Menokone Talvienduro 20.2.2011

Terve!

Ilmoittautuminen on avattu kisaamme.

Vähän reitistä, n15km kierros, pääosin metsäspooria, lyhyitä pätkiä auraamattomia metsäteitä ja lisäksi aurattavaa peltoa reilun kilometrin verran. Kierroksen kesto tällä hetkellä on noin 25-30 minuuttia.

Kierrosmäärät luokittain selviävät lähempänä kisapäivää, kunhan nähdään tarkemmin kelimuutokset. Todennäköisesti C,D ja V50 ajavat 2-3 kierrosta ja A,B ja V40 4-5 kierrosta. Tämä tosiaan riippuu vielä lumen tulevasta määrästä.

Reitti on ihan sujuvaa spooria, ohituspaikkoihin on satsattu ja niitä on tasaisin välimatkoin metsän siimeksessä. Eli ohi pääsee, kunhan ohitettava niin haluaa. Ohituspaikat on yritetty tehdä siten, että kenenkään ei tarvitse pysähtyä tilaa tehdäkseen.

Tervetuloa Keltakankaalle!

Jouni
www.rck.fi

Foorumit

Terve!

Kilpailun sivut on nyt avattu osoitteessa www.rck.fi Sieltä löytyy mm reittiselostus ja yleistä tietoa kisasta.

Kierrosmäärät ovat vieläkin mietinnän alla, todennäköisesti C, D ja V50 ajoaika on tunnin luokkaa, B ja V40 1,5h ja A 2h.

Kierrokseen menee puolisen tuntia.

Reittiä on ajettu aktiivisesti ja lapiohommia on tehty tuntitolkulla. Muutamat mäet, joita reitillä on on lapioitu siten, että spoori menee melkein maahan asti ja jalkaurat ovat kovia. Lunta metsässä on paikoittain varmaan metrin luokkaa, mutta spoori on sielläkin ajettu syväksi ja jalkaurat tarvittaessa lapioitu sopivaan korkoon. Upotusta ei siis pitäisi olla tiedossa, vaikka reitti varmaan kuluukin paljon kisan aikana.

Terveisin Jouni
www.rck.fi

Reitti on todellakin mahtavassa kunnossa!! spoorin reunat ja jalkaspoorit kestävät, yhtään puuta ei ole sisämutkissa hidasteena, reitti jouhea ja vaihteleva.
Keskeinen sijainti Kouvolan kupeessa, eikä tarvii siirtymillä palella, suosittelen!

ja sää suosii... forecan ennuste 20.2 aurinkoa ja -11 astetta!! sopiva ulkoiluilma enduron parissa.

Moikka!

Kisamme aikataulu on muuttunut, kisa alkaa klo 10.00. Kaikki luokat ajavat samassa lähdössä. Katsastus alkaa klo 8.00. Jälki-ilmoittautumisia ei enää oteta vastaan aikataulun muututtua uuteen formaattiin.

Koska kuskeja tuli huomattavasti odotettua vähemmän saavat ilmoittautuneet nauttia osittain aiottua enemmän. Ajoajat A+B 4 kierrosta, C ja Veteraanit 3 kierrosta, Naiset 2 kierrosta. Kierroksen kesto on nopeimmilla n 30 minuuttia.

Siirtymiä ei ole, vaan huollosta suoraan pätkälle, eli kylmä ei ainakaan tiellä ajamisesta tule.

Katsojille löytyy useita hyviä paikkoja 200-300 metrin kävelyn päässä kilpailukeskuksesta. Lisäksi auratun pellon läheisyyteen pääsee autoilla katsomaan.

Lähtöajat löytyvät Kalkun sivuilta ja muut ohjeet kisasivuiltamme www.rck.fi

Tervetuloa kisoihin!

T:
Jouni Patjas
kilpailun sihteeri
www.rck.fi

Moro taas

Pakkasrajasta on tullut paljon kyselyitä ja niille ketkä eivät vielä ole ehtineet asiasta soitella, niin vastaus on se, että kaikki ketkä paikanpäälle sunnuntaina ilmestyvät saavat nauttia kunnon spoorista aikataulumuutoksessa ilmoitetulla tavalla.

Forecan täsmäsää Kouvolaan juuri nyt näyttää siltä, että kahdeksan aikaan alkaa lämpö nousemaan alle -20 asteen ja klo 14 mennessä oltaisiin jo jossain -13 ja -15 välissä. Eilen rataryhmän kellotellessa aikoja ja laitellessa viimeisiä merkkejä oli reilusti yli 20 pakkasta ja kuulemma hyvin tarkeni. Toki ajaessa lämmin tuleekin, mutta tärkeää on pysyä lämpöisenä kierrosten välissä.

Kisassa ei ole siirtymiä, eli tiellä ei tarvitse ajaa, eikä suljettua varikkoa ennen lähtöä, joten pyörän voi laittaa vaikka autoon lämmittelemään katsastuksen jälkeen.

Kilpailukeskuksessa on omat saunat ja suihkut sekä naisille, että miehille.

Terveisin Jouni

Kiitokset kuskeille hyvin sujuneesta kilpailupäivästä, varikko oli jätetty mallikkaaseen kuntoon.

Kiitokset myös kaikille talkoolaisille, maanomistajille ja yhteistyöyrityksillemme kilpailun mahdollistamisesta.

Meille jäi positiivinen fiilis kisasta ja kisapaikalla kuljettajilta saatu palaute lämmitti muuten niin kylmää päiväämme.

