kawasaki kx vaihde ongelma!

juu. eli löytyskö täältä mitään tietoa tai oisko jotain muuta aktiivista sivustoa jossa alan konkarit viihtyvät neuvomassa?
ongelmana kawasaki kx 125 -92 joka löi yhtääkkiä kakkosvaihteen jumiin ajossa.
käytin koneen auki ja vaihteistosta ei löytynyt muuta ku pöräyttäjän rajoitin tappi löysällä.
kone kassan ja sama homma. taas levälleen eikä mitään näkyvää vikaa näy...
mikähän mahtais olla vikana?
se "pyöräittäjähaarukka" kyllä toimii eli voisko olla siirtäjärumpu liian kulunu?
vai voiko sen sen vaihteiston kasata väärin ku hammasrattaita ei kuitenkaan oo akseleiltä käytetty irti.
onko sillä mitään väliä missä asennossa hammasrattaat on konetta kasatessa? reikiensuhde toisiin rattaisiin tai mikä vaihde kohdilleen kasataan?

Foorumit

juu oon käyttäny sittenki osan hampeista irti akselilta ku nehän tippu jo omia aikojaan jos kallistaa.
mihin asentoon ne pitäs laittaa???
toisessa akselissa on kaks akselin uriin laitettavaa hamppia nii niillä varmaan on väliä että mihin kohti hampin tapit tulee toisiinsa nähden??

Valittettavasti vaihteita voi kasata väärinpäin.

Jos näyttää siltä, että vaihteet ovat oikeinpäin. Vaiherumpu voi olla kulunut liikaa.

juu kyllä hammasrattaiden järjestys on oikea mutta mietin vaan ku samalla akselilla on ne siirttyvät rattaat jotka ei pyöri akselilla vaan sen mukana. että onko niitten asenolla merkitystä?
kun irrallaan konetta pyörittää ja va

Onkohan vapaasti akselilla pyöriväksi tarkoitetut rattaat kunnossa?
Joskus on hitsautunut akseliin kiinni.Siirtohaarukat ja niitä ohjaavat tapit eivät saa olla vääntyneitä.Tapit pystyy tarkistamaan vaikka levyn päällä pyörittämällä.

kakkohampin tapin näyttäs olevan hieman pyöristyneet...
eli mahdollista että nakkelee pois koloista eikä tartu muutenkaan.
vaihteet kyllä noin irrallaan pyörittelemällä toimii mutt aonko sitten ku ajaa nii tulee suuremmat rasitukset ja ongelmat sitä myöten.
pitää kokeilla vaihtaa nuo kaks hamppia ja varulta vaihorulla ja kokeilla kone kasassa miten käy.
mulla löytyy toinen alakerta josta saan tarvittavat ja olivat moitteettomassa kunnossa.
vielä ku joku rohkasis tuossa hamppien asentohommassa että miten läjätään vai onko mitään merkitystä noilla kahdella, samalle akselille tulevilla hampeilla jotka tulevat akselin \"pooreihin\".
pitääkö olla tapit samalla kohtaa vai?
hamppejen järjestys on kyllä tiedossa, mutta ne asennot?