MIKKELI KUTSUU

Kirjoittaja: PENTTI RAITTILATuleva (29.07.07) Hanx-enduro on hyvässä vaiheessa työn alla, ja ajajiakin näyttää tulevan mukavasti. Kuitenkin hiukan vähänlaisesti on nyt c-luokkaa ja veteraaneja. Älkää ihmeessä pelätkö, että reitti on liian vaikea. Aikaisempina vuosina olemme tehneet SM-kisoja, ja niihin reitit ovat olleet kohtalaisen rankkoja. Tämä on nyt kansallinen kisa ja siinä huomioidaan taitotasot. Reitissä on sopivasti haastetta ja se kulkee melkein kokonaan metsässä. Metsässä ajoaikaa tulee n. 2 tuntia, joten kisa ei ole liian lyhytkään. Niin ja lisäksi kannattaa muistaa ne Hanxin reilut palkinnot. Ei muuta kun fin-enduro.com ja com-com nokka Otavan suuntaan. Toivottelee Pappa

Kirjoittaja: Jouni PatjasTerve!

Nyt kun kiitoksia jaetaan, niin kiitokset myös Pentille autokyydistä kilpailukeskukseen ketjujen katkeamisen jälkeen.

Oli pikkaisen vielä adrenaliinit korkealla paikalle tullessasi, pahoittelut töykeästä kielenkäytöstäni.

Jos vaikka kolmas kerta toden sanoisi ja seuraavissa Mikkelin kisoissa kestäisivät ketjut maaliin asti :)

T: Jouni
www.rck.urli.net

Kirjoittaja: PENTTI RAITTILANyt on kiitoksen paikka. Tähän mennessä ei ole tullut yhtään valitusta ajajien liikenne käyttäytäytymisestä. Ei ole myöskään valitettu melusta. Joten myönteistä kehitystä on tapahtunut ilmeisesti puolin jos toisin. Nyt vaan iloisin mielin kohti uusia seikkailuja, ja tämänkin kekustelun voi siirtää muistojen galleriaan. ;) Pappa

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKyllä Maire, eikä upea saavutuksesi Hyvinkäällä tosiaankaan liity mitenkään minun yliyrittämiseeni Mikkelissä.

Kirjoittaja: JOONATAN JÄNTTINiinpä, mutta edelleenkin ajoin maaliin hyväksytysti. Joten en vieläkään osaa yhdistää Mikkelin ajoasi omaan ajooni.

Mami

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOAi, no onpa rouvalla lyhyt muisti. Itse ainakin heti kisan jälkeen kerroit, kuinka Olli oli kertonut sinulle sinun saaneen minut lähes kiinni ja sen seurauksena omien sanojesi mukaan töpeksit kaikessa toisella kierroksella. Ihan hyvä kun muistutit, että pääsit kauden helpoimman enskakisareitin kuitenkin maaliin.

Kirjoittaja: JOONATAN JÄNTTI"Ensin kävi kuten sulle Hyvinkäällä"

No kuis mulle sit Sirkku kävi???!!

Muistaakseni ajoin Hyvinkäällä maaliin hyväksytysti aikataulussa ilman mitään ihmeelistä hasardia!!??

Mami

Kirjoittaja: AHTI KOIVUMoi !
202 kuvaa löytyy Hanx Enduro kilpailusta Mikkelistä.
Saa tallentaa omalle koneelle, jos menee lehti käyttöön tai nettiin niin ilmoita siitä ahti.koivu@dnainternet.net Eli oikeudet on mulla, mutta kuvien käyttö ei ilmoittaessa maksa mitään.
Kuvia on C luokan tokalta kierrokselta ja A sekä B molemilta kierroksilta ja palkintojen jaosta muutamat.
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/26k2h+msmk-hanx-enduro-mikkeli.html
Terveisin Ahti

Kirjoittaja: MIKKO NOUSIAINENloistokisat! onnistuneet järjestelyt, hyvä aikataulu, upeat pätkät. suurkiitos kaikille kisajärjestelyyn osallistuneille!

