Ktm sxf 250cc

Kirjoittaja: JUHA RINTALAPyörä paukkuuu ja lieskaa tulee putkesta kun vääntää kaasua ja kuumenee pirusti, missähän voisi olla vika? venttiileissä vai missä?

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENItse lähtisin venttiileitä säätämään, ainakin 450 hussessa oireet oli paukkuminen ja lieskat putkesta ja venttiilien säädöllä tuli kuntoon.

Kirjoittaja: KAARLE OESCHentä kun samanlainen pyörä syö öljyä mistä se johtuu

Kirjoittaja: JUHA RINTALAMikäs näissä oli se venttiilin välys?

Kirjoittaja: NORDMANLataa vuosimalliasi vastaava pyörän manuaali: http://www.ktm.com/
ja katso välykset tuolta.

Kirjoittaja: JANNE HUMPPIkokeile tulppaa ihan ekaks.

Kirjoittaja: JUHA RINTALAJoo huomenna haen tulpan ja sitten jos ei toimi sillä niin säädän venttiilit.

Kirjoittaja: JUHA RINTALAAika iso heitto saa olla tuassa ktm sxf 250cc vm.07 kun esimerkiksi imu 0.10-0.20 kun edellinen pyörä oli honda crf niin siinä piti olla 0.12 ja -+0.03 toleranssi.

Kirjoittaja: Jarmo JärviMinun Yamaha Yz426F paukku ainaskin sillon melko ankarasti, kun oli liian iso pää suutin. Vaihoin pää suuttimen pienenpää ja tulpan samalla vaihoin, kun liian iso suutin tahtoo tuhota tulpan. Loppu paukkuminen sitten.

Kirjoittaja: JUHA RINTALANiin mutta mulla vika tuli niin että pesin pyörän ajon jälkeen ja seuraavan aamuna käynnistin pyörän ja lämmitin sitä siinä niin rupesi paukkumaan kun väänti kaasua. Mutta nyt menen tarkistamaan venttiilit ja katsoa että kuinka paljon heittää.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenOta nyt samalla kaasarin pohjatulppakin irti, ehkä sait suhuteltua jostain huohariletkusta vettä kohokammioon.

Kirjoittaja: KAARLE OESCHniin mistä se öljyn syöminen johtuu

Kirjoittaja: JANNE HUMPPIJos epäilee et on vettä päässy jostain kaasariin/tankkiin kannattaa kokeilla laittaa mustaa Masinolia loraus bensan sekaan, liuottaa veden bensaan..

Kirjoittaja: JUHA RINTALAJoo laitoin masinolia bensan sekaan ja kertokaas mulle koska mäntä on yläkuolokohdassa tässä pelissä? Ja ei meinannut mennä 0.10 liuska millään väliin vaikka koitin nokkaaksilaa eri asennoissa.

Kirjoittaja: PETRI PARTTIKato jos huhotinputki on märkä sul on männänrenkaat kaput

Kirjoittaja: JUHA RINTALANiiin vielä tuasta pyörästä, että säädin ventiilit ja putsasin kaasarin, niin nyt kun on ajanut joku 15min niin sitten rupeaa paukkumaan ja kylmänä ei pauku oikeastaan yhtään.

Tuli tossa ko. (2008) pyörään laitettua 280 kitti. Kyselisin vaan että tarvitseekohan suuttimille tehdä mitään? Netistä löydetyt suutin arvot olivat paljon laihempia kuin nykyiset?!? Oman ymmärryksen mukaan suuttimia pitäisi isontaa..vai? Vasta loppuviikosta kerkiän pyörää kokeilemaan että toimiiko vai ei. Siis osaiskos joku kertoa suutin arvoja vai onko lähdettävä vaan kokeilemaan?

Eipä se ole niin yksiselkoista, että isompia suuttimia aina vaan. Isompi mäntä tekee isomman alipaineen kaasuttimeen ja imee samankokoisen suuttimen läpi enemmän polttoainetta. Sama ilmiö tulee kun kannen kaivelee tai vaihtaa virtaavamman putken niin pääsuutinta joutuu pienentämään. Jos löytyy jotain suosituksia isolle pytylle niin niillä voi kokeilla tai sitten ihan vakiosäädöilläkin. Varmin ja paras tapa kuitenkin on käyttää pyörää dynossa säädettävänä.

Eipäs tullut ajateltua asiaa tuolta kantilta. Tossa kävin ennen töihin lähtöä pyörää kokeilemassa (ei malttanu olla kokeilematta) niin kovasti tuntui polttavan putkessa eli liikaa tuntuisi saavan? Tyhjäkäynti ja pääsuuttimia joitakin sattuukin jo olemaan kotona, et pääsee viikonloppuna säätelemään.

Putkessa loiskaa myös laihalla ollessaan, mutta vain eri tavalla kuin rikkaalla.

Pyörä tuntui paukkuvan etenkin kaasun löysätessä ja moottorijarrutuksessa. Siis ei mitään räjähtelyä putkessa vaan sellasta pientä pauketta. Aivan tappiin ei tullut vielä vedätettyä kun on tuo sisäänajo vielä kesken. Sen verran lueskelin vanhoja ketjuja et olisko tyhjäkäyntisuutin liian pieni? Ilmeisesti seosruuviakin isontamalla saattaisi asettua.

Tk-suutin pykälän isompi ja seosruuvi 2kr auki niin avot.

Nyt on kotaria säädelty ja siellä oli sellaiset suutin arvot kuin TK suutin 48, pääsuutin 180, start 85, neula OBETP viides lovi ylhäältä ja seosruuvi 1.45 kierrosta auki. Siis pyörä paukkui moottorijarrutuksessa ja pyörään on vaihdettu 280 borekit. Säätöjä haettiin ensin laihemmalle --> paukkuminen lisäänty. Sit rikkaammalle ja paukkuminen ainakin väheni. Nyt suuttimet on TK suutin 50, pääsuutin 180, start 85, neula OBETP kuudes lovi ylhäältä ja seosruuvi 2 kierrosta auki. Vieläkin paukkuu moottorijarrutuksessa/kaasun löysätessä, mutta tosi harvoin. Tyhjäkäynti meni meni huonompaan suuntaan noilla nykyisillä säädöillä --> jouduin isontamaan tyhjäkäyntiä. Säätäminen piti lopettaa kun miehestä loppu mehut. Tyo pääsuutin jäi vielä mietityttämään että olisiko senkin oltava pykälää isompi, mutta tuntui toimivan noikin ihan hyvin.