HYVINKÄÄ MM: Mitä haluaisit kysyä Luongolta?

OFFROADProlle on varattu haastatteluaika Luongon kanssa Hyvinkään MM-varikolla lauantaina kello 10:30. Meillä on jo omalla listallamme kysymyksiä, joihin haluamme vastauksia häneltä. Mutta haluamme myös kuulla, mitä te lukijat haluaisitte tiedustella Luongolta liittyen motocrossin MM- ja EM-sarjoihin?

Uutinen: HYVINKÄÄ MM: Mitä haluaisit kysyä Luongolta?

Foorumit

miksi MX:n MM-sarja on suljettu, eikö kaikkien parhaiden pitäisi olla mahdollista päästä karsintoihin. Ennen oli rahapalkinnot ja matkakorvaukset, nyt ajajat joutuvat maksamaan. Miksi sarja on näivettynyt, vajaat puomit, miksi ei MM-luokkaa 125 cc?

Siinäpä ne oli munkin ajatukset kiteytettynä.

maistuuko herralle saariosten pizza vai mikä on johtajan mx lounas millä pysyy aina kuosissa.siinä se tärkein tais olla? ja ajaako ukko itte enää millää kikottimella takapihan grillinympärillä?jep. t kale

ainii eihän toi nyt liittynytkää vissii tohon gategoriaan kysymksiä,siis unohdamma sen.kiitos.ja hyvää kisaa suomalaisille koville kuskeille tsemppiä.

Kävin katsomassa katsastusta ja en ollut uskoa silmiäni äänimittausta seuratessani.Kuskit ja mekaanikot sinkoilevat edestakaisin repussa erivaimentimia, josko tällä tai tällä saisi tiputettua 1kpl desibeliä ??
Onko MP-ihmisillä erilaiset korvat kuin autourheilupuolella , vai miksi siellä ei esim F-1 ole ääniongelmaa ?
Kuinka putkisto-ja vaimenninvalmistajat voivat siirtää huonostitekemänsä työn seuraukset kuskien ja tiimien
harteille ? Jos ehdoton raja pitää olla, miksi järjestäjä ei toimita leimattuja putkia ja sillä selvä.
On todellista Farssia kun aikuiset miehet tunkevat erilaisia "virityksiä" vaimentimiin ja ilmanputsarikoteloihin , saadakseen yhden desibelin äänenylityksen kuriin ja sitten startissahan niitä ei tietenkään ole.
Jos olisin KIMI RÄIKKÖNEN junailisin yhteisen lakon asian tiimoilta, sillä joku raja Vit,,,,lullakin pitäisi olla.
Sama näytelmähän käydään muös enduropuolella, joten eiku lakkoon tai AUTOILLE samakohtelu,
Olisi tässäyhteydessä hyvä muistaa miksi vimentajat aikoinaan tulivat , ja sehän on OK. mutta kuka keksi
armottoman pilkun nu...suttelun. Täytyy olla jotenkin kieroutunut ajatusmaailma joillakin. Voisikohan sieltä
Formulapuolelta saada asiallisempia päättäjiä mp-puolen hommiin. Pistä KIMI asia kuntoon , vanhan spoorifyllin päähalkeaa kun seuraa tota äänimittauspelleilyä, ja montaa muutakin se kyllä syljettää , mutta ei uskalleta sanoa ääneen.
Hyviä kisoja toivottaen seppo i. manninen