kisa tarjosi minulle myös uutena kokemuksena elämäni ensimmäisen keskeytyksen tekniseen vikaan. niin lähellä hyvin kulkeneen vikan pätkän maalia että melkein ryhdyin työntämään maaliin asti... mutta sitten loppui sisu ja työnsin umpimetsän läpi tielle. voi halvattu kun harmitti! ja vieläkin harmittaa mutta eikun reippaasti mopoa purkamaan jotta ehtii saada ehjättyä ennen cc-kisaa.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKaikesta epäonnesta sun muusta huolimatta jäi kuitenkin se fiilis, että niin kauan kun Mikkelin kisassa ei mennä sille etelän lenkille, niin sinne uudelleenkin...sama se jos hylätään (sehän näyttää koskevan vain muita kuin A-kuskeja, jos kiinni saadaan), kunhan saa ajaa koko kisan. Vaikuttavia tekijöitä ovat mm. mielestäni erittäin sopiva hinta- ja laatutaso Huvikummussa yöpymisellä, syömisellä, toimivat järjestelyt, maastot. Sitä paitsi tuo AT-asemien sijoittelu ei olisi juuri parempi voinut olla, tieosuudet ja maasto-osuudet erikseen. Isommissa rempoissa varmaan tuli tiellä kaahaamista, muuten mahtoiko moista esiintyä? Rajoitusten mukaan ajaen mm. eka välillä jäi itsellä aikaa 2min., vaikka pysähdyin heti lähdön jälkeen pistämään ryypyn pois.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOli muuten ehkä jopa 100m ennen tuota mäkeä kun kuulin, että mun maalitauluni AJAA TOSI HILJAA! Mulla kun menee se puol tuntia ennen kuin ajo alkaa sujua, niin päätin jo alkuunsa jolkotella vaan omaa tahtiani kunnes alkaa tuntua siltä, että vauhtia vois lisätäkin...vaan kuinkas kävikään ;( 10m tuon tiedon jälkeen meinasin vetää eka lipat ja vasta sen karmeen alamäen jälkeen sain otteen ajamiseen, eli hirvee tohotus päälle!

Reitistä kummiskin sen verran, että ainoastaan se MK1:n lampi oli mun mielestä kohtuuton mm. siksi, että vain paikalliset saattoivat tietää mistä sen pääsee läpi. Muut arvasivat, parin näin jäävän kiinni, useamman ajavan metrin sivusta kuivan tasamaan kautta. Puolisen tuntia siinä olin kaikkiaan, mm. puristelemassa vesiä putsarista. MK2:lla talsin parisen tuntia aikani kuluksi lauantai-iltana ja siellä oli yksi vähän arveluttava pehmeikkö, mutta järjen kanssa sekin olisi mennyt tänään ihan ajamalla. Eli reitti oli kyllä 99% järkevä, raskas ja kivinen kyllä, mutta minunkin mielestäni sitä mitä enduron pitää ollakin. No ehkä siinä alamäessä olisi saanut se turvakuusi olla, kuka lie poikkaissut...

Sen sijaan henkilöt, jotka eivät ole ajaneet merkittyä reittiä pitkin, voisivat pidättäytyä kommentoimasta sitä reittiä, mihin he eivät ole edes tulleet tuntemaan. Portti on säännöissä täysin yksiselitteisesti kerrottu ja ottaa kylliksi päähän katsella tulosluettelossa nimiä, jotka ajoivat tuossa(kin?) lampi-paikassa muuta kuin merkittyä reittiä. Kuten myös A-luokan kuskien edesottamuksia MK2:n maalin tuntumassa, jossa aikaa voittaneet tahallisesti merkinnän vastaisesti ajaneet kuljettavat pääsivät epärehellisyydestään sanktioitta (hylkäyksettä). Ihme säännöt.

Ylipäänsä koko porttien ripottelu pitkin reittiä on täysi farssi, koska niitä ei valvota. Hellstenin Antti jupesi parin juuren kanssa ainakin 10s. extraa kun Ahonen veti törkeästi nopeinta linjaa leijuen portista piittaamatta. Voi vaan kukin kysyä, että mikähän se SM-tilanne olisi, jos joka porttia valvottaisiin ja hylkäys tulisi AINA! Yhtä ainoata porttia en itsekään VIELÄ ole jättänyt noudattamatta, mutta ikinä en enää mopoani sellaisen vuoksi uita! Vajaatahtisessa sai aina vaihtaa männän sen jälkeen, ihme kun tuo nykypeli on kestänyt nyt jo kolme kertaa kuravettä kaasarista pyttyyn vahingoittumatta pysyvästi. Valitettavaa, että pelin henki on nykyisin "epärehellisyys kunniaan".

Kirjoittaja: RISTO KARJALAINENAi kun teillä Otavassa oli ihania kiviä ja paljon! Kiitokset Mikkeliin,hyvä kisa!

