KTM rallattaa

Moro!

Mikähän laakeri on menossa KTM 300 exc-2008 ajettu 125 tuntia. Eli rahisee/rallattaa niinkuin ois kampiakselin laakerit entiset. Staattorin kopan käytin auki ja ei tuntunut minkäänlaista välystä. Männän vaihdoin n. 10 tuntia sitten ja kiertokangessakaan ei välystä silloin ollut. Ääni on kuitenkin sen verran voimakas ja etenkin kytkimen puolelta, että jotain on hajalla. Onko jollain ollut vastaavia pulmia? Täytyy käyttää kytkinkoppa irti ja tutkia jossin vaiheessa.

Foorumit

kuulostas siltä että laakerit haluais vaihtoon

Onkohan auttanut tuo kruunun laakerin vaihto? itsellä tuli ihan samat oireet pyörään 250 sx 2011.

Juu autto se muttei merkittävästi. Purin sitte moottorin ....runkolaakereilla + kiertokangella oli tunnit täynnä. Eli kaikki paitsi vaihteiston neulalaakerit meni vaihtoon. Loppu muuten se rallatus ;)
Kannattaa uskoo tota manuaalia kun se neuvoo vaihtamaan kampiakselin laakerit ym. 120 tunnin kohalla, ainakin EXC:ssä

Purin itse kytkimen ja kruunun neula laakerissa ei kyllä väljää ollut vaikka rallatus kuuluin juuri kytkimen puolelta aikas voimakkaasti. Itsellä on kanssa 126h mittarissa että kaippa se on koneremontin paikka vaan nyt.

ajattelin ettei noilla tunneilla pitäs kampuran laakerit olla vaihtokunnossa. Ja se ääni tulee kuitenkin niin selkeesti kytkimen kohilta...no täytyy huomenna ottaa koppa auki ja tutkia oisko siellä vaikka se kytkinkruunun alla oleva naulalaakeri valmis.

Nyt on kytkin purettu ja pirusti on klappia kruunussa eli taidan vaihtaa sen neulalaakerin ja sen holkin. Täytynee sitte talvella tehdä laakeriremppaa jos toi nyt auttais tähän vaivaan ja pääsis ajelee loppukesän ajot