Honda qr 50 kaasari tulvii?

Kirjoittaja: mikko anttilaEli legendaarinen lastenpyörä jolla moni crossikuski on uransa alkanut.Kaasari tulvii aina satunnaisesti.Olen avannut kasarin 2 kertaa.Neulan päässä oleva kumikartio ja pensantuloreikä on ok.Kokeilin ilman kaasarin pohjaa, kohoa nostamalla pensan tulo loppu.Pensanpintaa ei ymmärtääkseni pysty säätämään koska koho muovinen ja venttiili tulee uraan.Tankki putsattu ja uusi pensa eli ei pitäisi olla roskia.Millainen muovisen kohon rakenne,onko ontto?Ajattelin jos sisään pääsee pensaa ja niin koho ei enään kellukkaan.Kohokammio pohjassa on tyhjennys ruuvi, mutta ymmärtääkseni polttoainehanan sulkemisen jälkeen pitäisi tulla ylivuotoletkusta ainetta vielä pitkään,koko kammio tyhjäksi.Nyt hanan suljettuani aineen tulo hukkaputkesta loppuu kuin seinään.Olisin kiitollinen vinkeistä.ja siitä miten kelluke, joka vaaleaa muovi kelluu,ontto vai kevyttä ainetta??

Kirjoittaja: SAMI KAVERIvanhoissa brittipyörissä, joiden amal-kaasuttimissa on myös muovinen koho, säätö onnistuu keittämällä sitä vedessä hetken aikaa ja sitten varovasti vääntämällä. siis jos hondassa vika on bensan pinnan korkeudessa. muista kysyä vaimolta lupa tai tulee sanomista kattilan lainasta.....

Kirjoittaja: Markku SaloJoissain pensan pintaa säädetään vaihtamalla uimurin neularungon alle erikorkuisia tiivisteitä.

Kirjoittaja: Markku SaloUimurikammiosta on myös ilmareikä johonkin suuntaan, vois olla tukossa.

Kirjoittaja: Jukka OittinenKohon saa testattua esim. vedellä oluttuopissa.Koho upoksiin pohjalle eikä saa ilmakuplia nousta.Jos kuplia nousee tuoppi täyteen kyljessä lukevaa nestettä.Sitten kun tuoppi on nautittu on jo korjaussuunnitelmasta/hankinnasta muodostunut hahmotelma.Illan mittaan voi remonttiin saada uusia näkemyksiä, mutta huomenna isäinpäivänä ratkaisu on jo selvillä.

Kirjoittaja: Markku SaloJa lämmintä........ vettä.

Kirjoittaja: Markku SaloJa kylmä......uimuri.

Kirjoittaja: JONI ROOSKetä sitä uimuria on ees säädellyt,
onks varma ett vika on siinä,
pinnan säätäminen kotikonstein oikeaksi
on melkomoista puuhaa

Kirjoittaja: Markku SaloAikaa myöten se säätyy aivan itse kun muovi kuluu, pieni kuluma vaikuttaa paljon pensanpinnan korkeuteen ja joissain koho ottaa kiinni kaasuttimen runkoon ennen ku neula sulkeutuu.
Korjaantuu tolla pari kymmenystä paksummalla tiivisteellä uimurinneularungon alla.
Kaikissa ei neularunko ole irroitettavissa.

Kirjoittaja: mikko anttilaKiitos vastauksista.No täytyy tutkia ensin se ilmareikä.(helpoin)
Mitä tarkoitatte uimurin neularungolla?Tarkoitatteko että kun kaasarin valussa on reikä jonka pohjassa olevaan vastinpintaan venttiilin yläpäässä oleva terävä kumikärki vastaa.Siis saako sen seetin muka irti ja sen alle tiiviste?Koho on kyllä väleentynyt tapiltaan millä kohokiinnitetään,voihan olla että se vastaa nyt runkoon todellisessa tilanteessa.Ja lisäksi venttiilikin on väleä,mikä varmaan on uutenakin väliä sovitus.Kun testasin venttiilin toimintaa kaasarin ollessa auki kanava sulkeutuu jonkinverran ennemin kun koho törmäsi kattoon.Venttilin alapäässä jousikuormitteinan tappi.Tutkin miten välys lähtisi helpoiten.Ja sen veteen upotuksen myös teen.On muuten kiitollinen korjauskohde,nostaa mopon pöydälle,kahdella 6mm ruuvilla satula pois ja toiset 2 ruuvia ja kasari käteen.Keskijalka pitää hyvin pystyssä.

Kirjoittaja: JANI PAANANENMoi.

Tuota neulaventtiilin kulumista ei silmällä näe...jossain vaiheessa tunnit vaan tulee täyteen. Joku aika sitten tilailin uuden sen enmpää miettimättä kun alkoi kaasari tulvia tontille, vaiva loppui siihen.

Kirjoittaja: Harri VanhalaMainitsit kaasarin joskus tulvivan, joskus ei.
En tunne ko. kaasaria, mutta jos ja kun neula on tavanomaiseen tapaan uimurista erillinen osa, on vahva vikaehdokas se kohta, jossa neula ja uimurin lipake kohtaavat. Tähän kohtaan kuluu pieni pykämä ja joskus neula tarttuu siihen, joskus ei. Katso OIKEIN tarkkaan jollain suurentavalla optisella aparaatilla, löytyisikö ongelma sieltä.

Kirjoittaja: Markku SaloJuups, käsittämätöntä, mutta kumisen uimurin neulan kärjen, ja metallisen vastapinnan yhteenhieroutumisen tulos, on, metalli kuluu, kumi ei.
Ja ikävä kyllä joissain kaasuttimissa tuo vastapinta ei ole vaihdettavissa, vaan on kiinteä osa kaasuttimen runkoa.

Kirjoittaja: Jukka OittinenJos uimurin akselitappi on väljä, voi uuden tehdä poranterästä tai laakerineulasta.Mikäli kaasarin rungon tapin reijät on väljät ne voi tehda tiukaksi vaikka pitepuikolla alasinta vasten(VAROVASTI eikä suositella tehtäväksi maanantaiaamuna!).Kun tekee pisteen alareunaan uusi tappi nostattaa koko kohopakettia ylöspäin ja laskee näin bensapintaa.Samalla tiukka tapitus pitää neulaventtilin suorassa kaasarin rungon reikää nähden.
Bensapinnan korkeutta voi tarkastella laittamalla letkun uimurin tulvintanippaan ja avaamalla tyhjennyspropun.

Vika selvis.Varovasti taivutin muovi liparetta joka painaa neulaventtiiliä.Nyt ainakin lakkas tulvimasta.Syy taisi olla kaikkien osien kulumisesta johtunut pensapinnan nousu.Mutta kiitos vinkeistä ja toivottavasti näistä teidän vinkeistä on apua muillekkin.