Kysymys venttiilien vaihdosta?

Elikkä olen vaihtamassa honda crf250r 2009 imuventtiilit. Olen ottanut vanhat titaniset venat irti. Niin voinko heittää vaan uudet teräksiset tilalle? vai pitääkö käyttää kantta jossain ennen uusien venojen vaihtoa?

Foorumit

Pitää käyttää koneistamolla ohjureiden tarkastuksessa, seetien koneistuksessa, tason oikaisu.

Hanki uudet venttiilinvarren kumit ja jäykemmät imujouset jos eivät tulleet venttiilisarjan mukana.

Itse käyttäisin mielummin niitä alkuperäisiä titaaniventtiileitä, mulla ei ainakaan ole ollut ongelmia kun muistaa vaihdella putsaria ajallaan.

Mites tälläinen tapaus kun itsellä on Husqvarna TC 250 nelari, -06 ja ajettu vasta noin 50h. Ongelmana on että lähtee vaikeasti käyntiin ja pätkii helvetisti, toisen pakoputken alkukäyrän vetää punaiseksi. Venttiilin välykset on tarkistettu ja kaasari pitäisi olla tikissä. Liekö sitten pakoventtiilissä vika?

Jos näin niin millainen operaatio tuo on vaihtaa ja mistä uusi venttiili? Ebaysta jenkeistä löyty pari mutta eikö kellään Suomessa ole noita tai edes Euroopassa?

Eihän tuo nyt vaikea homma ole venoja vaihtaa. Oletko kysynyt suomesta venttiileitä esim. Mp-Racing oy?
Jos et ole tehnyt hommaa aiemmin niin suosittelen hommaamaan korjaamomanuaalin, helpottaa paljon ensikertalaista. Löytyy vaikkapa netistä lataamalla muutamalla taalalla.
Erikoistyökaluina pitäisi riittää vauhtipyörän ulosvedin. Sitten vaan purkamaan leluja ylhäältä alkaen.
Jokos tuohon on kiertokanki/kampiakseli vaihdettu? Menee vaihtoon nimittäin noiden tuntien huitteilla, itse vaihtaisin veivin/kampuran samassa rempassa.

Joo,laita vaan crf.orkkis venttiilit.Just vaihdoin.Ei yleensä tarvitse mitään muuta kuin katsoo et seeti on kunnossa ja venttiilit paikalleen.Paljonko oli välys imupuolella?

Oho olipa vanha aihe:)

Korjaamomanuaali näyttää veivin ja kampuran laakereille vaihtoväliksi 40h crossia ja 80h enskaa. Mäntä samoilla tunneilla.
Itellä vastaavasta pyörästä meni alta 60h kiertokangen laakeri.

11 crf250r 320h kohdalla vaihdoin uudet venttiilit. Ja vieläkään ei mitään oireita ja välykset toleransseissa.

Ite tein isompaa remppaa kx250f pyörääni hiljattain. Tarkoitus oli laittaa kaikki venttilit titaaniset, mutta myyjäliikkeiden isojen sekoilujen vuoksi otin hollannista nopsasti proxin rst setin, joka sisältää siis venat ja jouset. Titaanisetkin imuvenatkin lopulta löysi tiensä perille, mutta aion kokeilla rst setin et miten toimittaa. Olen vasta näin vanhemmalla iällä aloittanut pyöräilyn ja ajo on aika perinteistä hikihöntsää. Varmasti ok tuotteet mun käytössä nuo rosterisetkin. Titaaniset imut vaihdettaneen sitten jos/kun jäälle mennään isommin ajamaan tai muuta. Voi tosin olla et pyöräkin vaihtuu sit isompaan...

Seetit istui tosi nätisti ja löpöllä testattuna kaikki neljä reikää tiivistyivät sellaisenaan.
Yritän muistaa laitaa tänne vähän kokemuksia kun on muutama aika ajettu.

vvarren kumeja en muuten vaihtanut ollenkaan. Ihmettelen suuresti miksi ne siellä edes on. Kilpailukäyttöön olen auton moottoreita rakentanut useita ja aina ilman tiiivistettä, pronssisilla ohjureilla kylläkin. Mutta eipä näissä mopoissa nämä varret ilmeisesti leikokkaan kiinni...

Eipähän pöllytä öljyä takana tulevan naamalle:)

Toimii varmemmin alkuperäisillä tai vastaavilla, teräsventtiilien kanssa tulee helposti ongelmia, jos siis ajaa kilpaa, harrastelijalle kyllä sopii jo kukkaronkin puolesta.

Teräsventtiilien kanssa tulee käyttää vähän jäykempiä jousia ja niitä on monasti saatavissa valmiina sarjoina. Teräsventtiilit kestää monta kertaa enemmän ajotunteja verrattuna titaanisiin ja ne voi oikeasti shimmata niin että toimii taas pitkään, kun titaanisissa saa shimmauksen jälkeen vaan muutaman ajotunnin lisää. Tämä johtuu siitä että venttiililautasen kova pinnoite on kulunut puhki.

Itse vaihdoin 08 RM-Z250 pyörään teräksiset noin 10 ajotuntia sitten ainoastaan kevyen läppäyksen kanssa ja toimii todella hyvin enkä huomaa ainakaan harrasteajossa mitään eroa, veikkaan että kilpailukäytössäkin ero on vaikea havaita sokkona.

Pitääpä ihan soitella noihin suomalaisiin firmoihin. Ei ole muuta kuin venttiilin säätöpalat vaihdettu koneeseen ja kevyehkössä ajossa tuo on ollut niin eikö nuo moottorin osat pitäs mennä tonne 100h tienoille kevyesti?