Huqswarna 300 WR kokemuksia?

Kiinnostaa tuollainen pyörä, onko minkälaisia kokemuksia? Pääsisikö jonkun pyörää testaamaan?

Foorumit

Mulla ei tuollaista ole, mutta pari tuntia ajettu WR250 löytyy. Muuten kuin koneen osalta taitaa olla identtinen. Olen ihan tyytyväinen laitteeseen, vaikka yleinen laatuvaikutelma on kyllä huonompi mihin olen monessa muussa merkissä tottunut. Lisäksi voisi mainita melko raskastoimisen vaijerivälitteisen kytkimen, joka europyörässä alkaa olemaan muinaisjäänne historiasta.

No niin, täytyy nyt koneelta kirjoittaa lisää Husse-kauppiaiden kauhuksi. Nämä ovat tietysti vain yhden kuluttajan subjektiivia huomioita, joten eipä näitä tarvi sen kummemmin noteerata, jos eivät miellytä...

Noista laatuasioista voisin mainita seuraavia:
- Muoviosissa ja niiden sovituksissa puutteita. Esim bensatankin viimeistely korkin "alla". Tiivistepinta ja täyttöaukon sisäpinta todella ala-arvoisen näköisiä. Ei kuitenkaan vuoda, joten mitäpä pienistä?
- Linkuissa välystä mielestäni vähän liikaa heti uutena (plussaa tosin parin linkun laakerin rasvanipasta)
- Takaiskarin paluuvaimennuksen säätöruuvi linkun takana siten, että mahdoton säätää ilman jonkun linkun ruuvin irroitusta tai todella erikoista itsetehtyä avainta.
- En huomannut heti, että ketjunohjuri ei ollut oikeassa linjassa takarattaan kanssa ja sen johdosta ketju ehti ekalla ajokerralla "syödä" alumiinista takaratasta sisäreunasta jonkin verran.
- Käynnistyspoljinhan tässä on samanlainen kuin se on ollut tässä pyörässä sen viimeiset runsaat 20 vuotta. Eli sen muoto, sijoituskohta ja liikerata aiheuttavat sen, että käynnistäminen vaatii kunnon monottamista.
- Kytkinvaijeri ottaa levossa ollessaan sylinteriin (läppäventtiilin kiinnitysruuvin korvakkeeseen). Tuon saa pienellä viilaamisella toki korjattua eikä toi niin paha ole (vaikka voi se saada vaijerinsäikeen tuosta kulumaan poikkikin), mutta ärsyttävä pieni laatuasia kuitenkin.
- Kytkinvaijeri(n kuori) menee myös ärsyttävästi just öljyn täyttöaukon editse.
- Ohjekirja on aika ala-arvoinen. Ei sisällä mitään kovin hyödyllistä tietoa, englannin kieli on todella huonoa ja se toimitetaan muistitikulla sähköisesti. Ihan kiva, mutta ainakin mulla se tikku oli korruptoitunut.

Siinäpä noita, joita olen tähän mennessä huomannut. Voi olla, että jotakin unohtuikin. Eihän noi loppupeleissä kovin fataaleita ole ja monet saa korjattua tai tosiaan eivät varsinaista käyttöä suuremmin haittaa. Ja kuten sanottua, olen mä silti ihan tyytyväinen hankintaani.

kiitos vastauksista. Lähinnä myös tuo teho/vääntö sekä yleisesti pärjäisikö ensikertalainen Päitsillä tuollaisella pyörällä? Tavoite ajaa Päitsin ympäri... Metriäkään en ole spoorissa ajanut, mutta eiköhän se harjoitus tuo tulosta tässäkin lajissa. 2013 varmaan pienempiä koitoksia ja 2014 Päitsin ympäri Hussella?