ktm 300 exc -07

Kirjoittaja: MANU TURTIAINENonko kellään kokemuksia -07 300 exc:stä?

millainen ero on 250 2t ja 300 2t (exc)?

kiitoksia

Kirjoittaja: TOM NORDMAN08 mallissa on uusi runko ja takaiskarin geometria. Tuo on aika erilainen ajaa kuin 07 malli.

Kirjoittaja: ANDREAS NYMANOk eli ymmärtääkseni 08 mallissa ei ole keksitty mitään maata mullistavaa. Koitetaan löytää hyvä käytetty yksilö jostain.

Kirjoittaja: TUOMO OKSANENolisiko tulossa ruiskuversio lähivuosina siinä tuo sähköstartti olisi poikaa,veikkaan sitä syyksi tuohon startti kokeiluun.

Kirjoittaja: PETRI KAINULAINENOnko 300 ja 250 sama veivi ja kampura... ? Kestääkö 250:sessä tunteja yhtä hyvin?

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIJos lompakko on kunnossa niin -08 vaan hakemaan. Ja kun työnnät sen hymy korvissa ulos liikkeestä on sen hinta pudonnut jo 1000

Kirjoittaja: JESSE SANDENEi sitä alakertaa tarvi avata noilla tunneilla. Harrastajalla veivi kestää ainakin sen 300 tuntia.

Kirjoittaja: ANDREAS NYMANJos on pyörinyt 120h niin varmasti mäntä + veivi. En tarkoittanut että tarvitsis käyttää sitä 3000

Kirjoittaja: PAULI HÄNNINENSillä kolmella tonnilla tekee aika paljon koneeseen! Minkäslaatunen koneremppa olis tiedossa?

Kirjoittaja: ANDREAS NYMANTerve, tässä vanhaa topiccia vedetään ylös.
Ajattelin tässä pyörän vaihtoa ja mietin että kannattaako heti ottaa tuliterä 08 300 exc-e, vai tyytyisikö 07 300:seen joka on 3 tonnia halvempi mutta koneenhuolto koputtaa heti ovella. Minkälaisia eroavaisuuksia on näissä pyörissä?? Runko varmasti eri, mutta kone sama, eikös. Mitäs mieltä olette?

Kirjoittaja: Kees van NiftrikJaaha Kenth - tuon teräsmieshommelin voisi meikämandoliini ymmärtää kettuilunakin, mutta kyllähän nyt täysissä ruumiinvoimissa oleva nuorimies vetäisee puolikkaan kaks

Kirjoittaja: Kenth ÖsterbergTaitaa se starttinappi olla aika mielyttävä asia kun kunto on loppu ja pyörä samuu keskellä mutalätäkkää. Kyllä meikäläinen mielellään silloin painelis nappia kun että yrittäisä polkea pyörä käytiin uupuneena ja kikki täynnä kuraa.
Mutta teräsmehelle se on eri asia.....

Kirjoittaja: Kees van NiftrikNo onpas kevyt startti. Nelarin vanha startti oli kyllä akkuineen painavampi. En tosin vieläkään ymmärrä, mitä sillä kaksitahtisessa tehdään, mutta menköön nyt sitten.

Kirjoittaja: MATTI RUUSKAjoo, jos ei jaksa polkea käyntiin niin kannattaa varata vyö laukkuun lauantai karkkipussi ja pari trippi mehua, ne kun tankkaa naamariin niin taas jaksaa polkea, toisilla näkyy auttavan se punanen norttikin..

Kirjoittaja: ARTO AHLSTENmutta eiköhän sen kolmen kilon kanssa tule toimeen :) kyllä sitä starttia sitte pahassa paikassa arvostaa :)

Kirjoittaja: Hannu Mäki3 kiloa on melko paljon... Katsokaa kuva RC:n pyörästä... Siinä on painonpudotus viety loppuun asti...

