Ktm 250 sx-f EI KÄYNNISTY!

Kellään ideoita mikä vaivaa kotaria? Sammui siis kerrasta, eikä lähde enää käyntiin.
Tulppia vaihdeltu, kipinä tulee ja saa bensaa. Ruiskun suutin puhdistettu, venttiilinvälykset ok ja jako oikein.
Kaikki sähköliitännät puhdistettu contact cleanerilla ja on kokeiltu toisella sytytysboksilla, mutta ei vaikutusta.
Moottori remontoitu täysin 45h sitten.
Välillä paukahtaa putkessa, mutta ei yritäkkään lähteä käyntiin! Mistähän vikaa sit seuraavaksi lähtis etsimään??

Foorumit

Jos kyseessä ruiskumalli, niin tarkista onko TPS anturi ehjä.

Bensapumppu, saa bensaa joo mutta paine ei riitä tms.

Vika löytyi! Elikkäs Mäntä oli haljennu. En taida toista kertaa Proxia laittaa :D
Mikähän ois hyvä mäntä tohon pyörään??

Itse olen aina suosinut merkissä kuin merkissä alkuperäisiä mäntiä. Sitä suosittelen nytkin.

Ei se mäntämerkin vika ole että mäntä halkesi, jos olisi tuotannollinen tai laadullinen. Niin tämä palsta olisi täynnä vastaavia juttuja, kone pukkaa satoja mäntiä tunnissa valmistuksessa. Männän halkaisee liian kova puristus ( oliko alatiiviste oikea) tai esim putsarin läpi päässyt vesi. Parhaita mäntiä JE, CPI, Bud tässä muutama esimerkki. Ja näissä mainituissa on esim parempi materiaali kuin yhdenkään alkuperäisen.

Ei oo vettä tai likaa päässy moottoriin. Oon kuullu noista Proxeista että ois muillaki halkeillu..
Tai sit vaan liikaa ajettu.. (45h). Vanhalla alkuperäsellä mentiin kylläkin 80h ja oli vielä ihan hyvässä kunnossa.
Maksaa vaan sen 290e toi orkkis mäntäsarja, niin pitäs saada joku vähän halvempi...
Kellään kokemusta Vertex, Wössner, Wiseco tai Athena?

On ehjä, toimi toisessa pyörässä.