Ktm Rekluse Kysymys?

Elikkä pyörä on Ktm Exc-f 250 vm:2007, ja siinä on nyt kiinni Rekuse Z-Start Pro kytkin. Asetukset on 27 kuulaa, jolla saadaan pehmeä liikkelle lähtö, mutta kysymys tulee näistä jousista jotka vaikuttavat liikkelle lähtö kierroksiin, olen kokeillu medium ja hard jousia joilla pitäis olla korkeimmat kierrokset liikkeelle lähdös, mutta kun laitan vaihteen silmään niin molemmilla jousilla on pieni veto päällä myös tyhjäkäynnillä, mutta kytkin luistaa kumminkin niin kun pitää ja ottaa kunnolla kiinni kun painaa vähän enemmän kaasua. Mutta eikös noissa pitäs saada vaihde silmään paikalla ilman kytkintä tyhjäkäynnillä ja pyörän ei pitäis liikahtaa vasta kun painaa kaasua?

Foorumit

Ei ole Reklusesta sen enempää kokemusta kuin muutaman kierroksen ajelu, mutta ottaahan ihan normikytkinkin joskus hieman, vaikka kahva on pohjassa. Joku levy ihan lievästi vinossa, levyt ja öljy eivät tässä mielessä sovi ihan täysin yhteen, tms. Ottaako se niin paljon, että pyörä hiipii eteenpäin jos et jarruta?

Hard jousella pysyy paikoillaan, mutta pieni veto on päällä, vaihteita ei saa päälle ilman kytkintä. Ja tuolla Medium jousella hiipii eteen päin jos ei jarruta. Kyllä se ihan oikein pitäs olla kasattu, ja öljyt on ihan castrolin 10w40 4t moottori öljyt. Vaikee sanoo mistä kiikastaa??

Mä en tuota välyksen mittausta ole oikein vielä hoksannu, miten se katsotaan oikein? ja miten se vaikuttaa, kun kumminkin se kytkin kiristetään niillä pienillä torx ruuveilla kiinni asti. Mulla ainakin se menee ihan tiiviiks paketiksi, eli ne kaksi välys mittaa ei liiku siellä välissä kun vetää nuo torxit kiinni. Ei tuo sinäänsä ajamista haittaa vaikka siellä se pieni veto on päällä kokoajan, mutta ei siitä kai mitään haittaa ole kytkimelle vaikka toimisikin edelleen näin.

Muutin kuulamäärän 27->21 niin parani. 7+2tyhjää+7+2tyhjää...

Oikeestaan kokoajan lähtenyt menemään tyhjäkäynnillä kaikilla säädöillä. Ja vapaa löytyy vain tuurilla käynnissä. Meinaasin vähentää vieläkin kun otan auki niin testaan 18. koska haluan sen ottamaan ylempänä.

Palasin 27teräskuulaan ja vähäkierteisin jousi paikallaan jonka päättelin jäykimmäksi. Nyt ihan ok. 21luisti kytkin.

Oletko mitannut, että välys on oikein? Mutta se on totta, että vähän se vie eteenpäin ja paikallaan pitänee käyttää kytkintä, mutta muutenhan se siis toimii niinkuin pitääkin eli ei pahemmin sammuilla ja liikkeessä voi vaihtaa ilman kytkintä, vai?

Niiden ei muistaakseni pitänytkään liikkua, mutta kuitenkin mahtua sinne väliin. Sillä paksumalla levyllä poistetaan välys, jos ne liikkuvat. Jos on tiukka paketti niin silloin varmaan käy juuri noin. Minulla oli rekluse 450 sx-f:ssä ja se teki samaa. Tyhjäkäynti jos on isolla, niin se kytkee pikkuisen päälle sitä vetoa ja ihan pienillä kierroksilla pysyi hyvin paikallaan, kuten myös lämpimällä koneella.
Niin...ja onhan se alin, paksu, rikka paikallaan? Se tuppasi aina tulemaan sen kruunun mukana pois, kun öljy sen siihen liimaa kiinni. Löytyi originaalin kytkinkruunun pohjasta usein...

Täytyy kokeilla tuota, oliko sulla ihan samat oireet tun kytkimen kanssa kun mulla? Onko muilla mielipidettä tuosta kuulamäärän muuttamisesta 21 kuulaan.