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENPotkittu on peliä jos jonkinmoista käyntiin, eikä sitä starttia olla tarvittu. Kyllä se nappi on mukava meijän tallinperällä lepäävässä 450 hussessakin, mutta kyllä se potkimallakin lähtee kun vaan on ruutia jaloissa.
-vilho-

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOTuommosen isomman 2T:n kun kastelee, niin kyllä siinäkin vaan potkiskellessa hiki tulee. Ja onhan se reteetä se 7 käynnistys Kärmesmäessä työntäissä tehdä startilla tai kun muuten vaan ei pääse kunnolla potkasemaan. Mutta jos ei kiire ole ja kuntoa piisaa niin mikäs siinä! 3 kilon tähden...

Kirjoittaja: TOTTI RAITTILAEihän sillä sähköstartilla mitään teekään, jos ei sammuta pyörää ajaessaan. Suomienska-ryteikössä väsyneenä harrastelijavauhdilla saattaa joskus jopa sammuakin pelit.

Kirjoittaja: Jyri Nordström"Eikä sitä sähköstarttia tarvita edes viisasatasissa. oli pyörä mikä hyvänsä niin jos se on kunnossa niin se kyllä lähtee saman tein kiksillä."

Oletko potkinut koskaan esim. 650 husabergiä käymään? jos olet, tiedät varmasti kuinka mukava nappulastartti on..

Kirjoittaja: juha ikävalko Joo Pojat . Kyllä +50 ukkelilla saa olla , vai sanoisinko , että pitää olla sähköstartti 2T pyörässä . Just just viellä peukalo liikkuu .

Kirjoittaja: TOM NORDMANPyörässäni on nyt seuraavat: 42 tyhjäkäynti, N8RG Neula keskilovessa, 175 pääsuutin ja ilmaruuvi auki 1,5 - 2. Näillä keleillä nämä suuttimet on ihan ok mutta alkusyksystä oli hieman liikaa. Eteenkin tyhjäkäyntisuutin voisi olla 40 kun kelit tästä lauhtuu. En ole aivan varma kun, pyörässä lienee termostaatti, että onko syylarien peitosta oikeasti apua. Olen peittänyt toisen kokonaan ja tuntuu siltä että tämä auttaa lämpöjen nostossa.

Ohjekirja antaa kyllä aika erilaiset arvot myös kuristamattomalle pyörälle, luokaa 35-38 tyhjä ja pääsuutin 165

Kirjoittaja: MANU TURTIAINENtoisin sanottuna suutin sulkeiset

Kirjoittaja: MANU TURTIAINENen osannut muotoilla kysymystä kovin hyvin kun olen tämmönen ökkylä ja harva sanainen savolainen.

kiitoksia kuitenkin mielenkiintoisista ja monipuolisista vastauksista!
pyörä on tällä hetkellä varattu ja lauantaina pitäis käydä hakemassa mopedi tuville.

ai niin talvi suuttimista, siinä on varmaan kesä suuttimet paikallaan, olisko jollakin kyseinen mopedi niin vois heittää vähän infoo??

Kirjoittaja: PETRI PARTTIEi sitä starttia tarviikkaa. Paitsi jenkit! Se nyt vaan sattu olemaan tossa pyörässä. Ajoin pojan 125cc kotarilla noin puolivuotta ja täytyy todeta . että kyllä piikki on raskasajaa verrattuna 300 ceen. Nimittäin kys.pyörän. kierrokset ei nouse tälläisen v-luokan kuljettajalla enää muuten kuin unissa.Ei tarvii vaihtaa kokoajan.

Kirjoittaja: Joona HotariKTM tekniset tiedot:

KTM 300 EXC -07 n. 102,6 kg (ilman polttoainetta)

KTM 300 EXC-E -07 n. 105,9 kg (ilman polttoainetta)

Tuosta yhtälöstä en ainakaan omilla matemaattisilla lahjakkuuksillani saa mitenkään 9 kiloa erotukseksi... tai sit meni jokin tossa jutussa itseltäni hiukan ohitse...

Elikä n. 3,3 kg olis sähköstartillinen painavampi.

