Huoltopaikkojen osoitteet

Kirjoittaja: KARI KUUSISAARIOlisikohan mahdollista esim. Päitsin reittikarttaan merkitä huoltopaikkojen OSOITTEET, joita voitaisiin hyödyntää nykyaikaisilla GPS-laitteilla? Taitaa aika monesta huoltoautosta löytyä tuo kyseinen laite ja olisi hieman helpompaa kurvailla oikeaan paikkaan nopeinta reittiä käyttäen. Luotan kyllä omien huoltomiesteni suunnistustaitoon ja kokemukseen, mutta aina on kisoissa mukana ensikertalaisiakin.

T:Kari

P.S. Tää oli sitte PV:n idea, kun sillä on se GPS......

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOOn se masentavaa, että tulevaisuuden DI:t on Miika tuolla tasolla.
Olen kuunnellut neuvoja kymmeniltä ihmisiltä, testannut niitä koko talven kisat, ja valinnut niistä itselleni sopivimmat. Sinun iän ikuinen naljailusi ja viisastelusi, vielä kun taustalla uskot tietäväsi kaiken muita paremmin, on naiivia ja naurettavaa.

Jos haluat ravitsemusterapeutin näkemyksen 14h kestävän urheilusuorituksen proteiini- hiilihydraatti- yms. saannin tarpeesta, ota ystävällisesti yhteyttä sähköpostilla, voin lähettää sinulle kopion suosituksista.

Miten nämä tarpeet sopivimmin tyydytetään, on hyvin yksilöllistä. Toinen sanoo, että oksentaisi jos söisi pizzan tai makkaran kisan jälkeen. Joillekin taas sopii ihan hyvin ja pelkillä litkuilla käsivarret on kipeenä seuraavana päivänä.

Kirjoittaja: Miika SavoNo joo kukin syököön mitä elimistö tarvitsee. Joku on tottunut, että kahvia on saatava. Toiset taas alkomaholiin (ei välttämättä liity ajamiseen mitenkään). Ja onhan toki tupakkataukokin kunnon nikotinistin päästävä pitämään vaikka kesken urheilusuorituksen...
Se näistä ruokavinkeistä sitten! Tulipahan sitten taas puhuttua seinille. Ei kannata väkisin uskoa. Voihan sitä syödä mitä vaan jos oikein uskoo ruoan sopivuuteen urheilun aikana. Eri asia on millä tasolla touhutaan ja mitä kroppa vaatii minkäkin tasoisen suorituksen saavuttamiseksi. Sirkku tekee tavallaan, neuvoo kuka mitä tahansa.

Kirjoittaja: Kees van NiftrikNo nyt se pappa paiskas pitkästä aikaa oikein kovan luokan parannusehdotuksen Päitsin järjestelyihin! Joko voi ennakkoilmoittautua? Saako ottaa pari pari biseetä alle, kun pelottaa se Pleikan vauhti?

Kirjoittaja: TOM NORDMANRaitilan visiossa on paljon ideaa. Kuskit kenellä olisi GPS + puhelin voitaisiin laittaa reaaliaikaiseen seurantaan esim. www-palveluun. Näin kilpailun kulun seuraaminen olisi varsin jännää kun jokaisen kuskin tarkka paikka ja epävirallinen MK-aika olisi kaikkien tiedossa samaan aikaan. Lisäksi paikannus lisäisi merkittävästi avunsaannin nopeutta onnettomuustilanteessa. Tästäkö Benefonille uusi promo-mahdollisuus 8>)

Navigointiin GPS sopii kyllä paremmin huoltojoukoille, sillä onneksi kuskien reitti on viitoitettu. Ne jotka haluavat yllättää huoltojoukkonsa ja helpottaa heidän eleämää voivat hakea GPS pisteet ennen koitosta: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?lang=FI

Raitila unohtaa kyllä visiossaan erään tärkeän asian. Pleikkarilla tapahtuva Päitin kiero on myös luontoystävällisyyden lisäksi merkittävästi paljon edullisempaa kuin oikea reality-päitsi.

Tsemppiä kaikille valmisteluihin!

