan yhteyteen kilpailun sihteeriltä...
Eli käykäähän ilmoittautumassa www.fin-enduro.comissa. (samasta osoitteesta voi kurkkia paljonko kilpailjoita on tällä hetkellä tulossa) Jos ilmoittautumisen jälkeen tietoihin tulee muutosta tai muuten vaan on jotakin kysyttävää niin yhteyden minuun saa parhaiten sähköpostilla tai tekstiviestillä. Reittiasioissa kannattaa ottaa yhteyttä Timoon, tai kysellä täällä niin saa useammille vastauksia samalla kertaa.
Mutta ei muuta kuin tervetuloa Otavaan! Puoli kylää odottaa jo innoissaan endurorevohkan saapumista... (ja ne loput ei vielä vaan tiedä asiasta :) )
T: Elina R
Kirjoittaja: TIMO TEPPONENKarttoja ei vielä julkaista jotta vältetään etukäteen harjoittelu reiteillä,koska
maalupia ei ole kuin kilpailupäivälle.Mutta reitti on erinomaisessa kunnossa joten tervetuloa!
Kirjoittaja: TIMO TEPPONENNiin ja voi tietysti soittaa ja kysyä 0400-960241 Timo
Kirjoittaja: JARI PALDANIUSTietääkö kukaan miten huollot on järjestetty.
Kiitos etukäteen.
Kirjoittaja: TIMO TEPPONENKyllä tavoitteena on että huolto on paikallaan vanhalla urheilukentällä,lopullinen selvyys asiasta saadaan tulevalla viikolla.
T-TIMO
Kirjoittaja: HENRI PAUKKUNENmistä saisi enemmän tietoa kilpailusta esim: kartan niinkuin rck:n kisasta? enduro on muuten paljon mielenkiintoisempaa kuin moto-cross koska tämä on enemmän kuin ajamista ja viellä oma tietämys on "lapsen kengissä" ja vekaranjärven enduro kisa oli ensimmäinen "oikea" enduro kilpailu ja nyt ajamaan mikkeliin..
Kirjoittaja: TIMO TEPPONENMoro,ei ollut mahdollista ajattaa c-luokilla pitkää siirtymää,koska päivä on muutenkin pitkä,se jos olis tehty viimeinen olis maalissa klo20 jälkeen..
Ja voin luvata että se siirtymä minkä c:kin ajaa varmasti riittää valtaosalle
c:en kuskeille,ja taatusti on siinäkin ihan tarpeeksi tekemistä..Oma kanta oli alunperin että c-luokat ei ajaisi tätä siirtymää ollenkaan,mutta sen gallupin ansiosta se sitten laitettiin.Se on varma että haastetta reitillä myös C-luokille
piisaa! ja se väli on jo tälle luokalle puoli tuntia,kelistä riippuen jopa ylikin..
T-TIMO
Kirjoittaja: Timo TähkäpääKerrankin kunnon maastosiirtymät. Toivottavasti aikataulu osuu sopivan tiukaksi ja osa porukasta tosiaan saa at-pisteitä.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOTässäpä todella tulos mihin gallupin perusteella päädyitte! Suurin osa oli kuitenkin sitä mieltä, että C:lle sama reitti kuin SM-luokillekin, joten kylläpä olikin hyötyä sanoa mielipiteensä!
No enpä viitsi ostaa pyörään 500e:lla osia jotta voisi ajaa tiesiirtymiä, maatkoon tallissa.
SM-luokkien osalta kisa vaikuttaa kyllä niin mahtavalta, että pitäiskö tässä alkaa lahkjoa Lajiryhmää jotta pääsis B:hen ajamaan???