Asialliselta peliltä vaikuttaa, vaikkei tuota starttia nyt ihan välttämättä tarvisikaan.

Kirjoittaja: ARTO AHLSTENjos noitten se uus paljon kevyempi sähköstartti painaa 9 kiloo, niin paljon se vanha painaa :S mikäli oikein muistan niin jostain luin, että tohon olis rakennettu joku paljon kevyempi startti.
onhan se sähköstartti ihan kiva varmaan esimerkiks kärmeksen mäessä jos sammuttaa pelit.

Kirjoittaja: TOM NORDMANKyllä tuo sähköstartti kolmesataseen on tullut käyttäjien toivomuksesta. Monen kuskin unelma on 2t pyörä nelarin

Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINENEikä sitä sähköstarttia tarvita edes viisasatasissa. oli pyörä mikä hyvänsä niin jos se on kunnossa niin se kyllä lähtee saman tein kiksillä.

Kirjoittaja: Kees van NiftrikSitä minäkin ihmettelin, että ovat laittaneet uusimpaan malliin 9-kiloisen sähköstartin. Eihän kaksitahtisissa tarvitse sähköstarttia muuta kuin viisisatasissa. Sitä paitsi sehän lähtee käyntiinkin jo viittä vaille välittömästi, kun polkaisee kiksistä. Ainoa funktio lienee mahdollisuus totutella etukäteen nelitahtisiin - voi opetella etukäteen käynnistämään sähköstartilla ;)

Kirjoittaja: JYRKI MÄÄTTÄOmpa pojat tainnu juoda aika paljon porkkanamehua, kun noin levottomia juttelevat. Tankin leventäminen ja korottaminen eikai vaikuta ollenkaan ajettavuuteen, sähköstartin tuoma lisäpaino ja moottorin levitttäminen.
Mihin sitä starttia tarvitaan 2-t:ssä omat pelit on kyllä lähtenyt laakista käyntiin. Tehoa taitaa olla 300 exc:ssä saman verran kuin kylässä keuhkotautisia mummoja.

Kirjoittaja: TOM NORDMANManu: tuo 525 on merkittävästi paljon voimakkaampi kuin 300:en. Huipputehot on aika samat mutta 525:sen vääntö on täysin eri tasolla. Kummallakaan pelillä tehoja ei pysty suomienskassa hyödyntämään. Tuo 525 on aika käyttökelvoton suomienskaan mutta 300en keveytensä ansiosta on varsin mukava peli.

Kirjoittaja: juha ikävalko

Kirjoittaja: juha ikävalkoTuo kuulostaa hyvältä . Itselläni seisoo tallissa korkkaamaton KTM 300 exc-e odottamassa pakkasten lauhtumista . Olisin kysynut , että miltä se tuntuu kun vertaa muihin 2-T Kotareihin ? Toimiiko se syttykäyrän säätö käytännössä ? KIITOS .

Kirjoittaja: PETRI PARTTIOstin juuri 300 e mallin eli sähköstartilla ja täytyy sanoa että pyörä on lähes täydellinen! Miellyttävää tehoa tulee mut ei vaikeasti hallittavaa. Suosittelen. ps. kannattaa kysellä aika nopeasti nimittäin olen kuullut huhuja ,et voipi olla vaikea saada kys.tuotetta.

Kirjoittaja: MANU TURTIAINENtällä hetkellä minulla on 525 exc, niin ajattelin lähinnä että onko toi 300 exc vielä raaempi peli?
ja sit 250 exc:een teho alueesta, onko alusta loiva liikkeinen ja sit tulee tehopiikki tai jotain vastaavaa

Kirjoittaja: TOM NORDMANMerkittävä ero väännössä ja tehossa. Kolmesatkulla voi melkein (melkeinpä voisi sanoa että pitää) ajaa kuin nelarilla. Tuo 300:en vaatii kyllä kuntoa ja voimaa jos sitä meinaa viedä reippaasti.

Kirjoittaja: TUOMAS AHOLAINENainaki 50cc :)