KTM 250sxf -08 kylmäkäynnistys hankalaa

Lähtee kylmänä tosi huonosti käyntiin, ei ongelmia kuumana eikä puolilämpimänä. Mikä neuvoksi?

Foorumit

Tyhjäkäyntiä ei ollenkaan,tk-suutin liian pieni,bensapinta liian alhaalla,tulppa kulunut,imuventtiili kantamispisteessä,tulpanhattu \"poikki\",staattori viallinen

Kiitti tipseistä, osa neuvoista jo tarkastettu.
Tyhjäkäynti ok,tk-suutinta ei tarkastettu,bensapinnan korkeutta ei tarkastettu,tulppa uusi ja kokeiltu myös toisellakin=sama tulos,venttiilivälykset mitattu, olivat ohjearvoissa,tulpanhattu kunnossa,staattorin kunto ei tiedossa.

Käynnistys kylmänä mutta lämpimässä tallissa onnistuu hyvin, mutta ei ulkona pikku pakkasella. Tulppaa tarkasteltaessa näyttäisi siltä ettei saisi bensaa kunnolla kun ulkostartti.

Isompi tk suutin auttaa kylmäkäynnistyksessä ja tyhjäkäyntiä voi vähän nostaa.

Mitä kone öljyä käytät? Jäykkä kone öljy hankaloittaa käynnistystä.

Kiitokset neuvoista.
Tarkistan tk suuttimen jos olisi suurentamisen tarvetta.
Öljynä käytän castrol racing 4t 10W-40, ostettu mx liikkeestä.
Voisiko hieman liian korkea öljynpinta aiheuttaa hankaluuksia? Pinnan ylätaso ikkunan ylärajassa.

Pelaako kiihdytyspumppu? Omasta pyörästä ruostui/hapettui pumpulle menevät vipstaakit. :) Pitäisi vissiin hiukkasen enempi kääntää sitä kahvaa..

Kiitti neuvoista.
Ensihoidoksi tehty tyhjäkäyntiruuvin säätö 1kier-->1.75kier. Kylmäkäynnistys parani mutta ei ihan vielä tyydytä. Seuraavaksi suurennetaan tk suutinta 40--->42.

Tk suutinta voi suurentaa paljon enemmänkin...

Hei,
Olisiko tk45 liian iso? Vieläkin isompi?

Pistä kerralla #45.Suurempata ei tarvitse kun nytkin muutos 40->45 yli 10% joka on suuttimissa paljon.Jos menee tukkoiseksi alhaalta voi seosruuvilla voi tulla takaisin päin.Onko #40 suutimella paukuttanut putkessa kylmänä tai moottorijarrulla?

Sääsitkö nyt tyhjäkäynti- vai seosruuvia? Jos et seosruuvia(tosin luulen että sääsit juuri sitä, tyhjäkäyntiruuvin kierroksia harvemmin lasketaan \"pohjasta asti\") niin varmaankin kannattaa kokeilla.

Talvella voi myös heittää koneeseen 5W-öljyä, saattaa pyörähtää vähän helpommin kylmänä.

Taisin tarinaa kirjoittaessa sekoittaa seosruuvin ja tyhjäkäyntiruuvin, sori sekoilu. Säädin ruuvia joka suoraan alaspäin kokokammion vieressä, oletan että tämä on seosruuvi.
En ole huomannut että paukuttaa pakoputkessa, toisaalta ajotunteja kyseisellä pyörällä vähän.
Pitänee kokeilla tuota 5W öljyä nyt talviajossa.
Kokeillaan #45 tk-suutinta.
Kiitokset neuvoja antaneilla, hyvät Joulut kaikille!

Tietääkö kukaan hyviä talvisäätöjä kyseiseen pyörään?