Erityiset kiitokset menevät ilmottautumisen ihastuttaville tytöille jotka suhtautuivat huolimattomaan nuoreenmieheen varsin asiallisesti.Sekä herrasmiehelle, kuka asiaa virkavallan kanssa hoiti tyylikkäästi.

Sirkku! Et pistäytynyt huoltopisteessä kahvilla?

Kirjoittaja: Johanna MartikainenKuvia löytyy paremmin täältä http://www.swampjump.com/hanxenduro07.htm

Kirjoittaja: Riku SaksalaReitti oli hyvä, juuri sellaista kuin enduron pitää olla. Olisin voinut ajaa toisenkin kierroksen.

Ja kiitos niille hepuille jotka auttoivat työntämään pyörän mettästä ja uhrasivat aika paljon aikaansa.

Kirjoittaja: Johanna MartikainenTäällä muutama kuva kisoisa pohjanromun mäestä jossa monilla taisi olla ongelmia... http://johanna-martikainen.magix.net/

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOEnsin kävi kuten sulle Hyvinkäällä ja sitten rehellisyyttäni uitin ilmanputsarin. Jahka sain mopon takasin elävien kirjoihin, käskettiin kakkoselta kesken pois, tuli vetskut niskaan. A:lle se lampi katsottiin liian pahaksi, vaikka vielä C:tä ei maanomistaja antanut ajattaa vierestä...kuulemma!

Kirjoittaja: JOONATAN JÄNTTINo kuis Sirkun kävi?

Kyseleepi Mami

Kirjoittaja: TIMO TEPPONENkisat ohi,nyt voi sitten kommentoida..

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMK1 = 2004 alkulämppärisiirtymä??? Kuulostaa IHAN SILTÄ!
MK2 = 2004 MK2?
Ja mikä muu muka voisi herättää ne suuret tunteet kuin Suomienduro sillattomine ojineen, mäkineen, kivikoinen, soineen...Kärme Kustaa ;-))))) ?

Kirjoittaja: PENTTI RAITTILATimo edellä selvittää ansiokkaasti reitin luonteen. Yleisöalueista ja katselupaikoista on kuitenkin todettava, että tässä kisassa niihin ei ole panostettu. Pätkien lähtö- ja maalialueiden lähellä ei ole pysäköintiin mitään mahdollisuutta. Korpikosken kaupalla on mahdollisuus pysäköidä, ja sieltä saa myös "käsiohjelmaa" ( jonka voi myös tulostaa fin-enduro.com). Reitin varteen voi kävellä kaupalta. Toivon, että alueen pikkutiet jätetään rauhaan, ja niitä ei missään tapauksessa saa tukkia. Käsiohjelmaa ja tietoa saa myös Otavassa Huvikummusta, jossa on lähtö ja maali sekä palkintojenjako. Korpikosken tiellä on poliisin toivomuksesta 50 nopeusrajoitus, jota valvotaan. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin... kisa on Suomi-enskaa... eikä siihen sovi oikein hirveän suuret tunteet ;-) Pappa

Kirjoittaja: TIMO TEPPONENMoron ,tässäpä jotain tietoa pätkistä..MK1 lähtö heinäpellolta ,josta traktoriuraa sähkölinjalle,linjan jälkeen pätkä Maasturistien käyttämää offroad reittiä,vanhaa tiepohjaa,sen jälkeen alkaa hidas ja vaativa osuus missä mm. kolme ylämäkeä
yksi jyrkkä alamäki ja paljon kiviä ,sitten taasen metsätietä kohti Korpikosken kauppaa,kaupan jälkeen helppoja polkuja pitkin maaliin.Pituus noin 22min.
MK2
Alku tien vierustaa,juurakkoa sen jälkeen pätkä tietä,hakkuuaukea,jossa muutama vetinenkin paikka,ojan ylitys,kuusikko juurakkoa,sen jälkeen hidas pyöritys ,jossa pari ojaa,hieno pätkä kivikkoa, jatkuu hitaana polkuna.
Sen jälkeen kuusikkoa jossa 4kpl ojanylityksiä,jatkuu nopeampana polkuna,lopussa mäntykankaalla pyöritystä ja aivan lopussa kuusikossa taas pyöritystä.Vaativa pätkä,noin15min.MK alku ja loppu vierekkäin.
Toivottavasti keli ei ole liian kuiva,jotta reitti ei pölyäisi liikaa.
Huoltoalueelta matkaa pätkiä katsomaan on noin 4km,ja molempien pätkien loppuosissa on hyviä katselupaikkoja.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMikkelin kuskiposti saapui jopa asiamiespostin alueelle jo, Kiitos! Pienehkö pettymys, "vain 2 kierrosta", ei muuta.

