Ktm exc-250f 2007 säädöt

Osaisko kukaan antaa vinkkiä, kun mulla on exc250-f 2007 ja en saa säätöjä kohdalleen. Suuttimet, seosruuvi sekä neula on ohjekirjan mukaisissa arvoissa, mutta siitä huolimatta meinaa tukehtua, kun avaa kaasun nopeesti. Kiihdytyspumppu on myös tarkistettu ja näyttäis toimivan. Miten sen säätö ?

Foorumit

Ostin tuollaisen pyörän uutena ja heti selvisi silloin ettei ainakaan tuo -07 toimi noilla kirjan arvoilla. Oire on juurikin tuo jopa vaarallinen pyörän sammuminen kaasun nopealla avaamisella. Ikävä kyllä nuo suutinarvot menivät pyörän mukana myydessä. Mulle ne säädotlaitettiin kohdilleen tavastia bikessa, neula tuntui olevan suuri salaisuus kun numerot siitä oli hiottu pois. Mutta eiköhän nuo ole jo yleisesti selvitetty tähän päivään mennessä eli kaikki asiansa osaavat jälleenmyyjät varmaan antaa oikeat arvot. Mutta kirja ei oikeita anna. Kokemuksesta osaan kertoa että Pete Lehto motoracing companysta myy sulle täsmälleen oikeat neulat ja suuttimet joilla laitteet pelaa kuin kuuluu

Tuo pulmasi on väärä leak jet. Tuo pitää olla 50. Toimii päinvastaisesti kuin tavallinen suutin. Eli mitä pienempi sitä enemmän saa kone bensaa. Vakio on 70 joten nyt sinun pitää käydä ostamassa tämä pennin osa ja ruuvata se sinne kaasarin uimurikopan pohjaan kiinni niin pelit toimii.

Tässä sulle hyvät suutinarvot tuohon talveksi: MJ 175, PJ 45, Neula OBDTP #5, LeakJ 50

Moro! Ongelma löytyy sieltä kaasarin oikealta puolelta, mustan muovikopan alta. Ruuvaa se irti ja seuraa kiihdytyspumpun vivuston liikettä samalla kun käännät kaasun nopeasti auki. Vipu joka käyttää kiihdytyspumppua ei seuraa kaasun liikettä tarpeeksi nopeasti. Köyhän miehen konsti tämän poistamiseen on kun otat vaikka jostain vanhoista ketjuista O tai X-renkaan ja \"kytket\" nämä osat toisiinsa(ymmärrät kyllä kun katselet sitä kikkaretta siellä). Ja booaus on kurissa. Älä käytä rautalankaa tms. kumi antaa kuitenkin vähän elävyyttä. Muistaakseni myöhemmin sinä vuonna KTM myi siihen vivustoon jäykempää jousta, vähensi ongelmaa muttei poistanut. Tietysti työläs, aikaavievä ja kallis tapa on tehdä se oikein ja hioa kaasutin(neula,suuttimet,kiihdytyspumppu ym.) kohdalleen jolloin siitä tulee HYVÄ. Ihmettelen vaan miksei japseissa ole tuollaisia ongelmia=). Liekö vaan hyvää tuuria, tuskimpa.

Mulla oli samaa vikaa. Tilasin JD-jettingin neula- ja suutin setin jenkkilästä. JD:n setillä kone käy erittäin hyvin. Paketissa on hyvät asennusohjeet.
http://www.jdjetting.com/xcart/product.php?productid=35&cat=7&page=1
Se JD:n nettikauppa on kyllä hyytävä, mutta kyllä niiltä paketti tuli.

Tuossa viestissä #3 ja #4 on hyvät ohjeet miten rupeaa toimimaan.Siitä jousipainotteisesta säätöruuvista saa kokeilemalla käynnissä/ajaessa säädettyä ruuttauksen oikeaan paikkaan samalla kun koppa irti.Näitä muutoksia tehtiin jo -04 Japseihin.
Noita JD:n osia vastaan ei ole mitään,mutta eipä ole vielä tarvinnut kun Keihinit saa toimimaan ilman niitäkin.
Tuo leak jetin toiminta on helppo ajatella siten että se on poistosuutin.Jos numero suurenee se poistaa bensan sitä kautta pumpulta väärään paikkaan(=uimuriin) eikä koneeseen.

Moi,

Löytyykö joltain noita Keihinin leak jettejä hyllystä?

Eiköhön noita ole kaikissa offroad puodeissa.

Moi,

Tyhjäkäynti ja pääsuuttimia löytyy kyllä, muutta leak jettejä harvemmin löytyy hyllystä. Laita joku esimerkki niin tilaan sieltä.

www.oittinen.fi Mainostamistahan tämä on, mutta pitäisi olla Leakkeja hyllyssä jos ei ole loppumaan päässyt.

Muut säädöt olivatkin 3 viestin mukaiset, mutta vaihdoin tuon leak jetin, niin kuin neuvottiin. Laitoin vielä 4 viestissä neuvotun o-renkaan ja noilla ohjeilla booaus kyllä hävisi ja pyörä toimii nyt mainiosti. Kiitoksia neuvoista !!

Itselläkin kottaraisessa suuttimet 3 viestin tapaan, mutta leak jet on vakio. Neula vakio 4 kolo ja ilmaruuvi n. 2 kierrosta auki.

Edellisellä ajo reissulla oli pakkasta 13 astetta, tyhjäkäynnillä konetta lämmittäessä tuli huomattua että pakoputki on ekat 15cm puna hehkussa, eikös tämä ole seurausta liian laihasta seoksesta?
Voisiko leak jet vaikuttaa tähän ongelmaan?