- Tom

Kirjoittaja: Pentti RaittilaOn paljon ehdotuksia: GPS paikantimet autoihin, kännykät kuskeille joissa on samat vehkeet. Teen nyt sen oikean lopullisen ehdotuksen: Pelataan koko Päitsi Pleikkarilla kotona. Ei kulu luonto, ei ole pahoja ääniä, ei tarvita huoltoautoja, eikä mitään muutakaan ympäristöä häiritsevää. Siitä vaan koko suku mussuttamaan yhteishuollon eväitä tietsikan ääreen koko viikonlopuksi. Tulokset voi sitten laittaa Telkkariin ihan kuin viimeviikonloppuna: Kuvat Mäntsälästä viime kesältä, ja juttu Ruotsin talvi MM-kisasta. Tyhmä kansa katsoo, jotta olipas nyt heinosti järjestetty Päitsi kun ei kuulunut mitään surinaa mistään. Visio ;)) Pappa

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTORiippuu siitä mikä on sun mielestä kowa kuski.
SM 3:n sakkiinkin popsii mikrolämmitettyä RUOKAA päitsillä, sulla on tiedoissas Miikan kowunen aukko ;-)
Ainakin oma mahani alkaa murjottaa siirtymällä kun on nälkä, sitä ei geelit poista.
Meinaan syödä 3 kertaa LA aikana Curry-kanaa ja riisiä, lämpimänä, ja ohessa iso lasi maitoa. Päälle kupillinen kuumaa piristettä.
Ja ihan pottaa meinasin käyttää, sä voit ruikkia vaikka housuus jos tykkäät!

Eikä tosiaan mene maha sekaisin vaikka syökin, ajoin juuri 77km/3:32h spoorissa, auton ratista auton rattiin 3:45h. Söin välissä kahdesti hotkimalla ja litkin 1,5l nestettä. Eli vähän turhaa maalailla tuommosia kauhuskenaarioita kokemattomammille, vaikka sulla menisikin niin ei kuitenkaan kaikilla.

Kirjoittaja: Miika SavoSirkulle ruokatankkaukseen:
Kyllä vaan ne kowat kuskit ajaa sen 3 ajopäivää ilman lämmintä ruokaa... Kunnon lämmin ruoka syödään ainoastaan kisapäivää ennen ja jälkeen. Ihme kun et tätä vielä tiennyt vaikka paljon muuta kyllä...
Jos jotain lämmintä syötävää aiot vetäistä kesken päivän, suosittelisen sen ottamista nestemäisessä muodossa esim. lämminkupit tmv. Itse käytän kisoissa limapusseja, energiapatukoita, banaania, pilttiä ja jogurttia. Lämmin ruoka voi pistää mahan pahasti kiertämään. Missäs välissä meinasit vessassa käydä vai aattelitko vetästä reteesti pätkää ennen perinteiset "riukup**kat" männynjuureen?

Tästä ravintotankkauksestahan oli yhdessä keskustelussa jo aiemmin paljon vinkkiä. Mun mielestä se kannattaa jokaisen ravinto-opastusta kaipaavan lukea.

Kirjoittaja: Jouni KoutonenKari Kuusisaaren 7.2.06 kysymykseen vastaus ja muillekin tiedoksi:
Päitsin huoltopaikat ja niiden osoitteet GPS paikannusta varten kuljettajat saa katsastuksen yhteydessä jaettavan kilpailijamateriaalin yhteydessä.
Ja jotta löytäisitte lähtöpaikalle se tiedot on Vantaan Vauhtikeskus Motocross radat,
Katriinantie 31, Vantaa.

Kirjoittaja: JESSE SANDENEikös niitä huoltopaikkojen tietoja yms. vois postittaa muiden papereiden mukana, niin vois tutustua etukäteen.

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANOlen samaa mieltä, että ensikertalaiselle yhteishuolto kannattaa ottaa, oma huolto tukemaan sitten lisäksi. Vaikka sillä on hintaa, niin kuitenkin.

Kirjoittaja: JARI WALLENIUSKokemuksia on siis vain omasta huollosta ja huoltamisesta. Mikälin yhtään epäröisin omia huoltojoukkoja ja ajaisin (päitsin ylipäätään;-) ) harrastusmielellä, ottaisin varmaankin yhteishuollon..

Kari Wallenius

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONiin no, oli miten oli niin meikäläinen ei ainakaan tuollaisella huollolla tee yhtään mitään. Sama kuin maksaisi 150e bensasta 320e.

