KTM exc200 08 Jousista

Kirjoittaja: TEEMU HOKKANENEli sellasta läksin kyselemään, että minulla on kyseisessä pyörässä vakiojouset paikallaan. Pyörä on ihan hyvä ajaa, mutta olen noin 90kg tai vähän yli ja pituuttakin mieheltä löytyy 190, joten voinko saada pyöräni ajo-ominaisuuksia vieläkin paremmaksi jousia vaihtamalla. Kertokaa vinkkejä kun ei sikaa säkissä viitsisi kokeilla. ;) takajousen esijännitys on säädetty nyt jäykimmälle, ja pyörä tuntuu mutenkin välillä patikossa semmoselle ihme hyppykepille. Joten onko perä vaan liian löysä. keula kyllä tuntuu aika passelille, keulassa vielä kiristysvaraakin piisaa. En kuitenkaan mitään öhlärin keppejä siihen hommaa, koska weepeestä saa yhtähyviä jollei vieläkin parempia kun käyttää vain oikeita osia. Ja antaa ne amattilaisen käsiin. Eikä kato ekana osan hintalappua. Vinkkejä otetaan vastaan, ja voi jousiakin tarjoilla sopuhintaan. Ja vauhti on semmosta c-avoimen 8 sakissa ajoa, ja beehen ois tavoitteet tällähetkellä. On vasta kilpa uraa niin vähän takana (2kisaa) :) jos toi vauhti siihen jousi juttuun mitään vaikuttaa. no siinä tärkeimmät.

Kirjoittaja: JARKKO KAINULAINENEhdotan seuraavia muutoksia: Korkeampi penkki ja siirrät tangon eteen ja mahdollisesti korotat hiukkasen. Eteen 0.44 k/mm jouset ja taakse 7.6kg/mm lineaarinen.

Kirjoittaja: TEEMU HOKKANENOK. Mulla nyt on tanko korotettu joku 25mm mut se on takimmaisissa reijissä ja sit käännetty tankoa vaan pystynpään. täytyykin ruveta sit jousia etsiskelemään, ja lisää vinkkejä mopon jousien säätämiseen otetaan vastaan.

Kirjoittaja: NORDMANTuo tangon korotus ei välttämättä vie asioitasi oikeaan suuntaan. Ota korotuspalat pois ja laita tanko keskelle etummaisiin kiinnityspaloihin ja se käännettävä pala sisään päin. Nuo jouset mitä Jarkko suositteli ovat hyvät painollesi. Kun olet saanut alustan toimimaan voit kokeilla varovaisesti korottaa tuota tankoa. Tuo ohjaustangon geometria vaikuttaa aika paljon pyörän ominaisuuksiin joten tuo kannattaa tehdä vasta kun iskarit peilittää. Olen hieman isompi kuin sinä ja ajan tanko alhaalla useiden korotuspala kokeiluiden jälkeen. Joku ammattilainen sanoi että pitkien pitäisi itse asiassa mennä matalamman tangon suuntaan jottei kuljettajan painopiste ja sitä kautta pyörän balanssi kärsi. Kuuntelin tätä neuvoa ja kas

Kirjoittaja: TEEMU HOKKANENHyviä vinkkejä kiitos, täytyy kokeilla tuota korotus palan pois ottamista. Siinä kiinnityksessä on kaksi kohtaa mihin tangon rungon laittaa kiinni, mutta en saanut vielä sitä selville tuosta että kummin päin se pitää laittaa se runkopalikka. Niinkö että se on mahdollisimman edessä se tanko, vai juuri toisin päin? ja sit tanko suoraan? täytyy testailla.

Kirjoittaja: TEEMU HOKKANENJa vielä semmosta, että mistähän noita jousia voisi kysellä. Ja ottaako ne vanhoja vaihdossa?

Kirjoittaja: NORDMANLaita se pala niin että se on sisään päin. Eli että tanko ei ole mahdollisimman edessä vaan "toisiksi" etummaisessa. Osta uudet jouset Racingbikesidecar.fi ja pidä vanhat. Kun laitat pyörän eteenpäin seuraavalle ostajalle laitat takaisin nuo vakiojouset.

