kawasaki kx250f löi venttiilit solmuun.

Pyörä sammu kuin seinään ja arvelin et ei kannata enään pyöritellä konetta kun puristukset katosivat.
No tänään aloin tutkimaan ensiksi katoin jakoketjun ja jaon joka oli ok. avasin yläkerran ja huomasin että venathan siellä oli mäntään ottanut kiinni.
kysyisinkin viisaammiltani miten on mahdollista että solmuun meni 1 imu ja 1pakoventtiili.Kaiken järjen mukaan olisi mennyt joko molemmat pako ta imuvenat samalla. muutenkin tuo ihmetyttää kun jakokin on ollut kohdallaan. voiko venttiilin varsi ns, läpöleikata jolloin se ei ehdi männän edestä pois vaan osuu mäntään. hämärä homma eipä ole mulle ennen käynyt näin.

Foorumit

Teoriani nro1.
Kone käynyt joskus liian kuumaksi ja nokkarattaiden rymppäykset luistaneet.Sopivasti ylikerroksille mennessään venttiilit hipaisseet mäntää.Se miksi niitä on mennyt onneksi vain 2?...kone jäähdytyksen ja bensanvirtauksen epäsymmetrisyyden vuoksi ei käy tasalämpöisenä ja 2 jousista päästyneet lyhyemmiksi aiheuttaen venttiilien \"hitauden\"