kiihdytyspumppu

Kirjoittaja: PAULI PALONENEli onko kellään kokemuksia noista kiihdytyspunpun kansista.tuoko tosiaan lisää alavääntöä ja venyvyyttä niinkuin lupaavat eli kannattaako satsaa 70e.kiinnostais eteenkin vaikutus 250 4t.

Kirjoittaja: TIMO UNKURINoista neuloista vielä unohdin laittaa, DTN on alusta rikkaampi ja 1/2 kaasun jälkeen laihempi kun ETP. O-rengas tulee siihen ruuvin taakse/mustan nokan yli...

Kirjoittaja: TIMO UNKURILeak jet on kaasarin pohjassa, kotarin kielellä "jet power jet". Se on vakiona enskassa #70, mitä pienempi numero, sitä enenpi kiihdytyspumppu ruikkaa ainetta kaasariin... , startter jetin voi vaihtaa kanssa (on pääsuuttimen vieressä) #70:iin , lähtee paremmin käyntiin.

Kirjoittaja: TEPPO KAUPPINENVielä tuosta leakjetistä se lienee tuo ktm kielellä starting jet joka näyttäisi olevan 85 vakiona ja tuo 60-70 ilmeisesti tarjoaa vähemmän ainetta. Krossia ajaessa enempi tämä ilmeisesti voisi kuitenki toimia tuolla isommalla jos ymmärsin oikein?

Kirjoittaja: TEPPO KAUPPINENEnskassa mun vauhdeilla tuntu toimivan ok alunperin.
Krossissa tuntui kuolevan alastuloissa, jonka vuoks
piti jotain koittaa.

Tänään tuntui tuo aikaisemmin mainitsemani toimivan
ihan radallakin ok eli kohtuu lähellä se tuntuisi olevan jo.
Kulkee kyllä kuin olisi eri pyörä alla verrattuna alkutilanteeseen
vakio pakarilla. Quickshotin vaikutuksesta en varmuudella
osaa sanoa, mutta näillä uusilla qs/neula/suutin asetuksilla
ei enää epäile alastuloissa ja vie painavampaakin kaveria hyvin.

OBDTN taitaa olla hieman rikkaamman puolella tuohon
OBETP verrattuna jos oikein tulkitsen taulukoista?

Tuo 2,54mm (0.100") ohje kiihdytyspumpun ruuvista oli
myös QS mukana ja nopeasti vilaistuna sitä se taisi olla
tuossa jo vakiona joten en vielä kajonnut. Tuleeko o-rengas
tuohon ympärille jos sitä kokeilla haluaa?

Kiitos vihjeistä alkaa asia pikkuisen jo valottua.

Kirjoittaja: TIMO UNKURIHyvin toimiva stanu neula KTM:n pikkunelarissa on OBETP,4-5 lovessa, suuttimet 42-45, 175-178 akralla, seosruuvi n. 1,5-2 auki.
JD:n neulat toimii kanssa hyvin, ei niitä voi oikein verrata ovat vähän eri muotoisia kun stanut (alhaalta rikkaampia ja ylhäältä laihempia, vaatii isomman pääsuuttimen).
Kiidytyspumpun pohjasta on kahta mielipidettä, olen sitä mieltä että ruikkaa jo vakiopohjalla liikaa enskassa (pitää käyttää leakjettiä #60-70). Samoin kumilenkki , jolla lukitaan kiihdytyspumpun vipu on mielestäni tarpeeton...
säätö siten,että säätöruuvin pään vapaa pituus n. 2,5-2,8mm (Kuvia esim. KTMtalk.com ja sieltä jetting osasto).Ota putsari pois ja katso kun käännät kaasua että luisti ehtii nousta bensasuihkun edestä ylös.
Hyviä sormin käännettäviä seosruuveja (numerot kehällä) on esim. EMX:llä.

Kirjoittaja: MIKKO HAKALAHei! Onko jollain kokemuksia neulasarjoista/kiihdytyspumpun muutoksista ´07 250 sx-f:ssä? Lähinnä helpotusta tuohon kuumakäynnistykseen ja stumppaukseen?

T: Mikko

Kirjoittaja: Anssi LehtinenKuumakäynnistykseen ei auta neula eikä kiihdytyspumppu. Seosruuvin asennolla ja tyhjäkäyntisuuttimella tehdään säädöt.

Kirjoittaja: TEPPO KAUPPINENOttaisin kuvan mielellään myös sähköpostiin jos jollain se sattuisi olemaan käsillä.
rczone@gmail.com

On vielä aavistuksen hakusessa kiihdytyspumpun säätö.
Toimivin säätö toistaiseksi
180
40
obdtn ylhäältä laskien 6
ilmaruuvi 1,5
kiihdytyspumpun pohja quick shot2
akran -07 putki
ja pyörä 250 exc-f -07

Liikkeet toivovat pyörää huoltoon säädettäväksi kalliilla laskulla ja jenkit neuvovat ainoastaan JD-neulakitin ostoon.
Voiko tuota tn neulaa verrata JDn siniseen/punaiseen jollain tasolla?
Mistäs kannattaisi tuo ruuvattava seoksensäätö hommata?

