jousituksen säädöt

Kirjoittaja: säätelijäVoisko joku valaista esim. takapään säädöistä.mitä säädetään jousen alapäässä olevasta ruuvista ja mitä yläpään ruuvista jotain perus säätöohjeita olis helpompi yrittää säätää jos tietäis perusteet.

Kirjoittaja: Tero NuppiKannattas varmaan perehtyä hiukan ohjekirjaan! Helpottaa ajamista huomattavasti!

Kirjoittaja: Nimim.Entäs etupääsä???

Kirjoittaja: kokeneempi kuskimoikka
mitä pehmeempi etupää on sen parempi esim: mastossa pitää olla pehmeä joo

Kirjoittaja: JH VentoIkälopuissa pyörissä kuten -91 CR:ssä alhaalta säädetään puristusvaimennusta, mutta ylhäällä olevista "säätönupeista" tyhjennetäänkin teleskooppiin muodostunut ylipaine (ilma). Paluuvaimennukselle ei siis ole pikasäätöä lainkaan.

Kirjoittaja: säätelijäpaljon kiitoksia

Kirjoittaja: taivalmaa janneAlapäästä säädetään ulostulovaimennusta ja yläpäästä sisäänmenovaimennusta. Jos satula potkii persuuksille lisää ulostulovaimennusta. Mikäli pumppu menee haitareissa vain kasaanpäin on vaimennusta liikaa. Jos takapää pomppii kuin kengurukeppi, vaimennusta on liian vähän. Anna ammattilaisen säätää ja herkistää kerran malliksi, niin ainakin tiedät miten pumpun pitäisi toimia. Hyviä ja edullisia pajoja on esim. "Huoltokaksikko" Jämsässä.

Kirjoittaja: KTM 200Ainakin KTM:n etupäässä alhaalla olevista ruuveista säädetään sisäänmenovaimennus (kierrä ruuvia "kiinnipäin" ja sisäänmeno jäykkenee, kierrä ruuvia "aukipäin" ja pumput painuu pohjaan herkemmin). Yläpäästä säädetään samaan tapaan ulostulovaimennus (rebound). Tämä pätee KTM:n muissa on ehkä eri tavalla, esim. TM jossa toinen putki on sisäänvaimennus ja toinen ulosvaimennus (säädetään vain yläpäästä).