Mikä niskatuki?

Eli tarvisin käyttäjäkokemuksia eri tuista, lähinnä kuitenkin leatt bracen adventuresta ja evs rv-evolutionista. Hyvät ja huonot puolet sekä solisluuvammojen ennaltaehkäiseminen kiinnostaa...

Foorumit

*rc-evolution

Mulla on Leatt GPX tms. Donitsin jälkeen nyt on vähän uskoa että syndi voisi niskaa vähän suojatakin. Adventuren huono puoli tuohon verrattuna taitaa käytännössä olla huonommat säätömahdollisuudet, eli jos ei sovi vartalonmuodoille niin tarvitsee kalliimman mallin. Selkäsuojan käyttäminen on myös vaikeampaa kuin ilman suojaa, koska Leatt ylettyy niin pitkälle selkään.

Krossissahan solisluuvammat taitavat lähes aina olla sellaisia että tälli kulkee kädestä tai olkapäästä solisluuhun, johon taas ei mikään suoja auta.

mites ne kennyn \"tuunaamat\" leatit mitä saa stormista? hinta houkuttelee mikä ero niissä on normaaleihin ja uskaltaako sellasta ostaa?

Perstuntumalla heittäisin että se on tarratuunattu Adventure-malli.

no paljonko sellanen adventure maksaa kun toi on vaan 210e niin kai siitä hinnasta voi päätellä jotain!

EVS-rc evolutionissa on ainakin kohta mikä tulee epäkkään/solisluun päälle on leveä. Tästä voisin uskoa että leatt breaceen yhdistetyt solisluun katkeamiset eivät niin helpolla rc-evossa tapahtuisi johtuen isosta pinta-alasta.

Kyllä jos kaatuu sillain että luita on murtuakseen niin kyllä se jostain kohtaa katkee. Jos solisluu on saatu tuettua niin ettei se katkea niin sitten pettää luultavasti ranne tai kyynärpää jos on ottanut kädellä vastaan. Mutta se Leatt Bracen onko se nyt sitten se CLUB malli niin se on hyvä-

Ni eikös ne 30e niskatuet oo iha hyvii normaalissa harrastus ajossa?

Se adventure on muitten leatt bracejen \"neekerimalli\".
Siinä ei vaan ole niinpaljoa säätöjä kuin niissä kalliimmissa versijoissa :P

Kenny logolla olevassa leatt bracen tekemässä niskatuessa oli kolme settiä erikokoisia säätöpaloja ja muistaakseni selänpuolen säätökiilojakin oli pari.
Jos niillä ei saa sopimaan vika on ukkelissa..
Niitä suojia on pari eri kokoa eli kannattaa sovittaa ennen kun ostaa
G

Tiistaina Poitsu veti kunnon lipat jonka seurauksena 7 tuntia sairaalassa odottamassa rötgenlääkärin lausuntoa siitä onko niskassa tai muuten \'\'ruodossa\'\' murtumia. Oli muuten pitkä aika odottaa, enkä toivo kenenkään muun joutuvan sitä kokemaan.

Totuus on kuitenkin se että onnettumuuksia tapahtuu, välillä napsahtaa ja toisinaan päästään sitten pelkällä säikähdyksellä, kuten me tällä kertaa.

On jokaisen oma asia mitä suojia käyttää ja lisäksi jokaisella on omat mieltymksensä suojien suhteen.

Mutta miettikää miltä tuntuu kun vahinko sattuu ja päässä alkaa jossittelu siitä oliko mulla tai mukulalla kunnon suojat ja olisiko parempi suojautuminen voinnut ehkäistä mahdollisen vammautumisen.

Kallimmat suojat mitä todennäköisemmin suojaavat paremmin, sillä hinta ja laatu kulkee usein käsikädessä.

Nyt poitsulla oli kunnon suojat ja mitään pahempaa ei sattunut, eli kyllä aikanaan suoritettu suhteellisen kallis investointi mmaksoi nyt itsensä kerralla takaisin.

Joo kokemusta on - 07 kulloossa etukauttaympäri ja pääedellä penkkaan... ei tietenkään ollu niskasuojaa (EVS rc2) kun se jäi pakuun. Sieltä sit Dextraan josta lekuri lähetti Jorviin, kuvat näytti et joku nikama paskana. Jorvissa ne sit otti lisää kuvia ja 3 lääkäriä kävi sanoo et lisää pitää tutkii et jotain siellä on rikki ja et ehkä tulee pitkä sairasloma. Yö siellä sit oli aikaa miettii et oisko se niskasuoja kannattanut laittaa. Aamulla tuli 5. lääkäri sanomaan et niska kunnossa, oli vaan tärähtänyt ja venähtänyt ja siellä oli vaan joku verenpurkauma mikä näytti murtumalta kuvissa.. ja polvi oli vaan venähtänyt et ei tästä sairaslomaa saa.
Sama homma syksyllä Hyvinkäällä... taas etukauttaympäri ja pääedellä hyppyrin vasta penkkaan... EVS RC2 niskatuki oli mutta ei auttanut meni vasen solisluu ja kaksi ylintä kylkiluuta selästä poikki.

T. ripuliranne 30+Racing