Jäykät etuiskarit

Kirjoittaja: MATTI TUKIAVaihdoin ensikertaa öljyt ja stefat Showa-etuiskareihin. Tein toimenpiteen käsikirjan mukaan , käytin kymppiöljyä kirjan mittataulukon mukaan ja ilmasin niinkuin pitikin. Pyörä kasaan,stefat pitää hyvin mutta-keula on todella jäykkä. Säädöt tällä hetkellä ihan pehmeällä ja tuntuu että se on paljon jäykempi kuin ennen huoltoa kun säädöt oli jäykimmällä. Onko kokemuksia? Onko mahdollista että kylmät ilmat ovat vetäneet öljyt jäykiksi tai että uudet stefat vaikuttavat asiaan ennenkuin ovat sisäänajettu..?

Kirjoittaja: LASSE SOINILAKeula saattaa jumittaa jos vetää alemman kolmiokappaleen liian kireälle momentit on yleensä noin luokkaa alempi 15nm ylempi 30nm tarkista manuaalista tai jostain

Kirjoittaja: JARKKO KAINULAINENSaatko laitettua etupyörän akselin käsin ilman työkaluja pohjaan asti paikalleen? Jos et, niin putket ei ole suorassa tai samalla korkeudella. Varmista, että yläkolmiot on kohdallaan ja oikeissa momenteissa ja sen jälkeen viimeistele asennus kiristämällä etupyörän akseli ja 10mm pultit oikeaan momenttiin ja oikeassa järjestyksessä. Itse kiristän siten, että ensin oikean puolen 10mm kiinni, sen jälkeen akseli oikeaan momenttiin, 10mm pultit auki, paljon keulan pumppausta sekä etujarrua että betoniseinää vasten ja sen jälkeen kiristys vasen 10mm pultit ja oikea 10mm pultit. Ja muista oikeat momentit, löytyy ohjekirjasta. Hienostuneempia ohjeita löytyy tältä foorumilta hakemalla.

Kirjoittaja: JARKKO KAINULAINENNiin ja jotkut tarvikestefat ja öljyt ei toimi aina yhteen. Voi stefat turvota ja mennä keula jäykäksi. Jos silmät kiinni painamalla et huomaa mitään kynnystä, ennen kuin keula alkaa laskeutua, niin tästä ei ole kyse.

Kirjoittaja: Joni PykäläinenTaitaa Harrin opit olla porukalla luettuna :D...

Kirjoittaja: EERO HUUSKONENKyllä niillä ajaa voit, mutta jos tuntuu ajaessa liian jäykiltä niin vaihda ne 5:n öljyt siihen keulaan.

Kirjoittaja: JOONAS KOKKOmatti: siis ei niitä pultteja, vaan ne joilla etupyörän aksila lukitaan. molemmilla puolilla 2kpl. 10mm kannalla olevia pultteja. joko ymmärsit?

Kirjoittaja: MATTI TUKIAno nyt,sori-oon blondi =D

Kirjoittaja: Jani MielonenOnko nuilla T-kappaleiden pulttien momenttilla joku suurempi merkitys? Jotain haittaai jos ne on liian kireällä?

Kirjoittaja: JOONAS KOKKOavaa iskarin alapäässä olevat pultit, joilla kepit lukitaan akseliin kiinni. sitten painat keulan pohjaan ja käsket kaverin kiristää ne pultit. tällä varmistat sen että iskarit on suorassa.
ja pistä vielä t-kappaleiden pultit oikeaan momenttiin

Kirjoittaja: MATTI TUKIAJos iskareiden alapäässä olevat pultit avaa niin eikö silloin valu öljyt ulos? Vai olenko ihan väärässä?

Kirjoittaja: TUOMAS NIEMINENVOI OLLA ETTÄ SIELLÄ KEULASSA ON OLLU VITOSEN TAI KAXPUOLIKKAAT ÖLJYT ENNEN.

Kirjoittaja: TIMO VAINIOminulla ainakin vitosen öljyt showan keulassa

Kirjoittaja: MIKAEL NYLUNDHuolsin

Kirjoittaja: MATTI TUKIAJuu kyllä ne putket tasaisesti liikkeelle lähtee ja huollon yhteydessä tarkastin suoruuden ettei siinä pitäisi olla syy. Ilmeisimmin olisi vaan täytynyt laittaa köykäisemmät öljyt. Onkohan iskareille vahingollista ajaa nyt sisällä olevilla öljyillä vai pitäisikö vaihtaa suosiolla vaikka vitoset sisään?Ajaminenhan itsessään kärsii jos on liian jäykät iskarit mutta enemmin vaivaa jos se on haitallista itse iskareille...