Hyvät ja Halvat tarvikeosat

Havaitsin männä aikoina notta pukannu välystä aikalailla iskarin linkkuihin , mietin ettei hätiä mitiä vaan paikalliseen mopoputiikkiin tilaamaan hilpettä & käikälettä notta sais turhat väljät poikkeen.........pojat puhunu notta tiukka olla pitää.
No sain kymppitiimin hilppeet tilailtua ja kotio ja eiku remontin korjuuseen.....mutta notta ja tuota ku noita hämmästeli niin näytti että neula puuttuu joka laakerista......ja olivat sentään made in Taivas... vai mikä se nyt oli .........piti pähkäillä et pitäähän laakerissa olla välys ......mutta olikohan orkkiksissa pari vuotta renkutetuissa ja hiekkaa syöneissä liian pieni välys kun näissä uusissa kymppitiimiin Taivaanlahjoissa on uutuuttaan isommat väljät..........osashan ne kertoo toki mopokaupassa kertoo että pitää sopia rasvaakin, mut kun laaturasvaa ei raaskis köyhä älyttömästi törsää ? mitä teen ja minkä ihmeen takia ...oon koittanu naulasta fiilaa laakerin neulaa muttei taho onnistuu ja tahtoo alkaa usko ,taivastuotteisiin rapistua, mitä ootta mieltä , pitääkö hankkia oikeita osia & laakereita ?

Foorumit

Kokeilin mielenkiinnosta kymppi teamin laakereita kotarin takaiskariin tuossa joku aika sitten ja kyllä kasauksen jälkeen kunnon vassuilla paketti oli ihan timmi mutta 1h enskaa/crossia ni aivan paskana ylä ja alapää eli en kyllä suosittele kellekkään...

Ite hain kotariin iskarin alapäänlaakerin ja stefat ihan normi laakerikaupasta ja on kestänyt ihan hyvin crossii.
Ja yhden KTM laakerin hinnalla saa vaihtaa vaikka 3 kertaa tollassen laakerikaupan laakerin sinne iskarin alapäähän...

Omat kokemukset muutamien linkkujen remppaamisesta ovat sellaisia, että jos linkun päästää huonoon kuntoon, ei siitä saa täysin välyksetöntä muuta kuin vaihtamalla kaikki osat uusiin alkuperäisosiin. Myös pultit, prikat ja mutterit on vaihdettava. Linkkua rasvatessa kannattaa myös ehdottomasti kiristää paikat oikeisiin momentteihin. Väärät momentit rikkoo puslia ja tekee laakereista väljät todella nopeasti.

Kotarin iskarin alapään laakereita olen myös vaihdellut pariin pyörään ja muistaakseni se alkuperäinen kotarin iskarin alapään korjaussarja ei maksa tarvikelaakeria ja stefoja enempää.

No kyllä siinä oli kuitenkin parinkympin luokkaa se ero..
En nyt muista paljon kotarin sarja maksaa ja tarkkaan en muista mitä laakerikaupasta maksoi osat mutta muistaisin että siinä oli 20-30

Tossa on yksi vanha ketju tosta aiheesta:

http://www.offroadpro.net/forum/topic/3981

Muistelen maksaneeni alkuperäisestä korjaussarjasta tingattuna noihin aikoihin ~32 euroa, kuparilaakeri oli muistaakseni 20e kieppeillä ja stefat jotain 3e kpl. Niin ja ne sivupuslat olisi joutunut silti ottamaan vanhasta. Alkuperäistä vastaava teflonlaakeri olisi pitänyt laakeriliikkeestä tilata ja se olisi tilattuna maksanut enemmän kuin koko korjaussarja.

En tiedä mihin hinnat ovat tuon jälkeen muuttuneet kun myin viimeisen porkkanamopon viime kesänä.

Vilkaisin hintaa Baumschlagerilta ja näytti olevan ovh 36,90e alkuperäiselle korjaussarjalle. Kai siitä jonkun euron saa vielä tingattua.