Kirjoittaja: MIKKO TORATTIJuu toi o-rengas toimii kiihdytyspumpussa,mutta ainakin -06 sxf:ssä kaasuttimessa oleva leak jet,joka säätelee kiihdytys pumpun "tehoa" on ns. nolla suutin eli siinä ei ole reikää ja jos tätä suutinta ei vaihda ja asentaa o-renkaan kiihdytyspumppuun niin kone käy aika rikkaalla alhaalta.Ite laitoin 60 leak jetin ja isonsin tyhjäkäynti suutinta >pelaa ja lähtee kuumana paremmin käyntiin.

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKI"Mitä hyötyä viiveestä on?" Ei mitään vaan päinvastoin haittaa!! Jos luet tekstini uudestaan havaitset että kirjoitin "kaasu vastaa viiveettä" eli suomeksi kiihdytyspumpun kalvo liikkuu heti kun avaat kaasua eikä viiveellä alipaineen voimalla. Laitoin kuvat mailiisi. T: Tommi

Kirjoittaja: Petri UutelaMitä hyötyä viiveestä on?

- Kiihdytyspumpun varsi lukittu 0-renkaalla säätöruuviin (seuraa viiveettä, mulla löytyy selventävä kuva tästä)

Voisitko lähettää mullekkin sen kuvan? osote on petri.uutela@webinfo.fi
Kiitos jo etukäteen.

Kirjoittaja: Timo TähkäpääOnko 2000-luvulla keksitty jotain uutta?

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIMuistele Mika nyt pari vuotta taaksepäin, kuinka hieno keksintö se 2000 luvun keksintö olikaan???

T: Perässähiihtäjä

Kirjoittaja: MIKA VUORIei nyt aloiteta jäsenten välisii
ja onko muisti noin lyhyt minä
vielä muistan sen porkkana sorvien lamakauden
vaikka ikää jo on

t:onnellinen ruiskun omistaja

Kirjoittaja: Mikko AlihankaMoi Tommi,

- Kiihdytyspumpun varsi lukittu 0-renkaalla säätöruuviin (seuraa viiveettä, mulla löytyy selventävä kuva tästä)

Voisitko laitta kuvan tästä tulemaan.

mikko.alihanka@protopaja.fi

Kiitoksia
-Mikko-

Kirjoittaja: MIKKO TORATTImistä hommasit jd-jetting sarjan? ja oisko kotarin nelariin red-needleä?
Ite koitin tilata sarjaa Ktm 250 sxf:ään tässä kuukausi takaperin jd-jettingiltä,
mutta koin pienen takaiskun kun mun visan numero hakkeroitiin ja jouduin kuolettaan kortin.

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIMikko Alihanka: Laitoin kuvat mailiisi. Sori että kesti...

Mikko Toratti: JD Jetting:n kamoja saa Motopalvelusta Orimattilasta. Sarjassa on blue ja red neulat, tyhjäkäynti- ja pääsuuttimia ja O-rengas.

Kirjoittaja: MIKA VUORITE SIT JAKSATTE NOIST NEULOIST JA SUUTTIMIST
TULKKA NY JO 2000 LUVUL TOMMI

T:MIKA

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKI250 exc-f tuntuu vaikuttavan, terävyyttä tulee lisää. Vaatii myös neulan ja suuttimien muutoksen...

Kirjoittaja: VILLE VÄLIMAATommi: Mitkä suuttimet ja neula sinulla on, kun kansi on käytössä? Mulla kuoli vielä perussäätöjäkin helpommin avatessa kaasun alakierroksilla, kun virikansi oli kiinni.

Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKIElikkäs seuraavat modaukset löytyy kaasarista:
Pääsuutin 178 (orkkis 172)
tk-suutin 42 (orkkis 40)
neula JD-jetting sininen (orkkis OBETP?)
lukko 4:s ylhäältä (orkkis 5:s?)
leak jet 70 (orkkis 70)
seosruuvi (sädettävä malli) 1,75 - 2 auki

- EMX-kiihdytyspumpun pohja
- Acran enduroslipari enskaholkki paikoillaan
- JD-Jetting neulasarja
- Kiihdytyspumpun varsi lukittu 0-renkaalla säätöruuviin (seuraa viiveettä, mulla löytyy selventävä kuva tästä)
- Kiihdytyspumpun säätöruuvia säädetään pyöräkohtaisesti optimaalliseksi. (minulla 11,8 mm ruvin kannasta mitattuna)
- Ulkopuolelta säädettävälä seosruuvilla voi kätevästi kompensoida ilman lämpötilan vaihtelun aiheutamat seosmuutostarpeet

Nyt kun on kokemusta parista 400 exc:stä, 450 exc:stä ja nyt 250 exc-f:stä mielestäni noi isot lekat ei ole niin ronkeleita kaasarin sädöille (tehoa on tarpeeksi...) kun taas tän pienen mosan saa terävämmäksi kaasarin optimoinnilla.

Kirjoittaja: TIMO VAINIOkyllä mulla ainakin toimii yamaha yz450f