Pakko jatkaa edelliseen , jotta ei jäisi siaa höpöhöpö vastauksille . Oletan ja toivon asian tulevan ainakin puheeksi jossain foorumilla jälleen kerran ,eli vastaushan on että kuinka ympäristöluvat ym pakottavat toimintaan jotta äänet saadaan kuriin. Huono vastaus.!
Eihän niitä extra tilkkeitä siellä putkissa ole kun startti tapahtuu , eli vähän ryhtiä ja kissa pöydälle.
Löytyykö toimittajalta "munaa"uskallusta alkaa vaatimaan oikeita vastauksia sen iän ikuisen vihreidenpelon
siaan.Voisitte vaikka kysyä, ympäristöviranomaiset tehtäviensä tasalla kuluttaessaan veronmaksajien rahoja
pilkun viilailuun , kun samaan aikaan olisi oikeaa tehtävää , vaikka tapaus Heinola eilen, tai uudet ydinvoimala
luvat.Meillähän tulee olemaan Euroopan eniten ydinvoimaa suhteessa, mutta huonopuoli tulee olemaan EU.n tulevat saasteverot jotka enenevässämäärin kohdistuu myös ydinvoimaan tulevaisuudessa, eli kun Saksa ja Ranska haluaa myydä aurinko ja tuulivoimaa , jota taas tullaan verottamaan vähemmän.
Nyt joku kysyy että mitä toi tähän kuuluu , mutta sehän kuuluu paljonkin, jos pystyy ajattelemaan enemmän kuin onko 114desibeliä vai 115. Meillä on nimittäin 20vuodenpäästä ydinvoimaloita , joiden sähköä ei kukaan osta, mutta veronmaksajat maksavat niiden rakentamista seuraavat 50v.Sitten kysytään , miten helvetissä näin on päässyt tapahtumaan,?? no mutta no mutta kun piti saada ne motskareidenäänet ja harjoitteluradat kiellettyä , ei jäänyt aikaa ajatella elektroniikkaromua eikä paljon muutakaan , kun siltä suunnalta tulee vastustusta, päätimme lyödä mp.väkeä se on niin mukavan helppoa.
terveisiä kaikille ajatteleville täältä Kärkölästä ja hyvää kesää pikku vuodatuksesta huolimatta
terv.seppo i. manninen

Jostainhan noiden äänien kanssa on lähdettävä ja kohta jokaisella radalla vaaditaan reaaliaikainen melumittaus. Silloin voidaan siis luopua esikatsastuksen pelleilyistä, vaan radan varressa on jatkuva melumittaus joka vielä yksilöi kovaääniset pyörät. Näin on helppo poistaa ne kovaääniset pyörät radalta ja täyttää ympäristöluvan vaatimukset.
Mikäli joku radan ylläpitäjä on kiinnostunut tälläisestä systeemistä radalleen, niin voi ottaa yhteyttä osoitteella info@teamlaine.fi

Kisojen onnistunut markkinointi sai aikaan huippumäärän katsojia. Pystyisikö kotimaan sisäisissä kilpailussa käyttämään jotain pakettia mikä toimisi? Joko järjestäjää tekemään asian tai sitten palveluna ostettuna. Nyt olisi ehkä oikea aika kun laji on nosteessa katsojat kiinnostuneet.

kyllä minä ihmettelen mihin on nykyään mx pyöristä äänet kadonnu mm kisoissa..enne oli sentää fiilistä ku mopoist lähti sentää ääntä mistä tulee itelle ainaki fiilistä ja nyky peleistä kun kuunteli,ni on niin vaisut äänet että jos tosta vielä pannaa ääniä kuriin niin sama ku ajais sähkömopoilla noita kisoja..mutta kaikki hyvähän aina pilataan..muuten hyvät kisat ,mutta kunno pöntöt takas käyttöö.täytyy laittaa vihreille adressii menemää et mun korvat saastuu liian hiljasesta krossimopon äänistä..tai sitte täytyy ostaa ostos kanavalta mummojen salakuuntelukuulokoje et kuulee ens kerralla ees jotai muutaku suhinaa.t kale

Tuon äänirajan alenemisen ymmärrän ja sulatan. Crossiradat on yleensä päivittäisessä käytössä ja asutuksen/mökityksen ulottuvilla. Selvähän se on että formula- ja esim. kiihdytyskisoissa ääntä on enemmän kun on hirmuset tehot koneissa. Olisi hienoa jos MM:ssä Mx1 ja Mx2 kärki ajaisi yhden lisäerän keskenään.