KTM EXC 530 -09 KYTKIMEN IRROITUS

Elikkä kyseisessä pyörässä on kiinni rekluse automaatti kytkin ja pitäisi saada vakio kytkin tilalle. Itse en ole reklusen kytkinpakettia asentanut joten ei tietoa minkälainen projekti ottaa pois. Pitääkö olla jotain erikois työ kaluja?

Foorumit

Kun nämä kytkin jutut ei vielä ole aivan tuttuja niin kysyn vielä. Sain vaihdettua vakio kytkimen ja ohjekirjan kuvien perusteella pitäisi laittaa 7 kumpaakin levyä, mutta sehän ei ottanut ollenkaan, sitten lisäsin kaksi levyä lisää, niin sitten se otti jo vähä, mutta luisti. Lisäsin vielä yhden levyn ( krominen joka tulee sisäpintaan kiinni) se jäi siis päällimmäiseksi. Ohjekirjan mukaan päällimäiseksi jää se kitkalevy. Kyksin kyllä pelaa kuin unelma nyt, mutta saako krominen levy olla päällimmäisenä?

Päällimmäiseksi painelevyn(kansi) alle kitkalevy. Molempia levyjä 8kpl. Alta alkaen keskiöstä päin ouhut irrotusjousi,välilevy,kitka,väli,kitka..8-8molempia.(välilevyn pyöristetympi poori sisäänpäin). Tarkista että keskellä oleva T-muotoinen painatin on alkuperäisessä asetuksessaan räjäytyskuvasta. Joskus rekluseen se muutetaan holkilla,rikalla tai koko osa.
Jos välilevyn laittaa päällimmäiseksi painelevy sutii itsensä ajastaan rikki sitä vasten. Tuurillaan pitää jos palavat toisiinsa hitsautuen kii.
Itse painan nestekytkimessä keskitapin painattimesta sisään jonka jälkeen vedän kytkinvivun pohjaan nippusiteellä. Tämä estää kytkimen "valumisen" ulos.

Nyt on kytkytin kasattu oikein. Kiitos ohjeista. Kun vastustaa niin sehän vastustaa, nyt siis kytkin ei irroita ollenkaan, vaikuttaa kuin olisi ilmaa päässyt kytkin nesteeseen. Olen kolme päivää yrittänyt ilmata (tiedän keinot ja tuttua hommaa on) , mutta tuloksetta. Oen jo melko varma että ilmaa ei pitäisi olla enään kytkin järjestelmässä. Irroitin kytkimen kopan ja kun kytkinkahvasta painoin niin hyvin liikkui ulommainen osa. Mikä voi siis tehdä sen että kytkin ei irroita ollenkaan. Yksi levy tuntuisi olevan liikaa, kun ottaa päällimmäisen kitkalevyn pois ja päällimmäiseksi jää se kromisen painelevyn niin sitten toimii.

Ongelma ratkesi, levyjen järjestys on tämä ( http://www.motocenter.fi/mallikohtaiset-varaosat/ktm-varaosat/2010/endu…) Ja 08 - 09 mallissa huoltomanuaalin mukaan prikka 18 jää pois. Tuolla konseptilla toimi.