kakstahtisen raiskausta
20.5.2001 - 00:00
|
Semmosta vaan että mitä kaikkee rihkamaa pitää valkokilpisessä olla ettei poliisi-setä anna sakkoa. Ajattelin kato raiskata mun enskaa vähä kadulla (250 2-t). Eli se on jo valmiiksi kilvissä ja vukuutukset ym. on kunnossa(ollut "seisonnassa"). Siinä on ohjauslukko(joka ei toimi) ja virtalukko eikä sitte muuta. Valot ei toimi(vielä),ei äänimerkkiä,nopeusmittaria,vilkkuja,peilejä,rekisteriotteen vaatimia kuristuksia...
Valot nyt tietysti on pakko saada kuntoon,mutta entä vilkut,äänimerkki ja nopeusmittari? Kuristuksia en kyllä pistä.
Foorumit
- Kirjaudu tai rekisteröidy kirjoittaaksesi kommentteja
Kirjoittaja: visa valkeajärvivilkkuja, peilejä eikä nopeusmittaria tarvita, mutta äänimerkki täytyy olla!!! kaikki on pelkkää tosiasiaa.
Kirjoittaja: miten pitäs säätää pyörää että se kestäs katu ajoo?
Kirjoittaja: Petri RaappanaItselläni on -84 mallinen Husse WR430 ilman vilkkuja ja peilejä. Asian varmistamiseksi soitin ajoneuvohallintokeskuksenn josta kerrottiin seuraavaa: "vilkkuja ja peilejä ei tarvitse olla mikäli pyörämalli on tyyppikatsastettu ennen 1.1.1984. Omani oli tyyppikatsastettu joskus 80-luvun alussa ja ilokseni AKE:sta ilmoitettiin, että näitä varusteita ei tarvita. Soittakaa siis AKE:en ja ilmoittakaa rekisterinumeronne niin asia selviää varmasti! Huomatkaa, että vuosimalliltaan uudemmatkin pyörät voivat olla tyyppikatsastettu jo ennen ko. päivää.
Kirjoittaja: henry lignellJa sitten muistat että takalokaristasi löytyy alkuperäinen ( peltinen ) rekisterikilpi.
Kirjoittaja: Kova LakiAsetus ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista
7 luku
107
Kirjoittaja: Speedy GonzalesJoo, poliisi-setien sakottaminen on enemmänkin kiinni siitä miten sitä ite ajelee. Asvaltilla sladittelu ja keuliminen on ihan kivaa, mutta jos poliisi-setä sen näkee, ensin tutkitaan pyörä, ja jos siitä ei löydy sopivaa vikaa joka esim keulimisen aiheuttaa, todetaan vian olevan kuljettajan päässä ja sakko on sitten sen mukainen. Sanoisin kyllä että mantsapyörä on omimmillaan maastossa ja kaupunkiliikenteessä pintakaasulla röpöttely ei kyllä kauaa jaksa kovin suurta nautintoa antaa. Siis jos keuliminen jne. jätetään sakkojen pelossa pois =)
Kirjoittaja: Tempe KTuohon H-D juttuun: Vilkkuja ei pyörässä tarvita, jos pyörä on laitettu rekisteriin ennen 80-luvun alkua, jolloin tuli voimaan vilkut vaativa laki. Saman pätee äänenvaimentimeenkin, pakoääniä rajoittava laki tuli voimaan joskus 50-luvun loppupuolella ja jos pyörä (tai sen paperit) on peräisin ennen tuota ajankohtaa, saa pyörällä ajella vaikka suorilla putkilla, ilman mitään äänenvaimenninta. Tästä syystä erityisesti 50-luvun alkupuolen H-D pyörien paperit ovat haluttuja H-D väen keskuudessa, laitetaan uudesti rakennettu pyörä liikenteeseen vanhoilla papereilla, niin voidaan ajella ilman äänenvaimentimia. Nopeusmittarista en tiedä, jostain kuulin että se pitää olla, mutta sen ei tarvitse toimia.
Kirjoittaja: pirhonen osmoJoku aikanaan väitti että vilkut ja muut pitää toimia, mutta ei ainakaan poliisi niistä välitä, näkyy nimitäin liikenteessä aika paljon h-d:tä joiden kuskit huitoo kädellä suuntamerkkiä ja on ollut kaverillakin kilpaenduro tiekäytössä ilman vikkuja, peilejä, äänimerkkejä ym. eikä poliisi niistä mitään ole sanonut vaikka on pysäyttänytkin. Kun valot pelaa niin eikun menoks.
Kirjoittaja: Jarppa HuoltomiesValot kuntoon ,myös jarruvalot,vilkut,peilit,äänimerkki, tarpeeksi pitkä roiskeläppä taakse,mahdolliset heijastimet,äänet hiljaiseksi (ei kiinnitä huomiota niin paljon).Kilpa enduroissa pitäisi olla samat varusteet kuin muissakin pyörissä ,kun niillä liikutaa liikenteessä (ei kilpailussa).Joo ja sitten normaalia ajoa ,eikä keulimisia tai muuta näyttävää !?.Muista myös ettei väärissä säädöissä oleva kone kestä kovaa katuajoa.Hyvää kesää !.