Kirjoittaja: SAMI SUNDHOLMOlisko mahdollista saada ennakkoon tietoa pätkien luonteesta ja sijainnista? Olis helpompi opastaa sukulaiset suoraan pätkien varteen.

Kirjoittaja: Johanna MartikainenPätkät on niin hurjat, että SwampJump RacingTeamin pojatkin on uskaltautuneet mukaan ajamaan ensimmäistä kisaansa :)

Kirjoittaja: PENTTI RAITTILATänään on lähtenyt ihan kirjepostissa kaikille hyväksyminen kilpailuun. Jotta kyllä tämä byrökratian puoli on kunnossa. Ilimat on sitten "korkiammas käres". Reitti on kumminkin aina sama kaikille. Jotta hymyillään kun tavataan! ;) Pappa

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOKIITOS!
On nimittäin käynyt niin luvattoman monta kertaa, että kuskiposti lähtee 2 lk. ti-ke, eikä ole aina perillä kisan jälkeisenä maanantainakaan...paljon mukavampi kun asiat hoidetaan tälleen kunnolla.
Vaikket pappa uskokaan, niin odotan ihan oikeesti innolla ensi viikonloppua ;-)

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJuu, jos 100km ajetaan yhtä mittaa kivikossa ja nostellaan mutahaudoista, niin sitä ei kannata kovin otsa rypyssä ottaa ja aina pieni tauko kannon nokassa kelpaa, EK:lla tai siirtymällä ;-)

Kirjoittaja: TIMO TEPPONENKatoppa tarkemmin kisan pituus,on alle 20km kierros.
Ja reitti alkaa olla Enduro kunnossa..Kaikilla herkuilla!!

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJep jep, meinaa Mikkelissä sataa vai?
Mutta asiaan: olisi mukavampi saada siirtolupa hyvissä ajoin, joten milloinkohan meinaatte lähtöluettelon julkistaa? Ovat tuossa lähimmällä konttorilla sen verran niuhoja, etteivät anna siirtolupaa ilman.

Kirjoittaja: RISTO KARJALAINENJipiJipiii! Sirkku on pykälässä!
Jos ei bensat kelpaa niin huolto tarjoaa kahvit pahvimukista(mukaan) ja tilanteesta riippuen myös savukkeen luulisi löytyvän.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONiin löytyy niin, kiitos siitä Jarkolle. Soittelin eilen alun perin kyllä ihan vaan siitä leiristä. Ei tarvii kuitenkaan alkaa venkoilla siellä näppiksen takana mitään! En lähde mihinkään vaikka ilman saisi, jos ennakko-odotukset on negatiiviset (tai ellei velvollisuuden pakko ole), joten kiitos vaan, mutta maksan kyllä majoitukseni ihan itse. Ai niin, ja myös ne ehkä 2l bensaa minkä mun SKdream kisassa kuluttaa ;-)
- eikös se ollu vaan 2 kierrosta eli 100km?

Kirjoittaja: PENTTI RAITTILANo kyllä tässä on edellä melkoinen stoori... mutta suurella sydämellä tätä lajia kohtaan voin vain todeta, että kyllä Sirkun nimi löytyy nyt lähtöluettelosta. ( Jarkko siinä paljon auttoi) Omalta osaltani voin vain todeta, että olen omasta mielestäni aina pitänyt sen minkä olen luvannut...niin, että se em. sponssi on voimassa Sirkulle henkilökohtaisesti ( ei suurille fun-club joukoille). Muiden tällä palstalla esiintyneiden puheista en ota mitään vastuuta. Niin ja nyt kyllä näyttää tuleva kisa ihan hyvältä toivottavasti su 29.07. kello 18 myöskin ;) Pappa. ( niin ja Mamille terkkuja ... tää on joskus tällaista tämä naistouhu... yritä ymmärtää ;;-Pappa)

Kirjoittaja: JOONATAN JÄNTTIJa vieläkö joku voi väittää, että sponsorien saaminen on vaikeaa?

Kiitos Pappa Raittila, mie kyl otan mielellään ko. sponssin vastaan, et voisko sen siirtää miulle?!

