Kullas: Endurokuljettajaa minusta ei tule ikinä!

– Startin jälkeen muutama sata metriä oli kivaa, kun ajettiin motocross-rata, mutta sitten se kamaluus alkoi. Kauheata kivikkoa, jossa ei ollut mitään mieltä. Se oli jotain aivan kamalaa, Kullas lataa.

Kullas lähti kilpailuun koemielessä ja pitämään hauskaa. Kokeilu onnistui, hauskanpito ei.

Uutinen: Kullas: Endurokuljettajaa minusta ei tule ikinä!

Foorumit

enemmän mx tyyliset radat olisivat paikallaan ainakin harrastajille ja olisivat mielekkäämpiä kuin kivikot ja kuralätäköt, parin tunnin kestävyysmx olisi mukava kilpailu

Olihan se Heinolan reitti ihan hanurista näin harrastecrossaajan mielestä, tietysti oma vika kun en vaan osaa. Mutta CC:ssä saisi olla jouheammat reitit.

Samaa mieltä kuin Juha yllä. Ei osaa sunnuntai-crossari ajaa tuollaista, ei ollu kivaa. Tän kesäsistä ajamistani Säkylä oli huippu, Parola (poislukien upotuspaikat) ja Jämsä tosi hyvät, Mikkeli OK, Heinola ei.

Oli kyllä meikäläisellekin liian vaikea. Pitäisi varmaan treenata enskaa. Crossitaustalla oli melko matkustaja olo monessakin paikassa. Mielestäni reitin pitäisi olla tasapuolinen sekoitus crossia/ensuroa, jolloin molemmille alan harrastajalle olisi reilu. Keli luonnollisesti liukkauden takia nosti kivikoissa juurakoissa vaikeusastetta. Kuivana olisi ollut paljon helpompi.
Enskamiehet veti kyllä hienosti. Aina kun ne tuli kierroksella ohi, niin kerkesi hetken ihailla:)

Vali vali reitti oli hyvä ja vaihteleva kisahan oli sm silloin sen pitää meille harrastelijoille ollakin raskas ja haastava

reitti oli ihan hyvä. ei ajettu Motocrossia eikä Enduroa vaan CrossCountrya. Ja sehän on ihan oma vika jos ei kunto riitä. Kiitos järjestäjille.

Ensimmäinen Harraste CC -kisa ja meikäläinen nautti ajamisesta, sopivasti metsää, juurakkoa, kivikkoa, kalliota, polkua, .... sitä sen Cross Countryn olla pitää, ei pelkkää kaivinkonepolkua ja motocrossrataa, jne.. Heinolan metsäpätkillä oli hyviä nousuja, enskapätkiä, karstanpoltto-osuuksia,.. kokonaisuudessa hyvä rata rytminvaihdoksineen, jne..

Vähän arvelutti jaksaminen, kun koko kesänä ei ollut pystynyt 30 min. pidempää vetoa ajamaan ilman selkä- tai käsiongelmia. Ja kisan alkumetreillä iski jo epätoivo, kun motocrossradalla rataverkko taikinoitui takarenkaaseen jarrulevyn/-satulan ja takarattaan väliin, nin ettei muita enää näkynyt/kuulunut, kun pääsin taas liikkeelle... Plussana hidasteessa oli se, ettei tarvinnut jonotella letkassa. Miinuspuolena se, että olin aivan puhki verkon selvittelystä... Kunto kesti nippanappa, eli kysehän on vain vauhdin passaamisesta oman kunnon mukaan..

Tavoite päästä maaliin ensimmäisessä kisassa saavutettu, se riittäköön

T. Jarru #940

Kiitos järjestäjille,
Tapahtuma oli hyvin järjestetty ja näin ensikertalaisena on vaikea kommentoida mitä sen radan ois pitänyt olla.
Kyllähän se kivikko,juurakko ja muta kenkutti,mutta ku sieltä oli päässyt pois muutaman kierroksen jälkeen niin fiilis oli väsynyt ,mutta onnellinen.
Oli ilo katsoa vierestä kuinka helpon näköisesti kärkikuskit selvitti hankalatkin paikat ,vauhtia vaan ja katse pidemmälle niin kyllä se näytti helpolta....itse koitin samaa ja tulos ei ihan ollut samanlainen...kaaduin ainakin 15 kertaa ton kisan aikana :)

-T

Heinolan Crosscountry 19.10.2013.
Kaikille kuskeille ja mukana muutenkin olleille.
Oltiin taas paikalla kameroittemme kanssa. Käykääpä sivustollani lellukallionpaa.kuvat.fi katsomassa löydättekö itsenne sieltä.
Loppuvuoden jatkoa toivottelee Lellu ja Kaitsu

Itse olen harrastaja ja mielestäni tämä reitti oli loistava. Pidin paljon myös parolasta (miinus ne upotus kohdat) joka oli taas aivan erilaista maastoa ja ehkä vähän enemmän crossiin päin. On hienoa, että kisakalenteriin mahtuu erilaisia reittejä.

Enduropyörällä voi harrastaja ajaa crossiradalla, mutta crossipyörällä on todella vaikea lähteä enduropolulle. Muistakaa uudet (ja vanhat) harrastajat tämä kun alatte pyörää ostamaan =)