KTM EXC 200 -99 kaasu hirttää

Kirjoittaja: JAN VAIHINENsiis missähän olisi vikaa kun nostaa kierrokset tappiin ihan itekseen, vaikka ei kahvasta kierräkkään, meinaan tien aika hurjan voltin hyppyrissä, ja kuulin että oli käynyt samanlailla toisellakin kaverilla ja oli 2005 mallinen että onko jollekin muulle käynyt samoin, ja onko vikaa löytynyt.

Kirjoittaja: JUHA LEHTONENVoisin veikata, että saa liikaa ilmaa jostain? Jos ei yksinkertaisimmista paikoista vuotoja löydy, niin vois ehkä olla kampuran stefa magneeton takaa. Mulla on kans tarkastus edessä, kun saa jalan paketista... Ei tosin GG:ssä vaan Yamahassa. Noi on tosi kivoja yllätyksiä, jos mopo ei oireile yhtään ennen hyppyriä.

Kirjoittaja: OSKARI HELLMANMoro!
Vaihda pakoputki. Jos oot oikonu putkea kaks kerroksisen sisapelti on rutussa. kokemusta on. JH

Kirjoittaja: JOUNI KOIVISTOTarkista kaasuttimen suuttimet,mulla oli sama oire aikoinaan kun tyhjäkäynti suutin oli tukossa (seos mennee liian laihalle).

Kirjoittaja: JAN VAIHINENJuu ilmavuoto on ollukin päälimmäisenä, mutta mistä vuotaa, mopoon olen uusinut jo kaasukahvan, vaijerin,imukaulan ja kaasarin, ei vaan oikeen uskalla ajella kun ei oo ihan varmuutta, mutta onhan tuossa jo joitakin ideoita, notta kiitosta vaan.

Kirjoittaja: JUHA LEHTONENNo katos, miten ajattelin gasgassia, vaikka kyseessä oli kotari. Olen kuullut joissain gasseissa kumisen kurkun repeilleen... Mutta joo. Ainakin toi stefa olis halpa vaihtaa, homman vaikeudesta en ktm:ssä tiedä.

Kirjoittaja: JOOSE TANNERIttelläkin alko ktm 200cc tekemään tänään samaa, tosin 2008 malli.
Aika kummallista, kun heti ensimmäisen suoran lopussa ensimmäisen kerran hirtti, ja jäi huutamaan, mutta heti kun pyörän sammutti ja käynnisti uudelleen, niin taas toimi normaalisti. Tais yhteensä 6 kertaa hirttää 2 kierroksen aikana, niin katsoin jo paremmaksi lopettaa ajamisen ennen kun sattuu.
Kaasuvaijeria en kyllä epäile sillä kaasu liikkuu todella herkästi ja palauttaakin hyvin.

Vähän kyllä ihmetyttää kun yht

Kirjoittaja: JOOSE TANNERAi niin, itsellä ainakin vika ilmeni yleensä pienen vedätyksen jälkeen.

Kirjoittaja: JP NieminenItsellä kävi kerran samalla tavalla, pyörä tosin oli Honda Cr 125. Syyksi paljastui lopulta kaasuttimen neulaventtiiliin joutunut hiekanjyvänen joka esti neulaventtiilin sulkeutumisen. Oli aika huima tilanne kun pyörä jäi suoran jälkeen huutamaan täysillä ja edessä oli jyrkkä kaarre.

Kirjoittaja: MARKO RISSANENJepu jee... Vastaava tapaus myös itsellä. EXC 200 vuodelta 05. Kierrokset nousi ittestään ja mopo lähti käsistä. On tehnyt muutaman kerran kyseisen tempun ja viimeinen johti romutukseen. Hyppäsin reitillä pienestä patista ja nosti kierroksia alastulon jälkeen ittestään.

Kaikki näyttää ehjältä, tyhjäkäynnillä käy hienosti, kone on kierrosherkkä ja vastaa kaasuun loistavasti. Kaasuvaijeri ei takerru, vaan luisti liikkuu myös tangon ääriasennoissa hyvin. Putkea ei ole oiottu. Pyörä lähtee käyntiin hyvin. Seosruuvi on kierroksen auki. Suuttimet ovat pykälää tehdasasetuksia isommat. Kaula on ehjä. Ihmetys on suuri edelleen!!!

Kirjoittaja: ANTTI NURMIEn tiedä onko kelit jo jossainpäin sen verran kylmät että saattais kaasutin ruveta jäätymään. Jos ilma on sopivan kostea ja vaikka ilman lämpötila plussan puolella saattaa kaasuhirttää ja kierrokset nousta oudosti koska jossain päin kaasutinta on jäätä.
Kai se liittyy imuun ja paine-eroihin kun muodostuu jäätä. Jäänestoa kannattaa laittaa bensaan jo ennen kun on oikeesti pakkasta.

Kirjoittaja: Jukka OittinenItekin epäilen alipaineessa jäätymistä, josta pääsee eroon laihentamalla seosta. Tai masinolilla, joka laihentaa reilusti seosta perustuen etanolin pienempään energiamäärään.Ja muuten se pakoputken lommokin rikastaa konetta.Pelillä on jo sen verran ikää että kannattaa mulkaista onko luistinjousen lanka kulunut kantikkaaksi sivusta.Jos lanka ei ole enää pyöreätä niin uutta jousta hommaamaan.

Kirjoittaja: OSKARI HELLMANvaiha se putki.JH

Kirjoittaja: OSKARI HELLMANoon ajanu 5 kaksatasta eika mitaan ongelmia.kaasulla korjataan mita vauhdissa havitaan.

Kirjoittaja: PENTTI RAITTILAJukka sen sanoi: Vaihda luistinjousen lanka. Ei näissä keleissä vielä mikään jäädy. Itsenäisyys päivänä kylläkin...??? Pappap

Kirjoittaja: JARKKO KAINULAINENMulla vastaava ilmeni sellaisesta syystä, että kaasuvaijerin kuori pääsi nousemaan kaasukahvan päästä omasta syvennyksestään. Kaasarin pään säätöruuvi oli löystynyt ja antoi kuorelle hieman tyhjää liikkumavaraa. Tapahtui huomaamatta ja meni takaisin paikalleen huomaamatta. Kannattaa tsekata myös tämä. Jäätäminen on aiheuttanut myös vastaavia ongelmia, nykyään käytän aina Masinolia alle 5 asteen keleillä.

Myös kaasarin luisti voi olla kulunut tuon ikäisessä pelissä ja aiheuttaa ongelmia.

Kirjoittaja: ESA RUUSUNENSamainen ongelma ilmeni kotarissa kun vaihdoin putsari öljyn merkkiä, ilmanputsarista "roiskui" öljyä luistin kylkeen ja kun öljy on tahmeaa niin kaasu hirtti kiinni.
Sitä ei kans saanut paikallaa hirttämään ja kaikki oli kunnossa vasta täydellä kaasulla vedättäessä oire tuli esiin.