Kuljetusauton rakentelua

Kuljetusautoksi valittu ducato.
Ohjaamon takaseinä siirretty ja lähes valmis verhoiluilta.
Mutta..

Takaosaa aloitellessa tuli mieleen että onko syytä tehdä jokin tuuletusräppänä takatilaan vai onko täysin turhaa.?
Bensas huuruja ajattelin.? Vaikka kannut ja tankit yleensä ovatkin kiinni niin käryääkö ne kuitenkin noin pienessä tilassa kesäkuumalla kovastikin..?
Ei vaan millään viitsis turhaan reiittää hyviä ja ehjiä peltejä räppänän asentamisen takia.. Jos sitä ei vaikka edes tarvi..?

Foorumit

täysin turhaa. en ainakaan itse ole moista räppänää koskaan kaipaillu.

laita takatilan kattoon biltemasta 1-2 aurinkokenno tuuletinta niin pitää kesä kuumalla käryt pois edestä.

T:Mika

Moro,bensiinihöyryjen haitallisuutta terveydelle ei kannata väheksyä. Näinollen esim. Mikan ehdottama sähköinen järjestely on erittäin aiheellinen.Esim.oheisesta osoitteesta löytyy asiatietoa:http://www.st1.fi/KTTBENSA.pdf.

Kun muistetaan maastokäyttöön tarkoitetun moottoripyörän polttoaine- järjestelmä, niin pakettiautossa on aina kesäaikaan bensiinihöyryjä.

Bensahöyryihin taitaa mulla olla nenä jo vähän liian tottunut, mutta sitten kun vedetään oikeesti ja hikoillaan oikeesti ja ne ajokamat ja kalsaritkin pitäis pakata johonkin... Jos vähänkään pidempään on reissussa niin mikään auton väliseinä ei pidä sitä ah, niin ihanaa aromia siellä tavaratilan puolella, jos sitä ei saa tuuletettua pihalle.

Bensan haju on määrättyyn pisteeseen tosi racinghenkistä.Sitten kun kiintiö rupeaa rupeaa täyttymään alkaa jatkuva päänsärky ja pahoinvointi.Edes oman pyörän tankkaaminen ei enää miellytä...Loppuvaiheessa alkaa oksentelu esim. liikennevaloissa kun edellä menevässä autossa on autom.ryyppy päällä.
Tosi terveellisiä nää ego-bensat!

Kiitoksia vastauksista..
Täytyy sitä räppänän laittoa kai vielä lykätä kun ehdin jo kattolevyt asentaa.. Mutta jos alkaa hiemankin häiritä bensan käryt niin toi biltema tuuletin hässäkkä olis varmasti ihan paikallaan..
Auton takatila on muutoinkin aika vaiheessa (ajatuksellisesti) eli kaikki hyllyt ja vesitankit ja muut hakee nyt just paikkaansa...
Keskiosasta oli selvä kuva ja se onkin penkin tyynyjä vaille valmis.

Tuon suositellun bilteman tuulettimen sijaan itse ostaisin vastaavan tuulettimen venetarvikekaupasta. Maksaa enemmän, mutta itse luottaisin myös enemmän. Aurinkokennolla varustettu on hyvä, koska se ei tarvitse sähköä autosta eikä siten kuluta akkua. Meidän sprintteri saa tuollaisen venetuulettimen talven aikana.

Ymmärtääkseni nuo jerrykannuissa olevat bensat eivät ole se ongelma, vaan enemmänkin mopon tankissa oleva. Tankki kun oletuksen ei ole ilmatiivis, niin sieltä sitä huurua aina tulee sen verran että mekaanikon tuskin kannattaa mennä ovia availeen tupakka huulessa.

Satuinpa tässä Pohjoisenkierrokselta kyljelläni takapenkillä maaten vilkaisemaan ton Timon linkin ja huh, nyt loppu mulla ainakin bensan käyttö putsarinpesuaineena/liuottimena. Ei helvetti, nykyään mittaribensassakin on tolueenia ja bentseeniä, molemmat käsittääkseni vähän perkeleen syöpäaltistavia aineita. Ennen maailmassa noita myrkkyjä oli sentään vaan lentokone- ja kisabensoissa, niiden kanssa osas olla kyllä tarkkana.

Totin aiheelliseen kommenttiin liittyvä linkki:http://www.valvira.fi/files/CAS%2071-43-2.pdf

ensimmäinen asentamani aurinkokenno tuuletin (malli biltema) on toiminut vasta 12vuotta, että on se minun mielestä kohtuullinen käyttöjakso sen hintaiselle laitteelle.
ja epäilen vähän onko noita valmistajia montaa, tietysti jos pakettissa lukee for boating on huvivero noin 200%.
ja huollostahan on kaikkien teknisten laitteiden toiminta kiinni.

T:Mika

Äitini, joka vahti vuosikymmeniä työkseen sairaanhoidon kuluja ja veneilyynkin hän on joskus sekaantunut totesi jo vuosia sitten hyvin viisaasti: Jos pultti myydään autotarvikeliikkeessä se maksaa 1 rahaa. Jos sama pultti myydään veneliikkeesssä veneen pulttina se maksaa 10 rahaa. Mutta jos sen saman pultin kylkee lyödään leima medical, se maksaa 100 rahaa.