Kirjoittaja: TEEMU HOKKANENOK. kiitos. Käyn vilasee jousia.

Kirjoittaja: TEEMU HOKKANENJoo soitin tonne yllä mainittuun paikkaan, ja tarjosvat tällästä settiä. Taakse 69/250 ja eteen 4.2nm per mm. noi ois semmoselle 85-94 kiloselle kuskille.

Kirjoittaja: NORDMANKyllä se noillakin pelaa paljon paremmin kuin vakiojouset. Jos otat nuo jytäkämmät jouset tulee sinun laittaa maltilla niihin esijännitystä, kun taas nillä löysemmillä jousilla luonnollisesti enemmän. Mitä enemmän esijännitystä sitä pintakovempi on tuntuma. Itse tykkään takana pitää erittäin vähän esijännitystä (staattinen sag 40-42mm) joten tuo 7.6 on minun mieleen - toiset sanoo että jopa sekin on liian löysä +90/100 kg kuskille. Tuo 4.2 on minulla edessä ja toimii mukavasti. Parasta olisi jos pystyt lainaamaan alkuun esim takajousen 69 ja 76. Voisit itse päättää kumpi on parempi sinun ajotyylille. Kun tuo on valittu voit päättää etujouset mutta 42 on varmaan molemmilla takajousilla ihan toimiva.

Kirjoittaja: JARKKO KAINULAINENSamat liian löysät speksit voit lukea siitä manuaalistakin. Annan neuvon, tilaat noi ehdottamamme jouset ja unohdat ne varaosajannujen jorinat. Jos et usko meitä niin voit lueskella aikasi kuluksi esimerkiksi www.ktmtalk.com suspension forumia tai soitella aiheesta suomalaisille iskariguruille. Tai säästää sen ajan ja ostaa vaan nuo jouset.

Kirjoittaja: JANI POHJOLA2 kisaa ja alustallahan se vauhti löytyy.;)

Kirjoittaja: Tommi ToukolaKyllä se niin vain on notta sitä alustaa on ihan fiksua yrittää koko ajan saada paremmaksi, sieltä se ajamisen helppous löytyy. Itse en ole ajanut yhtään kisaa ja säätelen alustaa vauhdin löytämiseksi.

Kirjoittaja: TEEMU HOKKANENNiin vain kaksi KISAA, huom kisaa. No kyllä toikin alusta tietty toimii jos korötellä haluaa, mut kun välillä tuntuu et kovempaakin vois ajaa. Mut kun millon pohjaa ja millon se esittää semmosia gengurumaisia hyppyjä ;). Ja ei ne tietty kaikki sillä alustalla parane, mutta kun siitä oon kuullut niin paljon. Että mun se pitäs päivittää. Toi tanko juttu menee tänää testiin, katotaan mihin se vaikuttaa. Mut talvella on kyl korotus pala laitettava, viimetalvi oli jo tuskaa kun ei spoorimutkissa tienny mihin sen sisäkurvin jalan ois laittanu. Ku meinas väkisin olla aina siellä tankin ja tangon välissä ;), no ajellaahan kesä nyt eka alta pois. Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille, ja vinkkejä kuunnellaan viel tästä etenpäinkin.

Kirjoittaja: JOONA OINONENTopi Toivonoja ,Ari Skog, muutamia mainitakseni,iskarialan huippuja mailmalla ja Suomessa (vielä nykyäänkin!Heillä on TIETOA! Suosittelen lämpimästi menoa heidän pakeille ja uskon että B-luokitus on jo käytännöllisesti taskussa.

Kirjoittaja: TEEMU HOKKANENKiitos vaan tsempin annosta b luokkaan noususta,, ;) Joo olenkin kyseisten miesten nimet kuullut monen enskamiehen suusta, joten on varmasti alansa seppiä. Täytyykin vähän kysellä heiltä asiaa. Topista ennen kaikkea olen kuullut positiivista palautetta.

Some time ago, I did need to buy a good house for my organization but I did not earn enough cash and could not buy anything. Thank heaven my fellow proposed to get the home loans at trustworthy bank. Hence, I acted so and was satisfied with my short term loan.

As for me you are completely right in such kind of things!
custom essay writing