Kyseleepi Mami Puuppolasta.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONo voi kökkö. "Ilmoittautuminen suljettu 18.7.2007 18:00". Trial-leiri näyttää meiltä nyt peruuntuvan, joten ajattelin edellisten houkuttelevien reittitietojen pohjalta lähteä sittenkin enskaamaan Mikkeliin viikonlopuksi. Tainnu muuttua nää ilmoittautumisten sulkeutumisajat kautta linjan SM-kisojen 10vrk ennen -tyyppisiksi? Yleensä nää kisareissut on olleet siinä määrin pitkälle etukäteen suunniteltuja, että olen ilmoittautunut jo viikkoja ennen kisaa...ei siten ole tullut kiinnitettyä asiaan vähään aikaan huomiota.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONiin että tarkoitin siis KEHUA järjestelyjä 2004 ja tein sen siksi, koska monet vähän epäillen suhtautuu näihin missä Pentin lusikka on sopassa. Siihen ei todellakaan ole mielestäni aihetta. Tuo Mikkeli kun oli kolmas kisani, oli se samalla ensimmäinen missä tiesi että kohta käännytään ennen kuin tuli vääräntienmerkki vastaan, niitäkin siellä oli, ensimmäistä kertaa näin! Senkin muistan vielä elävästi kun yks kaks tuli vaaran merkki ja siinä tosiaan olisi varmasti ollut syytä himmata. Tuli oikein huojentunut olo, että jos edessä on joku miina niin on varmaan varoituksin...

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOVoi Pentti. Toivottavasti ymmärsit oikein. En tulkinnut edellä "tarjouksia" siten, että olisitte halunneet niillä vaientaa mahdolliset arvostelut. Päin vastoin, minulle tuli lämpimästi sellainen tunne, että te pyritte tekemään siellä Otavassa ehkäpä kauden parasta kansallista kisaa, ihan kaikille. Trial nyt vaan ajaa kesälomakaudella edelle, erityisesti nyt kun siitä meidän tyttökin tykkää ja sitä katsomalla/kuvaamalla sai päristelypureman.

Hiukan voisin kommentoida 2004 kisaa C/K -kuskin näkökulmasta. Reitti alkoi reilulla, ehkä n. 5km maastosiirtymällä, joka vastasi luonteeltaan hyvin seuraavaakahta maastokoetta. Maastosiirtymä päättyi MK1 lähtöön ja MK1 maalista MK2 lähtöön oli vain pienen pieni tiepyrähdys. Nämä maastokokeet olivat suht kovia ja kuivia (miettikääpä sitä sadekesää!), maltillista kivikkoa, hiukan hiekkapattiakin. Koska aloitussiirtymä oli paioin melkoisen pehmeä ja entisestään lauantaina kulunut, muutti järjestä reittiä illalla siten, ettei sunnuntaina ajettu ensimmäistäkään uppopaikkaa. Huvikummussa oli tarjolla kelpo ateriat ja koko perhe majoittui ihan mukavasti solukämpässä todella sopivaan hintaan. Eräs kuski oli ylittäny aiaktaulun kolmella tunnilla, hänetkin oli jaksettu odottaa (antaa ajaa) maaliin asti. Sitä monien kiroamaan motarisiirtymää MK3:lle en päässyt itse ajamaan kun KXF:ssä oli enää yksi vaihde jäljellä...

Kirjoittaja: PENTTI RAITTILANo, että sitten kiitosta vaan... jos jollakin on sitten vielä ihan oikeata asiaa, niin kyllä mielellään täältä vastaillaan. Pappa.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOhhoh!
Juu ja kiitoksia vaan kovasti tarjouksista. Onpa harmi, että kesämme on jo aikaa sitten järjestelty sen mukaan, etten Mikkeliin lähde. On leirimenoa samaan aikaan, Muuramessa, perheen Shercoilla.

Viime vuoden C:n kisasta kuulin ihan tarpeeksi sen haastavauudesta ja kun LÄMSÄkin pääsi läpi niin ei tarvitse epäillä etten olisi päässyt itsekin ja olisi sen voinut C:lläkin ajattaa. -04 on ainoa oma kokemus Mikkelistä, silloisilla ajotaidoilla melkein mikä vaan endurokisa oli haastava ja rankka. Uskoisin kuitenkin ettei muutos ole vain minussa, vaan kisat ovat myös muuttuneet helpommiksi, silti jonkun mielestä Hyvinkääkin oli rankka, pitkä ja vaikea.