Kiittäen,
Jouni ja RCK:n porukka
www.rck.fi

Lähinnä kaiketi suurin kiitos kuuluu RCK:n porukoille, ketkä olivat tehneet aivan uskotattoman
hienon reitin työmääräänsä säästelemättä. Eipä kopisseet tagonpäät puihin kun reitti oli alunperin viety
pois juuri puun vierestä eikä tarvinnut mäessä suditella muiden jättämässä puuterilumivallissa.
Lisäksi ohituspaikkojen määrä ja nimenomaan tekotapa saavat ainakin minulta suuren arvostuksen.
Harmi vain kun aika moni näköjään pelkäsi pikku pakkasta, olisi kannattanut tulla nauttimaan hyvin järjestetystä tapahtumasta jossa ajoaikaakin löytyi.

Kiittäen #92 Jukka Suhonen

Kiitoksia omastakin puolestani ja anteeksi niiltä kärkikuselkeilta jotka joutuivat neljännen kierroksen lopussa ohittamaan meikäläistä. Spoori oli kulunut ihan kisan lopussa jo niin syväksi ja olat olivat kapeat ja kovat että mun pyörä yksinkertaisesti jäi kiinni sekä pohjapanssarista että runkoputkista ja joutui työntämään/kantamaan pyörän yli noista pakoista. Runkoputkista kuluikin useampi milli terästä kisan aikana.

Tossa elävää kuvaa kisasta, siisi loppupään vauhtia:
MK1 1/2:: http://www.youtube.com/watch?v=aDbPwKJ262g
MK3 (alkuosa): http://www.youtube.com/watch?v=smxextEDhdg

Loput pätkät (Mk1/2 MK2) ovat vielä lataantumassa, tuli vahingossa kuvattua FullHD:lla, yli 4GB per pätkä.

T. Jari

kiitoksia oli loistava kilpailu ja hienosti järjestetty.
T:jani koivula

Tossa vielä päivitetty linkkilista Menokone Talvienduro 2011 -kisasta:

MK1 alkuosa: http://www.youtube.com/watch?v=aDbPwKJ262g
MK1 loppuosa: http://www.youtube.com/watch?v=FR8kJnMut4A
MK2 alkuosa: http://www.youtube.com/watch?v=DtNiMnw0Leg
MK2 loppuosa: http://www.youtube.com/watch?v=MLBCLAUAuoM
MK3 alkuosa: http://www.youtube.com/watch?v=smxextEDhdg

T. Jari

Kiitos myös omasta puolestani kilpailijoille ja jokaiselle kilpailun järjestelyissä mukana olleelle osapuolelle. Kilpailun järjestäminen vaatii aina suuren työmäärän mm. paperitöineen ja lupa-asioineen, mutta tällä kertaa taisi kovimman työn tehdä pienehkö mutta sitäkin tehokkaampi ratatiimi, jossa asenne oli kohdallaan, kun lumikinosten tukkiessa reitin, lapion varteen, reittiä avaamaan lähdettiin välillä vaikka kesken työpäivän! :) Erityiskiitos kaikille reittiä tekemässä olleille!

Spoori olisi varmasti pysynyt paremmassakin kunnossa, eikä olisi mennyt paikoittain niin syväksi, jos olisimme saaneet ajettua reittiä talven aikana enemmän, mutta parempaan ei nyt pystytty tällä porukalla ja lumimäärällä.

Nykyään järjestetään suht vähän tällaisiä endurolenkki-tyylisiä kisoja ja silloinkin osallistujamäärät eivät ole aivan huippuluokkaa, jota asiaa on vähän ihmetelty, koska monen mielestä tällainen kilpailumuoto on talvella oikein hyvä, kun ei tarvitse siirtymillä palella ja tällaisella 15km pituisella lenkillä pystyy kuitenkin pyörittämään kohtalaista kilpailijamäärää melko kivutta.
Olisi kiva kuulla kommenttia asiasta.

J.Tanska/kilpailun ratatiimi.

Itse näen hasteena/ongelmana sen, ettei ole mitään lämmittelylenkkiä ennen pitkää puserrusta.Saattaa ainakin näin aloittelijan näkökulmasta olla jonkinlainen peikko.
Mulla ei kädet toimineet yhtään ekalla kierroksella, joutui vähän väliä huilimaan ja ravistelemaa kätösiä, kädet puutuivat eikä ollut yhtään voimia kotona. Jännää kuitenkin että eka kierros oli mun nopein, eli toi vaan syö sitten niitä loppujakin voimia.
En sitten tiedä miten yleinen tollanen ongelma on, ittellä vaan noiden käsien lämpeneminen lämpötilasta riippumatta vaan kestää ja sormenpäistäkin menee tunto, jonkinlaista ranneahtaumaa. Hyviä ehdotuksia otetaan myös vastaan tohon ongelmaan. Punttisali? Fysioterapia?
T. Jari

Tietysti matkaa tulee paikanpäälle Karkkilasta jo jonkin verran ja pakkaset ne suurin syy taisi poisjääntiin olla ainakin omalta osalta. Silti tuolainen 15km endurolenkki on juuri se mistä vähiten pidän sillä ajan kuitenkin ajamisen nautinnon vuoksi vaikka tavoitteitakin on, tuonpituisella lenkillä kun tulee olo "koska tämä oikein loppuu" ei ole se mitä endurosta haen. Vaikka reittikilpailuissa niitä siirtymiä onkin niin silti pätkien pysyessä 5-8km sisällä on se minusta kaikkein parasta enduroantia! Tässä yksi mielipide muttei toivottavasti mitenkään loukkaava vaan ainoastaan ajatuksia herättävä

T: klo 1 leirin kipinävuoroa 20 asteen pakkasessa pitävä Niklas Lahti