KTM SX 450 käyntiinlähtö ongelma

Terve.
Kylmänä lähtee ihan siedettävästi käyntiin, mutta lämpimänä meinaa olla vähän hankalaa tuo käyntiin lähtö(On muuten puristuksia aika mukavasti tässä vehkeessä). Tuota puolipuristinta kyllä käytin, mutta sitä ei voi painaa juuri yhtään, koska sitten ei ole enää puristuksia yhtään.. Ihan vähän kun sitä puristinta painoi niin oli puristuksia, sain pyörän uudelleen käyntiin. Olisko jollain antaa jotain hyvää neuvoa miten tuollaisen sais lämpimänä helpoiten käyntiin? Missähän vika vois olla?
Olen omistanut tuollaisen pyörän vasta alle viikon, joten itsellä voi olla tuossa "käynnistystekniikassakin" hieman vikaa.. :)

Sitten toinen kysymys: Pitääkö tässä mallissa nuo venttiilit, tms. vähän isompaa ääntä, kuin esim hondan crf 450:ssä? Koska itsellä kuuluu melko mukava kalina tuosta pytyn seutuvilta pyörän ollessa käynissä.. Nokkaketjukaan ei vaikuttanut olevan pahasti venynyt, kun tänään tsekkasin tuon ketjunkiristimen. Tämän lisäksi venttiilien välykset oli OK, joten mistähän tuollainen ääni vois kuulua? Nokka-akseli, tai jopa kampiakseli??

Foorumit

Pienempää tk-suutinta tarjoan pykälän tai kaksi.
Jos se rullalaakerikone on niin alakertaa ennustan äänen aiheuttajaksi(ominaisuus).Rullaati rullaa ennenkun akseli leviää ja laakerit sullaa.

Eikös siinä ole Keihinin kaasari? Siinä pitäisi olla punainen nuppi ryypyn vieressä laihennusta varten, eli Hot Start Button, tai se voi olla vedetty ohjaustangolle.

On tuossa se hot start vipu kaasarissa, mutta eipä näytä olevan sillä mitään vaikutusta..

Kokeile tyhjäkäynnillä mitä toi hot start (ja vastaavasti ryyppy) tekee, jos nostaa kierroksia tai alkaa käymään "paremmin" niin kait sit olis varaa laihentaa (rikastaa) suuttimillakin. Aika karkea tapa kait, varmaan parempi on kun säätäisi yhjäkäyntiseokset (suuttimet ja seosruuvin) oikeaksi lambda-anturilla jossain pajalla. Tai tsekkaisi mitkä suuttimet on, joku varmaan osaisi niistä suoraan sanoa. Niin ja siitä seosruuvista voi hienosäätää, tarkista jostain mikä on ohjearvo ja kato paljonko on kierretty auki. Kiinnipäin niin laihenee.

Yleensä ensimmäisenä neuvotaan tsekaamaan vettiilivälykset, jos lämpimänä alkaa kantamaan niin ei varmaan käynnisty hyvin.

Tolla puolipuristimella on ymmärtääkseni tarkoitus etsiä oikea kohta ennen polkaisua.

Istekkin aloittelevana näitä asioita joutunut selvittämään, toivittavasti näistä tiedoista on hyötyä (eivätkä johda harhaan) :)

T. Jari

Tuli otettua tuossa sylinteri irti, ja ihan hyvältä siellä näytti ainakin mäntä, venttiilit, ja nokka. Imuventtiileissä saattoi kuitenkin olla ehkä hieman liian vähän välystä, joten olisikohan se mahtanut olla se syy käyntiinlähtöongelmiin lämpimänä?? :o Venttiilit hioin, ja pistin uuden männän tilaukseen ja vaihdoin nokan laakerit vielä ajankulukseni, joten nyt pitäisi ainakin tuon osaston olla kunnossa.. :P