kampiakseli honda cr 250

osaako kukaan kertoa mitä eroa on honda cr 250 kampiakseleilla vm 91 -92 välillä kun oem varaosanumero muuttuu seuraavasti

vm86-91 OEM osa numero 13300-KZ3-700
vm 92-01 OEM osa numero http://www.motosport.com/FI/dirtbike/oem-parts/HONDA/1992/CR250/CRANKSH…

tuota uudemman akselia tarjolla ebayssa paremmin. tietäis vaan käykö vm.90 lohkoihin???

entä miten tuommosen vanhan akselin tasapainoitus kun siinä reilua heittoa jo silmällä huomaa. kiertokanki varmaan vaihdettu jo useita kertoja että
miten on pysyykö tasapainossa enää vaikka saisikin kohdalleen?

Foorumit

Ei ole kampiakselista muuta tietoa kun sen verran että ProX saa akselia vm92-01
Kiertokanki käy vm.78-01.
Kampiakslein laakerit on samat vm.78-07 asti.
Kun taas huulitiiviste vaihtuu vuonna 91 erilaiseksi.

Jos meinaat akselin oikausua niin onnistuu ihan koti oloissa esim sorvissa heittokelloa mittaa limppujen heitot ja lekaa (kupari/lyijy) vaan kylkeen niin kauan jotta on toleranssisaan.
Sitä että pysyykö suorassa riippuu juuri tuosta kietokankgen tapin sovitteesta normaalisti omissa vehkeissä ollu 0,08mm mutta senhän ne mittaavat jos vaihdatat kangen jossain koneistamolla.

joskus tullut vastaan että jopa hitsattu kiinnipysymisen varmistamiseksi: http://www.iceroadracing.com/varikko/index.php?topic=786.54;wap2

kiertokanki vaikuttaa vielä hyvälle ja alalaakerin välys tolenransseissa.
mitattiin sorvissa heitto kampiakselissa on 0,2mm ja service limit on 0,05mm hondan manuaalissa,

ei kyllä vielä lekaa oo uskaltanu koittaa tasapainoitukseen =)

siis oikaisuun tarkoitin

Pehmeää lekaa vaan kylkeen ei tuohon juuri muuta vaihtoehtoa ole.. Tuo 0,05mm kuulostaa vielä aika isolta itse pyrkiny aina alle 0,03mm mitä suorempi niin sen parempi.
Oikoessa huomaa kyllä jos tapin välys ei enää hyvä (nytkähtelee siis liian herkästi).
Tuo hitsaus on yksi keino saada liios pitämään itse käyttäny omissa vehkeissä tapitusta saa vielä purettuakin akselin tarvittaessa.

Ihan mielenkiinnosta, mihin olet sen tapin porannut? Väärään kohtaan tehtynä sen saa katkeamaan siltä kohdalta koko akselin. En menisi ihan mutulla porailemaan.

Ei tarvi minua varten. Lähinnä vaan halusin tuoda ilmi että ottaa jonkinlaisen riskin jos tietämättä porailee pieniäkin reikiä väsyttävästi kuormitettuihin osiin. Voi tulla joku päivä puoli kampuraa lohkoista läpi.

kiitosta vaan!

täytynee koittaa pehmeellä lekalla oikomista koska kiertokanki tosiaan ois vielä kunnossa.
tuli kyllä tilattua toinen kampiakseli mutta jäis tuo sitten varalle jos onnistaa :)

Totta puhelet, Tappi vie pitävää/puristavaa pintalaa aina tommoselta puristeliitokselta joten ei sovellu joka paikkaan. Tuossa omassa 3 sylinterisessä 2T pikku koneessa käytän tappi (neliskanttinen) liitosta apuna jotta kiertymistä ei pääse tapahtumaan. Voin selittää tarkemminkin toteutuksen kuvien kera jos tarvis?