ktm exc 380 kolisee?

Kirjoittaja: samuli koivumaaeli kun ajaessa konetta ns. vedättää niin kuuluu "kolinaa" moottorin suunnalta.
kun nostaa kierroksia ääni loppuu tai jos painaa kytkimen pohjaan niin ääni vaimenee ja loppuu.tätä tapahtuu ainakin 3,4,5 vaihteilla.
vapaalla kaasuteltaessa ei kuulu mitään ylimääräistä ääntä.löysiä pultteja ja muttereita olen kiristellyt,ei vaikutusta asiaan.

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIKetjut kalkattaa?

Kirjoittaja: samuli koivumaano se tuli tossa itelläki mieleen.
harmi vaan kun pyörä on mökillä niin pääsen vasta viikonloppuna kokeileen.
lisää ehdotuksia?

Kirjoittaja: MATTI LAKONENpieni resonanssi kuuluu asiaan.

Kirjoittaja: Anssi LehtinenTuttu ääni 380 SX:stä. Luulen että se piru vaan nakuttaa just tolleen vedättäessä vaikka mitä tekis. Voit kokeilla nostaa neulaa pykälän tai pari jos vaikka rikkaampi seos vähän rajottaisi.

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENAinahan pyörässä ketjut kalkattaa jos vedättää väännöllä isolla vaihteella.

Kirjoittaja: Ari ArokoskiOnko moottorista kuulunut aina tuota kolinaa vai onko se tullut vasta viimeaikoina?

Nyrkkisääntönä kyllä voisi pitää, että jos koneesta kuuluu kolinaa, jota aiemmin ei ole kuulunut, se kannattaa avata ja katsoa mikä siellä mättää.

Kertomasi kuvauksen perusteella ensimmäisenä tulee mieleen vaihdelaatikon laakerit, ne kannattaa tarkistaa. Eli patti irti, palasiksi ja laakereiden tarkastus ja kuluneet osat uusiin. Tulee paljon halvemmaksi tehdä nyt kun on pientä oireilua, eikä vasta sitten kun joku laakeri menee ja vie mukanaan paljon muutakin.

Kirjoittaja: samuli koivumaaääni on kuulunut koko ajan mitä pyörä on mulla ollut,eli noin kuukauden.
ostohetkellä pyörää koeajettaessa en ääntä kuullut.
on hyvin mahdollista että kolina ei kuulu ketjuista.mutta ainahan sitä
haluaa kokeilla ensiksi helpoimmat ja halvimmat vaihtoehdot.

Kirjoittaja: Miika SalmelaNiin ei se moottorin avaaminen niin kallista ole alle 100;en tiiviste sarja ja laakerit varmaan satasen sarja, eikö ketjut ja hammasrattaat maksa noin 120

Kirjoittaja: Miika Salmelasiis tarvittavat laakerit saat satasella

Kirjoittaja: samuli koivumaaketjuista kuului kolina tällä kertaa.

Kirjoittaja: Jukka OittinenPisteet sekä hatunnosto Villelle !!!