Kirjoittaja: JARI WALLENIUSPitää muistaa laskea auton bensan lisäksi tuulilasin uusiminen ja muu kuluva ;)

Plussat yhteishuollolle:
+ekologisempaa
+turvallisempaa
+varmasti oikealla paikalla
+varmasti bensaa/syötävää/työkaluja/tarvikkeita
+kohtuullisen hintaista
+ei tarvitse kokeneita huoltomiehiä (mieluummin ajan kuin huollan yhden huoltoreissun perusteella)

Miinukset:
-ei voi "valmentaa" huoltomiehiä siitä mitä kiiressä tarvitsee ja missä järjestyksessä
-ei omia osia mukana silloin kun niitä tarvitsee (Murphyn lain mukaan)
-edellinen pätee myös varusteisiin
-tarjottavat eväät/juomat kokeiltava etukäteen (nimim. vatsa ympäri päitsillä on melko raskasta)

- omien huoltomiesten huolto- ja korjausvinkit ovat kullanarvoisia silloin kun väsyttää
- omien tsemppareiden puute

Eipä sitä lämmintä ja kovin kiinteää päitsillä kaipaa syödäkseen. Ei välttämättä mene alas helposti ja tunkeminen aiheuttaa vaan yökötystä pätkillä. Kuuma mustikkakeitto tms. riittää lämpimäksi banaani/patukka/urheilujuomien lisäksi päivän aikana.

Aikatauluihin kyllä kannattaa tutustua hyvin etukäteen, sekä huollon että kuskin. Itse on tullut mokailtua sekä kuskina, että huollossa kun kiirehtii suotta (kuluttaa sikana renkaita) tai ottaa väärän välin letkeästi. On hyvä jos huolto osaa kertoa arvion siirtymien ajasta, nimittäin välillä saa ajaa aivan yksin, eikä ole helppo arvioida oikeaa nopeutta AT:lle ehtimisen kannalta. Etenkin jos haluaa (joutuu) tehdä remonttia.

Kari Wallenius

P.S. Miten niin kiinnostaisi lähteä...

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTONo ainakin miekäläinen tarvii lämmintä ruokaa! Huom. RUOKAA!
Ja ainakin Tane sanoi, että yhteishuollossa on ollut kaksi lämmintä ruokaa päivän aikana, kun hänelle heti Myrttisen puhelun jälkeen soitin.
Miksi ei muka voisi Joutsassa syödä kunnolla, tai Jämsässä vai Kuhmoisissa? Edessä tunti tiesiirtymää viime vuoden ohjelmassa oli ainakin kahdesti vai peräti kolmasti. Masussa sulava ruoka pitää olonkin lämpöisempänä. Ajaako kowat kuskit muka jollain linnunruoalla ja urheilujuomalla 3 päivää putkeen???

Kirjoittaja: TOTTI RAITTILAMitäs te niillä soppatykeillä tekisittekään? Ei kai kukaan ole vakavissaan sitä mieltä, että kesken koko ajan jatkuvan kilvanajopäivän vetäisee tanakan lämpimän aterian?

Kirjoittaja: Harri HeinoJa unohtu äsken, kyllä kannatan nykytekniikkaa. Vähemmän stressiä ja kaahaamista kun tietää missä menee. Ensikertalaisille päitsihuolto voi olla rankkakin, kyl siitäkin pitäs mitali saada. Onnea vaan tulevaan!

Kirjoittaja: KARRI KUISMA..vai että lämpimät ruoat matkalla ?

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOJuu, kuulinkin jo, että päijännehuollossa on kuskit saanu kahdesti päivässä lämpimän aterian, ne on vaan kaskas-kuskit kun on kärvisteellet kuin köyhän talon porsaat rivissä suolakurkuilla.
Ja tieto tuosta murkinapuolesta tuli järjestäjän suunnalta.

Kirjoittaja: MARKUS MYRTTINENJuha Myrttisen vastaus Sirkku Kannistolle. Päitsin yhteishuolto talkooporukan tarjoama palvelu kuskeille, jotka haluaa että jokaisella huoltopaikalla on varmasti huoltoauto paikalla. Huoltoon kuuluu samat asiat kuin ennen , bensat, rasvat, juomiset, pienet syömiset, työkalut (myös renkaan vaihtoon ) ja mahdollisuus ostaa yleisempiä varaosia. Cellen MC:llä ei ole huollon kanssa muuta tekemistä kuin sponsorointi. Pelkän yhteishuollon avulla pystyy päitsin kiertämään . Soppatykkejä meillä ei valitettavasti ole. Jos kehittämis ideoita tai muuta asiaa niin pistä viestiä : paitsihuolto@luukku.com

Kirjoittaja: Harri HeinoJoo kyllä hyvällä ennakkotutustumisella pärjää huollossa vaikka yksin, niissä vajaassa 10:ssä päitsis jossa olen huoltanut , muutaman kerran pyörä ehti ennen autoa huoltoon. Kokemuksen myötä osaa arvioida matkat ja kelihän ratkaisee myös paljon.

