Honda crf 250r lykkää öljt pihalle huohotin letkusta

Kirjoittaja: MIKKO MÄKIEli pyörä lykkää noin 3desiä moottoriöljyä pihalle parilla rata kierroksella. kun avaa öljyn täyttö korkin ni sieltä vapautuu painetta. Missä vika?

Kirjoittaja: Jukka OittinenLentääkö ne öljyt ilmanputsariin vai minne häviää?

Kirjoittaja: Anssi LehtinenPukkaisko vaihteistoöljyt moottoriöljyn puolelle (kampuran stefa)?

Kirjoittaja: MIKKO MÄKISiis se lykkää nee moottoriöljyt sieltä letkusta ku lähtee lohkosta sinne iskarin viereen roikkumaan. vaihteisto öljyt ja vedet ihan ok.

Kirjoittaja: Jarkko HyvärinenRenkaat poikki?

Kirjoittaja: Jukka OittinenMinäpä heitän vuorostani veikkauksen että ylempi männänrengas on väärinpäin(kirjain alas) tai jumissa männän rengasurassa.

Kirjoittaja: MIKKO MÄKILuulis et ei enää oikeen pelittäis kunnolla jos olis männänrengas poikki. Uudella männällä ajettu talvi jäällä ja tänä kesänä 15h

Kirjoittaja: MIKKO MÄKISitä jumiutumista kans ite mietin mut on se mäntä sinne moottoripyörä korjaamossa laitettu et ei luulis väärin olevan. Tosin ihan ihmiset sielläkin niitä töitä tekee. Kyl se männän vaihdon jälkeen ihan hyvin alkuus ainaki toimi sen n.25h

Kirjoittaja: MIKKO MÄKIOtsikosta puuttuu yks y ei tarvii kertoo

Kirjoittaja: PEKKA PARTANENoot vaan laittanut liikaa öljyä. oma jammu ainakin työntää piihalle jos laittaa liikaa.

Kirjoittaja: MIKKO MÄKIei oo laitettu liikaa öljyä. Öljy tilavuus tossa moottorissa on 0,7 litraa ja se sylkee pihalle siitä puolet ku ajaa 4 kierrosta rataa ympäri. Tuleeks se letku mikä lähtee siitä lohkosta (kaasarin alapuolelta) ni vaihteistosta vai moottori öljy puolelta?

Otin tänään pytyn pois ja oli aika musta mäntä ja venttillit, Normaalia??
Ei ollu edes männän rengas poikki,jumissa eikä edes väärin päin.

Mikä sen voi tehdä et öljyt häviää?

Kirjoittaja: JYRKI RIIHINENAnssi jo aikasemmin ehdottelikin tota kampuran stefaa, niin tarkistappa että siellä laatikon puolella on vielä öljyä vai onko se matkustanut sieltä moottorin puolelle. Ja sen jäleen liikana öljynä pihalle.

Kirjoittaja: ALEX WESTERHOLMItsellä oli sama vaiva muutama vuosi sitten 250 kxf:n kanssa.Männällä oli ajettu n.20h kun alkoi oireilla.Asettui männän vaihdolla.Ei tullut ihan ekana mieleen vaihtaa mäntää kun oli 20h harrasteköröttelyä takana.Ennen kuin päädyin männän vaihtoon tuli vaihdettua kaikki männänrenkaat,yläpääntiivisteet,mäntäkin näytti silmämääräisesti olevan ok.Öljynmerkki oli sama koko ajan ja ilmanputsaria vaihdoin taajaan.Silloin tuntui pikkasen kalliilta kokeilulta vaihtaa mäntä,kannatti kuitenkin kun rupes pelittään.

Kirjoittaja: Jukka OittinenSe letku tulee venttiilikopasta.Siinä letkussa pitäisi olla T-kappale jossain matkan varrella.Ideana on se että letku,jonka päässä on tulppa täyttyy ensin öljystä.Tämän jälkeen lisäöljy kulkeutuu t-kappaleen haarasta ilmanputsarille,jonka kone poltaa.Eli sinun pyöräsi on täytynyt savuttaa reilusti jos öljynkulutus on ollut tuota luokkaa.
Tarkista että letkupaketti on originaalikunnossa venttiilikopasta eteenpäin ja avoin myös putsarille päin.
"Öljyntäyttökorkista purkautuu painetta avatessa".Johtuu siitä että paine ei pääse takaisin kampikammioon,koska läppä alakerrassa päästää paineen vain toiseen suuntaan.
Mitä öljyä muuten käytät?

