ketjuista
28.11.2005 - 18:10
|
Kirjoittaja: jouni wallius
moron
olisin kysellyt ketjuista senverta et venyykö vanhat ketjut enemmän
kuin uutena.säädin ketjut ohjekirjan mukaan n.65 mm haarukasta mitattuna
ketjun alareunaan,sen laahaimen takareunan kohdalta.käytiin nyt pyhänä
ajamassa n.2h ja kejut veny niin et mitta oli jo .90 mm.käymme vielä ajamassa kun on keliä vanhassa lentohiekka montussa tääl hämeenkyrössä.taitaa olla vähän
myrkkyä ketjuille toi hiekka.ketjut ja rattaat on jo kuluneet mut ei ole vielä raaskinnu vaihtaa uusia.olen pessyt ketjut vesisuihkulla ja rasvannut ne sen jälkeen HP CHAIN LUBE.joku hondan paukkupullo.tais olla alta 10 ekee.
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKINiin ja morjesta vaan sinnekin. saatetaampa joskus törmäillä, koska sillä suunnalla poikkeilen harrastuksenkin merkeissä edelleen.
terveisin: se sama Timo
Kirjoittaja: Benny JukkalaKetjut ei veny. Niiden pituus kasvaa kulumisesta. Jos ketjut alkaisivat venymään, ne katkeisivat.
Kirjoittaja: Niklas Roihakulutuksen ansiosta ketjut istuvat "löysemmin" rattaiden päällä, jolloin ketju roikkuu enemmän, vaikka pituutta ei juuri ole tullut lisää.
Tuskin kuitenkaan yhden ajokerran jälkeen ellei 10 tuntia ole putkeen vääntänyt!
Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKIPaavo vainaa kummittelee unissani edelleen. Pääsiköhän ope taivaaseen ollenkaan? Pirunsarvet sillä kuitenkin pullisteli tukan seasta aina kun näki kurittoman tai kurittomuutta ajattelevan oppilaan. Se oli joskus -72 tai sinnepäin.
Nykyajan muksut ei tiedäkään, miten monipuolinen väline on karttakeppi joskus ollut.
Kirjoittaja: jouni wallius
kiitos vastauksesta
oliskohan ketjut voineet olla liian kireellä kuitenkin ja sit venahtaa noin paljon.
oletko muuten sama Timo Majamäki jonka kanssa olemme olleet samassa opinahjossa kyröskosken kansakoulussa marinin paavon karttakepin alaisina.?
että moron vain. t.jw
Kirjoittaja: TIMO MAJAMÄKIOlisko käynyt niin, akselin säätöihin jäi välystä, jotka ajaessa painui kiinni. Noin vauhdikas venyminen ei oikeen muuten tunnu selittyvän.
Käytit muuten ihan oikeaa termiä, termiä jota tämän lehden (paperiversion) tekniikkasivujen tekijä ei osaa käyttää. Taas kerran, ihan ammattilaisen suulla neuvottiin kiristämään ketju.
Saivarrellakseni: yleensä teknistä hilputinta säädettäessä, kiristysvaihe saavutetaan vasta kun välystä tai muuten vaan löysiä ei enää ole.
Toivottavasti kukaan ei lähde viivalle kiristetyin ketjuin ; )