Kirjoittaja: TOTTI RAITTILANiin ja muistakaa se, että huoltoauton rattiin pistetään aina se, jolla on pienimmät tulot ja ylinopeussakkotili mielellään nollilla. Ainakin jos yhdellä autolla mennään.

Kirjoittaja: JARMO LIIMATAINEN

Terve, Päitsin huollosta selviää yhdellä huoltoautolla hyvin. Huoltoautossa pitää olla kaksi huoltomiestä, toinen on kartanlukijana. Kun reittikartat on postitettu voi huoltoporukan kanssa käydä läpi reittikarttaa ja miettiä etukäteen ajettava reitti sekä aikataulu. Tarvittaessa voi tehdä lyhyen kirjallisen suunnitelman ajoreitistä, käytettävästä ajasta ja huoltopaikalla tehtävistä rutiineista.( bensa, ruoka, vaatteet jne.)
Kokematonta kuskia ei kannata ottaa mukaan. Muutamat huoltovälit on tiukkoja ja keleistä riippuen liukkaita. Huomioitava myös, että huolto-autot ajavat pimeässä.
Reippaasti joutuu ajamaan mutta mitään suuria ylinopeuksia ei tarvitse ajaa, jos tietää minne on menossa.

Kirjoittaja: JESSE SANDENJa yhteishuolto toimii yhtä hyvin kuin CellenMC:en toiminta nykyään?? Eli se on viimeinen oljenkorsi...

Kirjoittaja: TIMO HARTIKAINENtere
kyllä yhdellä huoltoautolla pärjää kunhan huollon pojat pitää kiirettä. itse oottelin josemoran huollossa ekassa endurokisassani viime päitsillä kun kundit lähti tankkaa mäyräkoiria iltaa varten. kaikki oli muuten ok myös ensikertalaisilla huollossa.

Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTOPistin meiliä Cellen MC:hen ja sieltä tuli vastaus "Myrttinen vastaa kysymyksiin 040-xxxx...". Soittelin tälle kyseiselle henkilölle (joka ei edes nimeään sano puhelimeen vastatessaan...), mutta asiat tuntuvat olevan vielä aika vaiheessa. Muutaman vastauksen kuitnekin sain.
Olin luullut, että yhteishullossa saisi lämpimät ruoat matkan varrella (sellaista olen kuskeilta kuullut), mutta tarjolla onkin vain suolakurkkuja, pähkinöitä ja rusinoita. Myöskään renkaanvaihtomahdollisuutta ei ole kuin Lahdessa ja Jämsässä.
Tällä perusteella on jo koko lailla selvää, ettei tuon yhteishuollon varaan voi jättäytyä. Tai no, kuka milläkin eväillä pärjää ja jos renkaanvaihtotelinettä kantaa selässään niin mikä ettei.
Laitan vaikka infoa sitten kun tämä Myrttinen vastailee meiliini, jos vaikka ymmärtäisivät että 320 euroon tarvii saada muutakin kuin bensat ja yhteishuolto kehittyisi vielä sellaiseksi, että silläkin pärjää.

Kirjoittaja: JESSE SANDENOtsikon aiheen vierestä. Onkos tänä vuonna Päitsillä yhteishuolto ja mitä se maksaa. En ole löytänyt siitä tietoa. Mitäs se yhteishuolto loppujenlopuksi sisältää, eli mistä tarvitsee huolehtia itse. Yhdellä huoltoautolla ei ilmeisesti pärjää?? Kun kyseessä ensikertalaiset huollossa ja kuskina.
Omia kokemuksia ja faktaa kiitos, ei huhupuheita.

Kiitos ja kumarrus.

Kirjoittaja: TIMO HARTIKAINENjoo kyllä joutu viimevuonnakin odottelemaan huoltoa kun olivat ohi ajaneet.
osoitteet huolloille ois hyvät.

Kirjoittaja: TURKKA HAGMANPäitsille saa hyvän kartan ja selosteen missä ne huollot on. Ja siellä on kyllä sen verran muitakin mukana, että et varmasti eksy...

Kirjoittaja: MIKA LUHTALAKannatan Kaken (tai siis Pekan) ideaa..

Ja Turkalle voin sanoa kokemuksesta, että kyllä siellä voi eksyä sekä kilpailijana, että huoltomiehenä.

-Mika

Kirjoittaja: JOONA OINONENHuhuna kuulin että päitsin huoltopaikat olisi osoitteen kanssa! toivottavasti pitää paikkansa.(luotettava lähde)