Kotari crossipiikin pakoaukon säätämistä

Kirjoittaja: ÅKE BJÖRKSKOGMissä on ongelma kun tuntuu että pakoaukko toimii ku kone on kylmä mutta kun kone lämpenää teho katoaa alakierroksilta ja räjähtää ylhäällä. Vaihdoin kesällä kaikki pakoaukon osia sylinterissä, portti mukaan lukien ja se liikku hyvin. Voiko ongelmat olla tuolla kytkinkopan sisällä oleva mekanisimi joka avaa portin, se joka pyörii moottorin mukaan. En tiedä sille oikea nimi. Pyörä on vm. -03

Kirjoittaja: JOONAS KOKKOlaitoiko merkit kohdilleen kun asensit uudet osa?
siinä "hevosenkengässä" on viivat ja säätimien rattaissa on pienet pisteet. nämä pitää olla kohdakkain.
sitä saa säädettyä siitä kytkinkopan edessä olevan ison mutterin alta.
eli se mutterin näkönen koppa pois, samaten sylinterin vaihdepolkimen puolinen pieni luukku auki.
sylinterin luukun takaa paljastuu säätimet ja niiden merkit. kääntele sitä säätöruuvia niin kauan että vasemman puolisen merkin alareuna on oikean puolisen yläreunan tasalla. sitten kopat kiinni ja koittamaan.

Kirjoittaja: Jarmo NiskanenJa ne tapit, joilla keskisäädin tulee kiinni, saattavat olla liian tiukalla.
Niissä on ne lukitushelat, joissa olevat kolot lukitsevat tapit paikalleen.

Säädä ne tapit niin että säädin tulee keskelle pakoaukkoa, jos se on toisessa laidassa niin lämmetessään se laajenee ja ottaa kiinni sylinteriin.
Eli kiristä tapit kevyesti kiinni ja avaa sitten molempia 1/4 kierros.
Näin saat riittävän päittäisvälyksen keskisäätimelle. Sitten ne lukitushelat paikalleen.
niihin helojen ja lukitustapin väliin voi laittaa tipan moottorisilikonia, joslla estää värinästä aiheutuvan kulumisen.

Tarkista lisäksi sen ison kehärattaan liukuholkit, ne pitää olla kaikki oikein paikallaan.