Kierroslukumittarista vielä

Kirjoittaja: Ilkka LoponenAikaisemmin oli puhetta tuosta kierroslukumittarin kytkemisestä crossiin. No nyt hankin käytetyn skootterin kierroslukumittarin, johon oli kiitollisen selvästi merkitty + ja -, sekä pienen pähkäilyn arvelin löytäneeni liittimen myös pulssia varten, jonka päättelin perässä olevan diodin "suunnasta" tulevan puolan +napaan. Näin kytkettynä en sitä kuitenkaan saanut suoraan toimimaan, vaikka totesin teoriani pulssin napaisuudesta oikeaksi, kun naputtelin pulssijohdon päätä reippaasti akun +napaan niin sain "kierrokset" vähän nousemaan.

No tämä toimimattomuus johtunee siitä, että akku ja Honda ovat eri "piirissä" ? Eli kuuluuko minun liittää akun -napa vielä CR:n runkoon ? Vai ? En tätä uskaltanut koittaa ilman että kysyn asiaa ensin, koska näitten vehkeitten kanssa pelottaa aina noitten cdi-yksikköjen puolesta. Vm. 88 250 CR:ään kun ei välttämättä ole niin helppo löytää cdi-yksikköä, vaikka kaipa tuo aika monesta vuosimallista sopii.

Ile