KTM 125 exc ei ota kierroksia

Kirjoittaja: Petri SalonenElikkäs kyseessä -05 vuotinen exc. Lähtee hyvin käyntiin, käy ja vetää normaalisti alakierroksilla mutta korkeimmilla kierroksilla rupee pätkimään ja räkimään. Pyörään olen vaihtanut vian ilmettyä tulpanhatun, läpät, tulpan moneen kertaan, sylinteri on avattu ja tutkittu -> ei vikaa, putki on kunnossa, kaasari tutkittu. Mikään toimenpide ei ole muuttanu suuntaan eikä toiseen. Pulssianturi ja puola on mitattu ohmi mittarilla ja olivat OK. Pyörästä on riisuttu kaikki valot ja ylimääräiset sähköhärvelit, joten niiden ei pitäisi häiritä.

Onko kellään hyviä ideoita, että mitähän seuraavaksi voisi epäillä? cdi boxi...? kampuran tiivisteet?

Vika tuli muuten äkillisesti kesken ajon.

Kirjoittaja: Esa PellikkaHei,

tarkista pakoaukonsäätimen toiminta. Itsellä oli aikoinaan säätimen vaijeri poikki niin käyttäytyi juuri samalla tapaa.

Kirjoittaja: Petri SalonenPakoaukonsäätimen toiminta on myös tutkittu -> toimii OK

Kirjoittaja: Jukka OittinenKoita ehjällä tulpalla 0.2-0.3 kärkivälillä.Jos toimii niin alapään staattori on sökö.

Kirjoittaja: Nikkanen EeroPakko sekaantua keskusteluun arvauspohjalta.
En tiedä tarkkaan, onko -05 ja -06 matolaatikko samanlainen, mutta jos on, niin saattaa auttaa.
meillä oireet aika samanlaiset ja mm alapään käämi ostettiin turhaan.
Vika oli matolaatikon johtonipussa, tai sen kiristyksen löystymisessä.
Siinähän on nippuside ympärillä kiristämässä osat paikoilleen. Tärinässä liittimet ajanmyötä löystyvät ja kosketus häviää ajoittain..= pätkii ja paukkuu.
Pantiin toinen nippuside kiristämään liitintä "pystysuunnassa", eli kaksi nipparia ristiin. Tällä lähti lopulta toimimaan. Niin ja jotain kosketuspinta sprayta sekaan, mm wd 40 lienee hyvää.

Olen kyllä kuullut, että ko. liittimestä katkeaa johtoja ja silloin n. 40,- arvoinen johtonippu on vaihdettava.

Jope R : " Tiijä toimiiko, mutta suapihan sitä koittaa".

Kirjoittaja: JOUNI KOIVISTOTarkista ettei äänenvaimentimen huilu putki ole mennyt poikki.

Kirjoittaja: Petri SalonenKiitoksia neuvoista. Kaikkia olen kokeillut, mutta ei mitään vaikutusta vieläkään.
Pystyykö CDI boxia testaamaan mitenkään?

Löytyikö siihen koskaan mitään apuja? Mulla olis vuorostani sama ongelma...

samaa ongelmaa jos joku tietää niin saa infoo! Kiitos jo etukäteen.