Kirjoittaja: MIKKO MÄKISiis ei se letku öljystä täyty, vaan se lykkää ne sieltä mikä lähtee lohkosta ja roikkuu vapaana siellä missä on muitakin letkuja.Eli se noin 40cm mittanen pätkä. Valvoline 5W40

Kirjoittaja: MIKKO MÄKIJa mopo ei oo savuttanu yhtään ja se t kappale hässäkkä mikä sieltä venttiili kopasta tulee on tyhjä

Kirjoittaja: Jukka OittinenJos tarkoitat sitä mustaa letkua niin se tulee vaihdelaaatikon puolelta.Eli kampiakselin stefa on silloin korkannut ja moottoriöljy karkaa vaihteiston puolelle.

Kirjoittaja: MIKKO MÄKIjoo sitä letkua tarkotan. oon melko varma et se lykkää nee siitä letkusta ulos ku sen pää on ajon jälkeen öljynen ja iskarin linkut kans. tarvii huomenna kattoo kuin paljo vaihteistosta tulee öljyä.

Kirjoittaja: MIKKO MÄKIJoo eli ei ollu kampuran stefa rikki eikä pois paikalta. On vissiin lohkojen välistä tiiviste rikki.

Kirjoittaja: Jukka OittinenOliko stefassa jousi paikoillaan?

Kirjoittaja: MIKKO MÄKIjoo oli ihan iskussa vielä

Kirjoittaja: TIMO VAINIOkait sen nyt kuitenkin vaihdoit uuteen kun oli kerran auki

Kirjoittaja: Jukka OittinenKyseessä on ilmeisesti -04 tai -05 peli.Siihen kannattaa vaihtaa uudemman stefa,jossa pitäisi olla jouset molemmilla puolilla ja on vahvempi muutenkin.Eli tuo:
OIL SEAL (39X56X7.5)
91202-MEY-671

Kirjoittaja: MIKKO MÄKIpyörä on 06

Kirjoittaja: MIKKO MÄKIToimii!!! Ilmeiseti kuitenkin stefa vuosi moottori öljyt vaihteistoon ja sieltä huohottimesta pihalle. stefassa ei ollu mitään näkyvää vikaa mut laitettiin uudet stefat ja tiivisteet ni rupes pelaa.

Mistä tollasen stefan voi tilata mis on molemmilla puolilla jouset? Mulla on 06 malli ja puskee vaihteisto öljyt moottoriöljyn sekaan ja ostin uuden stefa sarjan ja sieltä tuli yhdellä jousella oleva stefa ja pistin sen paikoilleen, menin ajamaan ajoin yhteensä joku 30-45min ja tarkastin öljyt ja sillon vielä molemmilla puolilla oli sen verran öljyä kun kuuluukin. No menin sitte taas parin päivän päästä ajamaan ja ajoin joku tunnin ja sitte seuraavana päivänä tarkastin öljyt ni kaskummaa vaihteisto öljyt taas karannu moottoriöljyn sekaan :(

Kirjoittaja: Tuo "stefa,jossa pitäisi olla jouset molemmilla puolilla" on heitetty huonosta muistista muuten paitsi varaosatietojen perusteella.Stefan parani ja paksuus kasvoi kuitenkin 06->.

ookoo,, mikä ihme mahtaa vuotaa :(

Mulle laitettiin sinne vaihteiston puolelle uus stefa ja toimi pari kolme reisssua ja sit lykkäs taas öljyt vaihteistoon ja sit pihalle huohottimesta. no kone auki ja oli hypänny stefasta jousi pois paikalta. Uuutta stefaa ja nippuun ni rupes toimii ja on pelannu jo kauan sen jälkeen.

Jos stefa rikki ni luulis et se lykkää aina moottorista vaihteistoon eikä toisin päin? Sulla voi olla moottorin välitiiviste rikki. on vissiin semmostaki esiintyny noissa.

Onko öljyt pysyneet koneessa?