Toivotan näin ollen onnea teille sinne Otavaan ja toivottavasti moni oikeasta endurosta pitävä C-kuskikin lähtee mukaan. Joutumatta pettymään. Ainakin tuo kuulosti hyvältä Timo!

Kirjoittaja: RISTO KARJALAINENSirkku mukaan!!!
Jos Tepponen maksaa osallistumisen, minä tarjoan bensat!

Kirjoittaja: PENTTI RAITTILAJa vieläkö joku voi väittää, että sponsorien saaminen on vaikeaa? Tervetuloa Sirkku, Ravintola Huvikumpu tarjoaa majoituksen, aamiaisen ja lounaan. T. Pappa

Kirjoittaja: TIMO TEPPONENKisa ajetaan viimevuotisen siirtymän pohjalta rakennetuille pätkille,eli kaikki jotka silloin niitä pääsivät ajaan tietävät millaset pätkät on.Haastetta varmasti piisaa
kaikille ja ajoaikaa tulee kierros noin 45min, pari ek:ta joiden välissä parisataa metriä tietä.Kierrosten välissä huolto.Kaikki ajavat saman reitin ja yhtä monta kierrosta.Reitti on taatusti perinteistä enduroa,sora pätkää ei ole.Nyt on tarjolla C-luokan kuskeille sama REITTI joten nyt olis syytä lopettaa valittaminen ja tulla kokeilemaan taitojaan vai mitä Sirkku? henk.kohtasesti olen valmis maksaan sun ilmottautumisen kisaan,niin ei tarviis valittaa meidän kisoista ajamatta niitä,valita vasta sen jälkeen,niin tiedät edes mistä puhut!
T-TIMO TEPPONEN

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOMoni varmaan arvaa jo...

Mitenkäs kävikään viime vuoden Mikkelin kisan kanssa? Puuhamiehet kyselee täällä etukäteen haluaako C-luokka ajaa SM-reitin vai helpotetun. Vastaukset oli lähes yksmielisesti, että koko reitin. Ja kuinkas kävikään, kuka muistaa vielä? Reittiselostuksesta sitten selvisi, että C ei aja varsinaista maastosiirtymää lainkaan, vetää suunnilleen motarilta kylmiltään eka maastokokeelle, ajaa ne vain kerran (yksi kahdesti), pätkät on lähinnä hiekkaa ja peltoa.

Että voisikohan tuo C-kuskien laimea innostus johtua vaikkapa siitä? Mahtaakohan listoille enää montaa kuskia lisää tullakaan. Herää epäilys: Onko nyt odotettavissa ehkä helpoin maastokoe kahteen kertaan ja välillä käväisy motaria pitkin Mikkelin keskustassa kääntymässä? Onko teebeelle mahdollisesti järjestetty huolto ja kahvitauko samalla?

Viime vuotisten kyselyjen jälkeen odotin Mikkelin kisaa "kuin kuuta nousevaa". Sitten pamautettiin totuus lopullisista päätöksistä julki. Eikä alun perin galluppia tekemään ryhtynyt henkilö viitsinyt edes vaivautua antamaan asiallista ja todenmukaista vastausta moisen takinkäännön syistä, edes osoittamaan kenen "luonteen lujuudesta" se palanen puuttui. Silläpä se korpeekin edelleenkin.

Kirjoittaja: PENTTI RAITTILAYritetään nyt sitten laittaa selventävää tekstiä. Ajatuksen pohjana on kerhojoukkuekisa, jossa tulokset otetaan kolmen ajajan joukkuein. Joukkueita ei tarvitse erikseen ilmoittaa vaan tietokone poimii kolme saman kerhon parasta joukkueeksi. Luokat tässä kisassa ovat C-luokat, Vet-luokka, ja A+B-luokka. Nyt siis kannattaa kerätä mahdollisimman paljon kuskeja samasta kerhosta osallistumaan em. ryhmiin, niin voi jopa varmistaa vuosituhannen parhaat palkinnot suomi-enskasta. Tilannetta voi ennakkoon spekuloida fin-enduro.com sivuilta kisan lähtöluettelosta... ja ilmoittauminen päättyy 18.07.-07. jotta nyt viikonloppuna soittelemaan oman kerhon kavereita mukaan. Terv. Pappa

Kirjoittaja: Jouni PatjasTerve Pappa

Nuo palkinnot vaikuttavat mielenkiintoiselta lisältä, mutta kuinkas ne jaetaan? Mulle ei ainakaan auennut ihan tuo jakomääritelmä.

T: Jouni
www.rck.urli.net